hétfő, szeptember 20, 2010

Marokkói paradicsomos húsgombóc (glutén-, laktóz-, és cukor mentes)



Íme a bizonyíték, hogy nem csak sütin élünk, bizony. Mostanában a kreativitásom igyekszem kiterjeszteni a húsos ételekre is, ahol úgy érzem egyre jobb eredményeket érek el.
Ez a marokkói paradicsomos húsgombóc pedig egy jó példa erre. A BBC good food honlapján találtam, és már a fotó láttán vevő voltam rá, de mikor megláttam, hogy nem csak hús, paradicsom és fahéj van benne, de még aszalt sárgabarack is, akkor rögtön lecsaptam rá. Persze kis változtatások történtek, de hát csak a jobb eredmény érdekében.Íme:

Marokkói paradicsomos húsgombóc
6 adag

3 ek kacsazsír
400g darált marhahús
2 tojás
3 ek hajdina liszt
1 maroknyi póré/metélő hagyma
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só,bors ízlés szerint
1 tk pirospaprika
2 tk sűrített paprika (házi- köszi Anyu!)
1tk őrölt fahéj
400g paradicsom konzerv (házi- még egyszer köszi Anyu!)
2 maroknyi petrezselyem
2 maroknyi aszalt sárgabarack
2 maroknyi mandula

A húsgombóchoz egy tálban összekeverjük a tojásokat a sóval, borssal, hajdinaliszttel, felaprított fokhagymával, felaprított fél vöröshagymával, 1maroknyi petrezselyemmel, póréhagymával, majd hozzáadjuk a húst is és jól elkeverjük. Sütőtálban megolvasztjuk 2ek kacsazsírt és nagy lángon megsütjük a gombócokat (melyek nekem direkt laposak lettek, hogy jobban és gyorsabban átsüljenek). Ha kész, kiszedjük.
Ugyanabban vagy egy másik edényben 1 ek kacsazsíron megdinszteljük a másik fél felaprított vöröshagymát, fokhagymát. Hozzádobjuk az őrölt paprikát és megfuttatjuk, majd felöntjük a paradicsomlével, sűrített paprikával, és megfűszerezzük ízlés szerint sóval, borssal, petrezselyemmel plusz az 1 tk fahéjjal. 5-10 perc múlva beledobjuk a félbe vágott sárgabarackokat, főzzük még max. 5 percig és kész.
Tálaljuk pirított mandulahasábokkal és petrezselyemmel meghintve.


10 megjegyzés :

  1. Durván guszta lett a fotó!
    Nagyon tetszik... Elégedett voltam az ízélménnyel, én kis válogatós...

    VálaszTörlés
  2. Egy Maci!

    Köszönöm a dícséretet, ez nem semmi egy ilyen kis "válogatós" Macitól!

    Bianka!
    Köszönöm szépen, szerintem megéri kipróbálni!

    VálaszTörlés
  3. Kipróbáltam, nagyon jó lett, különleges és finom!

    VálaszTörlés
  4. Kipróbáltam, nagyon különleges, finom!

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Stefán!

    A paradicsom paleoságáról itt olvashatsz bővebben http://www.tenyek-tevhitek.hu/csaktagoknak/paradicsom.php. Nem tilos, csak bizonyos fajtái nem ajánlottak.

    VálaszTörlés
  7. Tegnap elkészítettem, nyammmm :)
    Igazi ínyenc ízvilág, nagyon fincsi, kedvencek közé felvéve :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Pocak Panna,
    Szeretném megkérdezni, hogy a receptben használható hajdina liszt paleonak számít?
    Köszönöm szépen a választ előre is! :)

    VálaszTörlés
  9. Megcsinaltam, nagyon finom volt! Koszi a receptet!

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!