vasárnap, szeptember 19, 2010

Nigella istenni receptjeit egészségesre: válassz Te, melyik legyen!

Tavaly születésnapomra kaptam Páromtól egy receptkönyvet. Azonban nem akármilyen receptkönyvet, hanem Nigella Lawson Hogyan váljunk házi istennőkké című süteményes könyvét. Elolvasni elolvastam már talán százszor is, esti meseként elalvás előtt, vagy csak mikor "úgy ennék valami finomat". De azóta is ott van a polcon, eddig talán három receptet csináltam meg, mind olyan, hogy akár már nyersen felfaltam volna.

Tudtátok, hogy a Gasztrotippen Nigella hónap van? Én bizony kicsit lassú vagyok, és csak most vettem észre! Nagyon megörültem ennek, azonban mivel diétán vagyok és 100%-osan nem tudom elkészíteni a recepteket, arra gondoltam JÁTÉKRA invitállak Benneteket:
Most Ti döntitek el, hogy Nigella Hogyan váljunk házi istennőkké című süteményeskönyvéből mely receptet készítsem el, glutén-, laktóz-, és cukor mentesen! Hát nem nagyszerű? A szavazás egy hétig tart, és a lejárta után szinte rögtön hozzá fogok, és ígérem, hogy egy héten belül már a blogon "ízlelhetitek" az egészséges, ám ugyanakkor csintalanul bódító receptet!
Szavazni a blogom bal oldalán lehet, a Hitvallásom alatt.


Ízelítő a választható receptekből:

Cseresznyés trifle
Réteges, kifejezetten angol desszert, mely egy lágy piskóta réteggel kezdődik, melyet a konyak tesz áthatóan puhává, amire pedig cseresznyéket sorakoztatunk cseresznye lekvárral, majd az egészet megkoronázzuk egy felségesen finom, házi készítésű vanília krémmel, és cseresznyés tejszínnel.

Om ali
"A megvajazott és előre megsütött rétestésztalapokat diófélékkel és aszalt gyümölccsel rétegezve tesszük egy tűzálló tálba, ami - mielőtt visszatennénk a sütőbe - tejszínnel gazdagított édes tejjel öntünk nyakon. M
Már kinézetre is gyönyörű - a fehér, az arany, a borostyánsárga és a zöld csodás kavalkádja -, az íze pedig pontosan olyan, mint amilyennek várjuk: könnyű, kényeztető és fantasztikusan illatos." Így ír róla Nigella. Egyébként egy egyiptomi édesség...az Egyiptom és édesség hallatán én pedig valami buja, édesen kényeztető desszertet képzelek el...bárcsak már ehetném!

Banánkenyér:
"mesésen egyszerű, és a konyhát végre betölti az a kellemesen nehézkes, aromadús illatfelhő, amelyről megismerszik az igazi házi istennő." Írja Nigella.
Ez a banánkenyér, mint ahogy azt el is várjuk Nigellától, testesnek és aromadúsnak ígérkezik: a szirmai mazsola és a Bourbon whisky párosítása hallatán már elgyengülök, de mikor meglátom a többi összetevőt is, tényleg le kell ülnöm... kíváncsi lettél?

Mini zöldcitrom-szirupos piskóta:
Ahogy a képen is látszik ezek a mini piskóták gyönyörű aranybarnára sülve hívogatnak a recept felé egyre közelebb és közelebb, és ahogy meglátom, hogy zöldcitrom szirup van a tetejére locsolva, mellyel puhán átitatódik ez az amúgy is illatos piskóta, akkor érzem az igazi kihívást a recept egészségessé formálására. Ez aztán a feladat!

Ha sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket, akkor szavazzatok a blogom bal oldalán lévő sávban a Hitvallásom alatt lévő szavazótáblán!


4 megjegyzés :

  1. Már szavaztam is, légysziii, legyen a cseresznyééés! :)

    VálaszTörlés
  2. A jelenlegi állás szerint elég nagy az esély! Köszi, hogy szavaztál!

    VálaszTörlés
  3. Én a banánkenyérre szavazok! Nagyon kíváncsivá tettél vele :) A blogod pedig fantasztikus!!

    VálaszTörlés
  4. Sajna a szavazás már lejárt, és a trifle nyert, de a banánkenyért mindenképp fogod viszont látni egyszer a blogon, mert én is nagyon szeretném megcsinálni!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!