csütörtök, szeptember 08, 2011

Elkezdődött a suli, hajrá egészséges reggelik: Szezámos Biscotti (paleo)


Ez a recept már nagyon régen készült és szintén nagyon régóta szeretném már felrakni, aztán mindig elmaradt és egy hirtelen elgondolásból bekerült a Kifőztükbe, úgyhogy ott találkozhattatok már vele. 
Eljött azonban az ideje, hogy feltegyem, mert ez nem csak, hogy ez a recept nem csak, hogy hasznos azok számára, akiknek hiányzik a sós ropogtatni való vagy a kenyérféle, de nagyszerű reggeli és tízórai munkába és iskolába egyaránt!

Ezúton szeretnék elnézést kérni azoktól, akiket felcsigáztam a véletlen posztolásommal még a nyáron, és aztán pedig eldugtam a receptet, de íme, kárpótolok most Mindenkit!
Ez a sós biscotti két funkciós kenyérféle, ugyanis egyszer sütve lepénykenyeret kapunk, másodjára sütve pedig biscottit, mely állagra olyan, mint a piritós, amely azért másnapra kellemesen átpuhul a magvakban lévő olajoknak köszönhetően. Tökéletes helyettesítése a régi pirítósnak, valamint nagyon finom kiegészítője a különböző pástétomoknak, májasoknak, krémeknek.



26 megjegyzés :

  1. Drága Pocak Panna! De jó hogy felraktad ezt most,holnap megyek suliba,mindjárt nekiállok.Egyébként most vettem ki a sütőből az őszi biscottidat,valami isteni lett,egyszer már próbáltam akkor nem sikerült,nem is értem miért.
    Még az jutott eszembe hogy nem akarnád Magad megmutatni? Olyan jó lenne arcot társítani Hozzád.

    VálaszTörlés
  2. Na már megint én vagyok.Az őszi biscottid evését nem lehet abbahagyni!!!Hogy viszek így magammal holnap a suliba???????

    VálaszTörlés
  3. Kedves Pilchard!

    Jaj nagyon örülök, hogy kipróbáltad és ilyen sikere van! És köszönöm szépen a kedves szavaidat is. Eddig még nem jutott eszembe, hogy megmutassam magam, de ha lesz rá igény, akkor előfordulhat... :) Dupla adagot kell készíteni úgy látom! :)) Sok sikert a sulihoz!

    VálaszTörlés
  4. Szia Panna!
    Mennyi a lenmag? Gondolom, nem 3 gramm...

    VálaszTörlés
  5. Bianka! Köszönöm!

    Orsi! Köszönöm az észrevételt, javítottam, 3 dkg!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Pocak Panna! Nagyon-nagyon jól néz ki ez a biscotti és úgy gondoltam biztosan nagyon finom is, ezért megpróbálkoztam vele. Sajnos azt hiszem valamit nem jól csináltam, vagy nem jól mértem ki, mert egy nagyon híg tésztát kaptam, amit nem mertem úgy megsütni, ezért tettem még hozzá darált magokat, úgy tettem be a sütőbe. Végülis összeállt és finom is volt, de azt gondolom mégsem így kellett volna viselkednie. Szeretném megkérdezni, hogy az összeállított tésztának "eredetileg"milyen állagúnak kell lennie? Formázható, tészta jellegű, vagy inkább folyósabb piskótaszerű? Előre is köszönöm a válaszod és gratulálok a receptjeidhez! Szuperek!

    További sikeres receptgyártást kívánok mindannyiunk örömére :)

    Üdvözlettel: Kriszti

    VálaszTörlés
  7. Kedves Kriszti!

    Én úgy emlékszem, hogy nem olyan folyós, mint egy piskóta, de azért nem is gyurmázható, valahogy a kettő között van az állaga. Sajnálom, hogy nem sikerült, remélem legközelebb sikerül, vagy legalábbis nem veszi el a kedved a receptjeimtől! :)
    További sikeres sütögetést kívánok!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Panna!

    A kedvemet nem veszi el az biztos! :) Tulajdonképpen így is finom lett, elfogyott mind :) Legközelebb majd jobban odafigyelek és biztos még jobb lesz.

    Már alig várom az újabb receptjeidet!

    Szép hétvégét!

    Kriszti

    VálaszTörlés
  9. Kedves Pocak Panna!
    Most kezdtem el nézegetni a receptjeidet, nagyon jól néznek ki, az első próbálkozásom, egy almás-mákos süti szuper is lett. Ez most a második, amit kipróbáltam és nekem sem igazán jött össze. Nekem is nagyon híg lett, amit annak tudok be, hogy nem sikerült elég apróra darálni a szezám- meg a lenmagot, és így nem vette fel annyira a folyékony alkotóelemeket. Ugyanis egyszerre beraktam a diót, a szezám- meg a lenmagot az aprítóba, és miután a diót hamar szétkente, a keményebb magokat nem aprította tovább a gép, lehet, hogy Krisztinél is ez okozta a folyós tésztát. Viszont mivel tepsiben sütöttem, teljesen lapos lett, kb 1-2 centi. Ha jól látom a képen, a tied szép magas, mint egy cipó. Valami őzgerinc-formafélében sütötted?
    Egyébként ebben a fázisban még ehető volt a biscotti, csak utána elvágtam csíkokra és megsütöttem még egyszer mindkét oldalukat, akkor viszont már megégett.
    Üdv és jó főzést! PomPom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves PomPom!

      Először a dió darálását ajánlom, majd hozzáadni a szezámot. Nem őzgerincben, hanem lapos sütőformában, csak mivel nekem alakíthatóbb volt a tészta, így is sikerült. Azért nem őrülten magas, de mondjuk egy 5 cm magas talán. Sajnálom, hogy nem sikerült. Remélem azért nem keserít el.
      További jó sütögetést kívánok!

      Törlés
    2. Kedves Pocak Panna!
      Köszönöm a választ! Közben megpróbáltam még egyszer úgy, hogy külön daráltam mindent, és kiderült, hogy az aprítóm önmagában sem képes aprítani sem a szezám-, sem a lenmagot, úgyhogy kávédarálóban sikerült mindent ledarálni és így sokkal jobban felvette a folyadékot. Most magas keskeny formában sütöttem, és nagyon pofás kis cipó lett, viszont csak az egyik oldalán sütöttem 5 percet, nem mertem tovább, nehogy megint túlsüssem.
      Remélem, ezek a tapasztalatok másnak is segítenek. Nagyon sok múlik azon, hogy az ember milyen géppel esik neki ezeknek a magoknak, gondolom nem véletlenül van egy "aprítógépeim" füled, azt is meg fogom nézni, eddig nem tűnt fontosnak.
      Köszönöm szépen a receptötleteket, többet is ki fogok próbálni.
      Pompom

      Törlés
    3. Kedves PomPom!

      Nagyon örülök, hogy sikerült megoldanod, és sikerült elkészíteni, örülök, hogy tetszett. Igen, sok múlik a magok ledarált méretén, minél kisebb, annál jobb.
      További jó sütögetést kívánok!

      Törlés
    4. Kedves Panna!
      Ötletként írom másoknak is, hogy közben megpróbálkoztam a fagyasztással is, mert nálunk sajnos csak én eszem, így nem fogy el egyszerre, szóval szeletelve fagyasztottam és teljesen jól működött.
      Üdv, PomPom

      Törlés
  10. Szia Panna,

    Itt megint Ágnes. Nahát ez is remek lett. Reszeltem bele répát, csak úgy találomra nyomtam a mandulat, lenmagot meg a szezámot, dió nem volt itthon, nyomtam bele zöldfűszert, oregánót, bazsalikomot, meg zsályát...Félfolyós lett, gondoltam, csak megsül, gyönyörű lett, még frissen benyomtam belőle vagy 5 vékony szeletet májassal, de jó volt. A többit megsütöttem biscottinak, ez megint marha jó lesz ez a recept. Ja, a másik, tegnap meg a bonbon golyókat csináltam meg, a szilvásat és a csokisat, és a kakóporba hempergetett cuccos az nagyon ott van a szeren. Ma jönnek vendégek, ott csücsülnek a hűtőben, várják egymást... A szilvás messze töményebb, de az is remek. Szóval az van, hogy bajban vagyok, mert most nem tudok lekattanni a Paleo-s receptekről, mert annyira finomak. Amit külön értékelek a receptjeidben, hogy egyszerűek, letisztultak, 5-10 perc alatt megvan és az eredmény mindig jó. Csak maradj szorgos, hűen követlek:)).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes!

      Annyira nagyon örülök, hogy sikerülnek a receptek és ízlik Neked! Ez számomra nagyon nagyszerű érzés, köszönöm a visszajelzést. Igyekszem szorgos maradni, remélem, hogy a többi recept is majd elnyeri tetszésedet!
      Köszönöm a visszajelzést még egyszer, nagyon boldoggá tettél! :)

      Törlés
  11. Panna! Lehet esetleg olíva helyett kókuszolajat használni? Nem nagy mennyiség, de én mindenhez azt használom, vagy az íze miatt kell az olíva?
    Feltétlen kipróbálom, bár mi nem étkezünk paleósan, de van egy lisztérzékeny kisfiam, akinek sok-sok receptedet elkészítettem már. Hétvégén pl. a diótortát, ill. csak a tészta receptjét használtam fel, a krém az mézes mascarpone volt. Elképesztően finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Margaretta!

      Minden további nélkül, nagyon jó ötlet a kókuszolaj használata,hiszen annak nincs íze. Majd mondd el, hogy hogy sikerült!
      Valamint nagyon örülök neki, hogy beválnak a receptjeim, még rengeteg van hátra, sosem fogyok ki ihletből. :)
      Köszönöm a kedves szavakat!

      Törlés
    2. Kedves Panna!

      Nagyon hálás vagyok Neked, amiért ilyen nagyszerű, és finom recepteket kinálsz Nekünk. Nekem igazán a reggelivel van problémán, mert azt nagyon fontosnak tartom, és nem tudok elindulni nélküle. Sokszor próbáltam már kenyeret készíteni, de soha nem jön össze. Nagyon kiányoznak a péksütik, főleg a kakaós és fahéjas csiga, a kedvenceim, de pl már ezer éve nem ettem egy jó pogácsát sem:(( Ha esetleg már van ilyen recepted,csak Én nem találkoztam még vele, akkor légyszíves írd meg itt Nekem.

      Hálás köszönet! Minden jót!:))

      Szabina

      Törlés
    3. Kedves Szabina!

      Köszönöm a kedves szavaidat. Az igazság az, hogy elég sok recept van, amin dolgozom, mindig vannak újabbak, úgyhogy nem feltétlenül zárható ki, hogy egyszer lesz itt egy kakaóscsiga vagy pogácsa szerűség is. Igyekszem. :)
      Addig is jó böngészést kívánok és próbáld ki a banános palacsintát, ha gondolod, mert nagyon jó reggeli. Valamint a következő hónapi Kifőztükben is lesz egy nagyon jó reggeli recept.

      Törlés
  12. Kedves Panna!
    Ez mar a sokadik recept amit az oldaladrol csinaltma es mondhatom ennek is nagy sikere lett. Igaz nekem sokkal sotetebb lett de az izen es az allagan nem rontott szerintem.

    Tovabbi ilyen sok jo receptet es kellemes unnepeket.
    Ildiko

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó!

      Nagyon örülök, hogy sikere lett a receptnek. Köszönöm a jókívánságokat, én is nagyon boldog, békés ünnepeket kívánok!

      Törlés
  13. Végreeee!!! 2 hete tértem át teljesen a paleora, egész jól megy, de a reggeli pirítós... finnyás vagyok és ha valami nem ízlik, inkább nem eszem. Kipróbáltam már 5 féle paleo kenyeret, egyik rosszabb lett, mint a másik.
    De eeeeez.... annyira örültem neki, így már menni fog :)
    Nagyon hálás vagyok ezért a receptért, köszönöm!
    Szilvi

    VálaszTörlés
  14. Panna, megsütöttem, nagyon finom lett.
    Nekem is hígnak tűnt először a tészta, az aprítóm nem az igazi. Beszaladtam a géphez elolvasni, hátha találok valami okosat a kommentekben, és mire visszamentem a konyhába, besűrűsödött. Úgy tűnik, ennyi a titok, várni kell kb. 5 percet.
    Köszönöm, végre jóízűt ettem. Edit

    VálaszTörlés
  15. Nagyon jó! Bár nem lett olyan szép, mint a képeken, első próbálkozásra kifejezetten jó volt guacamoléval! =)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Panna!
    Jelentem, megcsináltam, igaz dió híján mandulával (plusz azt könnyebb a kávédarálóban porrá aprítani, mint a diót). Dupla adagot készítettem sütőpapírozott, hosszúkás kenyérsütőformában. Nagyon szépen megemelkedett, belül pihe-puha, omlós, nem fojtós, egyszóval szuper! Névnapozás alkalmával a lazacos/egyébhalas falatkák ágyát alkotta, egyszerűen fantasztikusan passzolt hozzá!:)
    Üdv:
    Lia

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!