csütörtök, október 14, 2010

Szépség/Egészség turmixok: Szedres Smoothie (glutén-, laktóz-, és cukor mentes)



Ha leveri az embert a nátha a lábáról, akkor bizony jó nagy mennyiségű vitamint igyekszik bevinni, amilyen módon csak lehet. Én is így vagyok ezzel, azzal a különbséggel, hogy én egész évben igyekszem bevinni a vitaminokat nagy mennyiségben, nem csak "tűzoltó" akciókra szakosodom, s talán ezért van az, hogy az idei náthám csak 3 napig tartott. Szóval, szó, ami szó, ma reggelire bizony csak egy fél banán ment le. De annyira sandíott rám a banán másik fele, hogy végül beadtam a derekam, és beledobtam a turmixba. Nézelődtem, mi van otthon és narancsot találtam, valamint a fagyasztóban egy nagy doboz frissen fagyasztott szedert. Nincs nagy tapasztalatom gyümölcsturmixokat illetően, nálunk a banán-málna-tej változat az uralkodó már évek óta. Azonban ez a turmix olyan mellbevágóan jó élmény volt, hogy úgy döntöttem csinálok egy Szépség/Egészség turmixok sorozatot a blogon, és kipróbálok minden lehetséges verziót, ami csak szóba jöhet.

Ezek a turmixok nem csak reggeli vagy vacsora helyett jók, de szuperul gondozzák a testünket, s ezen keresztül a szépségünkért is teszünk egy nagy lépést, ha beiktatjuk őket az étrendünkbe.
Mivel a banán, ha jó érett, kellőképpen édessé teszi, így nem kell bele semmilyen plusz édesítés, még a narancs savanykás tulajdonsága ellenére sem. A szeder pedig ellenállhatatlan színt és ízt kölcsönöz neki.


Amiért szeretjük a Szedres Smoothiet:

A szeder
gazdag vitaminokban: A-, B1-, B6-, C-vitamin, folsav
ásványi anyagokban: kálcium, kálium, foszfor, réz, magnézium, mangán, vas,
antioxidáns folsavakban, melyek bizonyítottan gyulladáscsökkentő, immunerősítő, daganatellenes hatásúak,
csersavakban, melyek érösszehúzó hatásúak,
magas a pektin tartalma, mely koleszterinszint csökkentő hatású,
gátolja a baktériumok, köztük a Candida növekedését,
bizonyítottan felveszi a küzdelmet az érelmeszesedéssel,
javítja az erek rugalmasságát. [1,2]

A banán
a legnagyobb B-vitamin forrás az összes gyümölcs közül,
de van még benne foszfor, vas, kálium, kálcium, vas, A- és C-vitamin, ill. egy olyan enzim is, ami segíti a glükóz feldolgozását.
A banánban lévő kálium segíti az idegrendszer működését, és szabályozza a vérnyomást, valamint sportolóknak izomgörcsök megelőző szereként is szuperál.
Egyesek szexuális vágyfokozónak tekintik a benne lévő növényi-hormonoknak és nyomelemek köszönhetően.
A banán szó szerint felvidít, ugyanis növeli a szerotonin szintet (boldogság hormont). [3]

A narancs
tartalmaz rengeteg C-vitamint, valamint B1- és B2-vitamint, folsavat, káliumot, magnéziumot,
antioxidánsokat: karotint és flavonoidokat.
Hatásosan veszi fel a harcot a mell és türőrák elleni harcban.
Erős vírus és baktériumölő hatása van, így enyhíti az influenza tüneteit és segíti a bélműködést.
Nyugtatja az idegrendszert, jót tesz a szívnek és keringésnek.
Enyhe hashajtó, frissítő, étvágyjavító, fájdalomcsillapító hatású.
Elősegíti az emésztést, tisztítja a vért és csökkenti a koleszterint.
Segít a trombózis elleni küzdelemben is. [4]

Szedres Smoothie
1 főre - 3 dl

1,5 dl narancslé
1/2 banán
8-10db szeder

Dobjunk mindent egy turmixba és rock 'n roll!

Apropó, Nektek melyik a kedvenc turmixotok?

Források: 1, 2, 3, 4

12 megjegyzés :

  1. A felső szépséges képen lévőt vihetem is? :)

    VálaszTörlés
  2. a jó zsíros tejjel készült kakaós, sok tejszínhabbal. :)

    VálaszTörlés
  3. Szép lett és biztos nagyon finom is.
    Nincs kedvenc turmixom - mindig valami újat próbálok ki :)

    VálaszTörlés
  4. Málna + natúr joghurt, de ha dőzsölni akarok, akkor málna + vaníliafagyi :) A szedresnek gyönyörű a színe, biztos finom is!

    VálaszTörlés
  5. nagyon jól néz ki! de meginnám!

    nekem sincs kedvenc turmixom. éppen azt dobok az edénybe, ami van itthon. tej sose kerül bele. legfeljebb egy kis víz, ha nem akarom, hogy annyira sűrű legyen. édesíteni pedig szigorúan tilos! a gyümölcsök ízét kell élvezni!

    VálaszTörlés
  6. Ez egy különleges, kalóriadús smoothie, amit nagyon szeretek: http://zizikalandjai.blogspot.com/2010/07/az-egeszseges-csokolade-shake-vegan.html.

    A nyár slágere nálam a jó szaftos, édes őszibarack egy kevés vízzel össze turmixolva, vagy pedig a sárgabarack változat: http://zizikalandjai.blogspot.com/2010/08/sargabarack-smoothie.html.

    VálaszTörlés
  7. Az eper- és banánturmix bármikor jöhet! Én is azért szeretem, mert ha megiszok egy turmixot, akkor kb. 2-3 órára garantáltan nem leszek éhes, pedig csak egy kis gyümölcs és (nálam) tej.
    De ki fogom próbálni így tej nélkül is, mert nagyon jól néz ki! Van is nyárról lefagyasztva kb. 3 kg szedrünk.

    VálaszTörlés
  8. Csibe!
    Ha eljössz érte persze!

    Névtelen!
    Azért én is bomoltam annó!

    Alexandra!
    Én is imádok mindig újabbat kipróbálni!

    Zsuzsanna!
    Ohhh vanília fagyival én is imádom a málnásat, egyszerűen verhetetlen!

    tutora!
    100%-osan egyet értek, nem kell édesíteni, a gyümölcsök íze a legtutitbb együtt!

    Zizi!
    Megnéztem a turmixokat, és hát wow nagyon ínycsiklandónak tűnnek! Különösen a csokis! :-)

    Bianka!
    Köszönöm, finom is nagyon!

    F.!
    eper+banán=kedvencem, nálunk is bármikor jöhet. Régen tejjel és joghurtal fejeltük meg, nahát az már inkább desszert komolyan, mint csupán "ital".
    Irigyellek a 3kg szederért. Ha nagyobb fagyasztónk lenne (egyszer lesz) akkor tele lenne rakva fagyasztott gyümölcsökkel!

    VálaszTörlés
  9. Egyre jobban szeretem a blogod, jó látni az elszántságod, hogy szeretsz így működni:) Sóskás édes turmix:) A szeder is kedvenc:)
    Anna

    VálaszTörlés
  10. Anna!

    Köszönöm. Bár én ezt inkább megszállotságnak hívnám. :-)
    Mesélnél bőveggen a sóskás turmixodról? :-)

    VálaszTörlés
  11. mármint bővebben :)

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!