szerda, szeptember 01, 2010

Almás-mákos szelet (glutén-, laktóz-, és cukor mentes)

Három hete ismerkedtem meg a Paleolit diétával, és egy gyors lefolyású vírusos betegség jó kemény böjttel egybekötve ideális kezdési időpont volt. Inzulinrezisztenciával diagnosztizáltak lassan öt éve, ezért vesztenivalóm nincs. Azt eddig is éreztem, hogy a liszt, tej és cukor nem a barátom, de lassan úgy érzem a sejtésem beigazolódik. A diétát igaz, csak három hete csinálom, de rendületlenül és könnyedén: nem érzem, hogy bármiről is lemondanék, inkább úgy érzem, feltöltődök. Amikor tegnap benéztem a hűtőnkbe az általános bűntudat helyét átvette a büszke nyugalom: igazi ételek sorakoznak hűtőnk polcain.
Igazából nem volt hirtelen váltás, eddig is igyekeztem egészségesen étkezni, s nem nehéz elszakadni az egészségesnek hitt, fölösleges, feldolgozott ételektől...csak egy dolog okozott fejtörést: a reggeli! Eddig majdnem minden reggelemet tavasztól-őszig a zabpehely uralta. Most azonban, ha 100%-osan nem is mondok le róla (ez az egy, amivel fokozatosan állok le), azért igyekszem a konyhai kreativitásom a zabpehely mentes reggelikre terelni.
Így találtam meg a paleós honlapon egy mákos sütit, melynek egy másik változatát láttam Napmátkánál is, akinél a kép annyira gusztusos volt, hogy engem is a konyhába csábított. Persze hűen önmagamhoz, változtattam a recepten, mákos-kókuszos-almás lett belőle. Úgy éreztem, ez már túl sok mák lenne számomra, és a "tésztán" talán lazít a kókuszreszelék, túl sok ízt a kis édesség kívül pedig úgysem visz bele (ezek a szárított kókuszreszelékek majdnem íztelenek), és így pont jó lett! Egy kis almát reszeltem a két tészta közé, így pedig egészen sütis kinézete lett. Íme, egy egészséges, tápláló és nagyon finom reggeli!




Vélemény: Nem fog nagyon megemelkedni, de azért a kókusz és a felvert tojásfehérje lazít az állagán, így könnyű, mégis laktató kis szeletek lesznek!


63 megjegyzés :

  1. Igen, ez csodás. Ezt is elmentem nővérkémnek

    VálaszTörlés
  2. Kedves Panna,
    gratulálok az elhatározásodhoz és jó lett a süti is! Ha gondolod, nézz be hozzám, csak ilyen recepteket találsz. Valamint javaslom böngészésre a www.gaps.me oldalon találhatókat, a magyar zászlóra kattintva minden menüpontot olvashatsz magyarul is!
    Üdv!

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok az életmódváltáshoz! :)

    VálaszTörlés
  4. Bianka! Remélem nővérednek ízleni fog!

    Judu! Köszönöm!Megnézem a honlapot, és megnézem a blogod is, köszönöm az invitálást!

    Alexandra! Köszönöm, remélem beválik! :-)

    VálaszTörlés
  5. Ezt kell sütni? Mert arról nem írtál - vagy csak tepsibe öntjük és kész? Köszi előre is!

    VálaszTörlés
  6. Igen, ezt tényleg kihagytam, majd javítom mindjárt. 200 fokon kell 25 percig sütni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már nem lathato a recept elkuldené valaki?

      Törlés
    2. Klassz lehet! Kipróbálom én is!

      Törlés
  7. Megsütöttem és isteni, köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  8. duende!

    Örülök, hogy ízlett, nálunk is nagy sikere volt! :-)

    VálaszTörlés
  9. Szia!

    Véletlenül tévedtem ide, de mivel tejérzékeny vagyok, maradok! :) És holnap frappét csinálok. Végre!

    Csak egy megjegyzést tennék: észrevettem, hogy szójatejet használsz a receptekben. Elég sok negatív dolgot olvastam már vele kapcsolatban; ezért én inkább rizstejjel főzök/sütök, bioboltban kapható por alakban, tovább is eláll, olcsóbb is, mint a dobozos szójatej. Meg legalább gabonából van. :)
    Érdemes kísérletezgetni, mert van pl. hajdinatejpor, vagy zabtejpor is. Nekem a rizs jött be.

    VálaszTörlés
  10. Névtelen!

    Köszönöm a jótanácsot! Az a helyzet, hogy én is sok rosszat olvastam a szójatermékekről (bár én alnatúrássat vettem, ami bio és nem génkezelt), és át is nyergeltem a kókusztejre.
    Az a helyzet, hogy én nem vagyok kimutatottan érzékeny, csak a Paleo diétát próbálom követni (és nagyon jó, rájöttem, hogy a tejtermékek sok rosszat tettek nekem) és ezért úgy voltam vele,hogy kiváncsiságból kipróbálom ezeket a "tej" készítményeket, de elvileg én sem a rizstejet,sem a szójatejet nem fogyaszthatom, azoknak a lektintartalma miatt, de ami fontosabb, hogy nekem a kókusztej jobban ízlik. :-) És annyira krémes! Úgyhogy nemsokára fogok vele felrakni receptet (tejberizst is csináltam már kókusztejjel és agávével meg steivával: isteni)!

    Szóval sokkal-sokkal több egészséges recept jön még, mert rengeteg ötletem van és már jó sok receptet teszteltem is és bevált, csak fel kell rakni, szóval 1 szó mint 100, nézz vissza még ide! :-)

    Köszönöm a látogatást!

    VálaszTörlés
  11. Ez a blog fantasztikus. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  12. Fégele, köszönöm szépen! :)) Pirulok!

    VálaszTörlés
  13. Tojás nélküli sütikéket kérhetek? :) (kiütést kapok a tojástól)

    Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem, van már pár ötlet a fejemben, csak jelenleg desszert tilalmat rendeltem még 3 hétig. :) Utána dömping lesz! :)

      Törlés
  14. Kedves Panna!
    Ez egy nagyszerű recept! Pont így készítettem és nagyon finom lett. A szilvás-meggyes- diós-mandulás golyót is kipróbáltam, az is kiváló! Köszönet mindkettőért! Éva

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok!

    Én is kipróbáltam ma... Először is, köszi a receptet. Másodszor pedig a véleményem: Ízre jó, de nekem lehetne kicsivel édesebb, majd legközelebb megpróbálom steviával.

    Nem tudom, hogy Neked mekkora a tepsid, de én beletettem egy kisebb méretűbe és nagyon vékony lett a tésztája, valamint a töltelék is. Következő alkalommal kísérletezek nagyobb adaggal. :)

    VálaszTörlés
  16. Isten ments, hogy beleugassak, de sztetek ez mitől is cukormentes???? Vagy esetleg van itt olyan aki nem tudja azt, hogy a méz a CUKORTARTALMA - mégpedig egyszerű gyorsan szívódó CH nem nyirfacukorszerű lassabb.. - miatt édes? No meg a mazsola is! Ettől a süti még finom, de még véletlenül sem cukormentes!!!!

    VálaszTörlés
  17. 2020.jan.8! Nem jelenik meg a recept.

    VálaszTörlés
  18. Nem tudom megnyitni, így a receptet nem tudom olvasni. Szeretném megsüti! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  19. Szeretném a receptet, elküldené valaki a horvatheva67@vipmail.hu ra? Köszi!

    VálaszTörlés
  20. Nem található a recept,pedig szívesen kipróbálnám. Üdvözlettel, Beáta

    VálaszTörlés
  21. Én is kérném a receptet 😊

    VálaszTörlés
  22. Én is kinszeretnem próbálni, kérhetek a receptet?

    VálaszTörlés
  23. Sajnos a recept már nem elérhető.
    Ha valakinek megvan hálás lennék ha megosztaná velem is.
    Üdvözlettel:
    Nikolett

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!