szerda, szeptember 22, 2010

Mogyorós-csokoládé torta: amikor a Mennyországba vezető út Nutellával van kikövezve (liszt-, laktóz- és cukor* mentes, paleo)


"A kísértéstől egyféleképpen szabadulhatunk meg: ha megadjuk magunkat neki."
(Oscar Wild: Dorian Gray arcképe)

(For and english version, please click here: Chocolate-hazelnut cake)

Ez volt ez első, ami eszembe jutott, mikor először megkóstoltam ezt a tortát. Fenomenális. A Nutella imádók szent grálja. Azonban nincs benne Nutella ne aggódjatok, az összetevők harmóniájának játéka ez az ízlelőbimbókkal. Fenomenális játék.
Ferrero Roche és Nutella rajongóknak kötelező!

Normál esetben nem készítenék egy ennyire különleges tortát (egyáltalán tortát) egy szimpla hétvégére, azonban Nagypapáméktól kaptunk egy nagy adag törökmogyorót, aminek a sorsa már feltörése közben elrendeltetett.
Ez a torta tömény és habkönnyű egyszerre. Édes, krémes mogyorós-csokoládé a tésztája, amely szó szerint elolvad az ember szájában! Hát lehet ennek ellenállni? Mi nem tudtunk...
*Habár cukrot a tortához nem adtam, mégis tartalmaz egy kis cukrot, ugyanis 70%-os étcsokoládé van benne, amely a csomagolás szerint tartalmaz cukrot, bár az enyém szerintem nagyon keveset, mert szinte savanyú (Alnatúra félét használom).
Akiket pedig a benne lévő étcsokoládé elrettent az elkészítéstől, azoknak egy jó hír: következő alkalommal elhagyom a csokoládét és kakaóval fogom elkészíteni, úgyhogy ne felejtsetek el visszanézni!
Please, click here for an english version: Chocolate-hazelnut cake

56 megjegyzés :

  1. Igazán gyönyörű és az utolsó kép eszméletlen, fantasztikus :)

    VálaszTörlés
  2. Aztamindenit!! Gyönyörű, gratulálok!!

    VálaszTörlés
  3. Jelentkezem! Magamra ismertem :-)))

    Ez valami csoda... Sóhaj :-)

    VálaszTörlés
  4. húúúú, ez annyira gyönyörű :))és ugh egy falatot hagyjatok nekem! :)) szép napot!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki! Pont van egy fél csomag darált törökmogyoróm :) Szerinted "szentségtörés" lenne a mandulavajat sima vajra cserélni (nincs aprítóm)?

    VálaszTörlés
  6. Bianka, Doktor Pepper, Chef Viki, Mrs. Moore!

    Köszönöm! :-)


    Zsuzsaanna!
    Nem lenne szentségtörés, teljesen tökéletes lesz úgy is! :-) Ugyanannyi legyen a vaj mennyisége, mint a mandulavajé, és én szerintem érdemes habosra keverni, mielőtt hozzáadjuk a tojáshoz.
    Majd mondd el hogy ízlett! :-)

    VálaszTörlés
  7. Fantasztikusan néz ki, istenien hangzik! Nagyon nekem való :)

    VálaszTörlés
  8. Egészen felcsigázott a kép, és már majdnem szóltam, hogy nem is földimogyorós, hanem török mogyorós, de a hozzávalók közt tényleg török mogyoró van, tehát a sok kapott földimogyoró ezek szerint az ihletet adta ;)

    VálaszTörlés
  9. Névtelen!
    Igazad van, elírtam a dolgot. Javítom is mindjárt, törökmogyoróról van szó végig. :-))))


    Csibe!
    Örülök,hogy neked valót találtál, remélem majd ízleni is fog! :-)

    VálaszTörlés
  10. Hú, ez nagyon jó! És a mandulavaj használata külön tetszik! nekem nagy gond a gyerekek tejérzékenysége - utálom a margarint, még ha bio is... - de ezt ki fogom próbálni (még ha nem is szeretem a nutellát :-))

    VálaszTörlés
  11. Sajtkukac!

    Örülök,hogy tetszik, majd mondd el hogy ízlett a családnak!
    Szerintem a mandulavaj baromi jó, állagában is meg ízében is (nagyon enyhe, sütiben nem érezhető) és szerintem minden receptben lehet vele 1:1 arányban helyettesíteni a vajjal. Nekünk nagyon bejött, már brownie-t is csináltam így!

    VálaszTörlés
  12. Hujj, ezt nem lett volna szabad most megnéznem! Egy csoda!

    VálaszTörlés
  13. Akkor ma van Latsia mennybemenetele:-))
    Gyönyörű a süti és én akár odáig is elmennék érte!

    VálaszTörlés
  14. Chriesi!

    Ma tanultam a hittan órán (hospitálok), hogy a csodának bármit, csak az Anyaszentegyház minősíthet - szerintem ezt ők is "lájkolnák". :-)


    Latsia!
    Köszönöm szépen! :-)

    VálaszTörlés
  15. ohhh beautiful cake!! could you post the recipe in english? i tried the translate button, but it seems to think the page is already in english and so it won't translate from english to english...

    VálaszTörlés
  16. Ó, eszméletlen. Még rengeteg paleo receptet kívánok magunknak tőled:)) Nekem ez nagy vállalás lesz, de biztos megcsinálom:))
    Anna

    VálaszTörlés
  17. Névtelen!

    Köszönöm. :-) Ez azért nem 100% paleo mert van benne étcsoki, de még van mogyoró, és akövetkező mogyorós projekt az ilyen torta lesz csak csoki nélkül, de mégis csokissan. :-) Igyekszem minél szigorúbb paleós keretek között működni, remélem másoknak is beválik. :-)
    Köszi, hogy benéztél, és remélem ízleni fog!

    VálaszTörlés
  18. Bocsánat, nem névtelen, hanem Anna! :-))) Ilyen az, ha rohanásban vagyok!
    Szóval köszi még egyszer!

    VálaszTörlés
  19. Anna!

    Thank you for stopping by and requesting an english translation, I'd love to do it. I think I'm just going to write the recipe and the process here as a comment.


    It's a Chocolate-hazelnut cake which tastes likes Nutella in a cake form, but has no Nutella in it. In fact it has no sugar (apart from the sugar the 70% chocolate contains, but I guess that must be very low because the one I use is quite sour), no flour and no lactose.

    Ingredients for 18cm round cake pan:
    130g 70% dark chocolate
    100g hazelnut
    100g agave syrup or honey
    4 eggs
    100g almond butter (see recipe below)
    Pinch of salt

    For the ganache:
    100g 70% dark chocolate
    1 tbs olive oil
    - The ganache is going to harden so you may want to add something more if you want it to be creamy or you could just slice it when it has the perfect consistancy for slicing. If you want it to be creamy, and on the one hand without any lactose, I'd suggest adding some coconut milk when the chocolate becomes liquid in the double boiler.

    The process:
    Toss the hazelnuts into the oven on 180°C for about 10 min just to have some fragrance, than take it out and put it into a dish towel and rub it ruffly so that most of the skin is rubbed off. Put it in a food processor and chop it until it shapes little balls but not like a nut meal / flour (more like ground hazelnut has).
    During you can melt the chocolate in a heatproof dish over shimmering water (double boiler effect).
    The almond butter is prepared in the following way: you put the hazelnut into a food processor with an S blade and let it chop the almond for about 12 minutes, so that it has the texture of peanut butter. That's it, it can be kept in the freezer for one week (at least how long I've tried).
    So when you have all these prepared it's getting very quick. You turn the heat of your oven to 175°C, and go on with the rest of the process:
    Separate the eggs, and whip the yolks with the agave syrup (or honey) and when it's fluffy, whisk in the almond butter, chocolate and hazelnut.
    Whip the egg whites too with a pinch of salt and gently fold in to the "chocolate batter" starting off with 1/3, than the second 1/3 and than the last 1/3. Basicly that's it, you pour it into a pan (with parchment paper) and put it into the oven for about 30minutes. Don't over cook it.
    When you take it out, let it cool for some hours, until completely cooled and pour the ganace over it. Garnish with hazelnuts (or whatever you fancy).


    I hope I was clear enough and I hope you will enjoy the cake! I'd be delighted to get some feedback from you if you make this cake in the future. This is a trully fantastic cake, a real choco-nutella heaven.

    Thx for stopping by.
    Pocak Panna

    VálaszTörlés
  20. Panna! Amióta csinálom a paleot, mindenki mondja, hogy sokkal jobb rám nézni, tisztább a bőröm, stb. Én fogyni akartam, amúgy sem ettem eddig sem hozzáadott cukrot, viszont tejet igen, és az nagyon meglátszik, ha az ember tejtermékeket nem fogyaszt. Sajtot, mézet, paradicsomot én szoktam, a csoki helyett meg majd csinálok bele kakaóporból csokit:)
    Anna

    VálaszTörlés
  21. Anna!

    Köszönöm, hogy megosztod velem a tapasztaltaid, ez nagyon jól esik és nagyon motiváló.
    Nekem nem a fogyás volt a cél, hanem az egészségem, és már vannak javulások, csupán pár hét után. A bőröm nekem is szignifikánsan javult, főleg ha nem csúszik be semmi nem paleo. Hihetetlen, hogy a tejtermékek, meg a lektin tartalmú ételek mennyire felelősek az ember bőrének szépségéért/egészségéért. Mézet én is fogyasztok, bár csak napi 1 kk a teába, sajtot mellőzöm, de paradicsomot én is fogyasztok. Hamarosan lesz a blogom születésnapja (kedden) és akkor majd egy isteni tortát osztok meg Veletek, annyit elárulok, hogy csokis lesz de csoki nélkül. :-) Érdemes visszanézni!

    Köszönöm,hogy írtál!

    VálaszTörlés
  22. Panna, ha nem egész mandulából csinálom, hanem mandulalisztből, szerinted abból is összeáll vajnak, vagy az túl száraz?
    N

    VálaszTörlés
  23. Sajtkukac!

    Még nem vettem soha mandulalisztet, hanem mindig itthon készítem az egész szemes mandulából (amin rajta van a barna héj is) háztartási géppel, aminek van egy S kése, mely az aprító funkciót látja el. Tehát még nem próbáltam bolti mandulalisztet, de az a sejtésem, hogy talán túl száraz hozzá.
    Mindenesetre, ha kipróbálod, kérlek, hogy írd meg a tapasztalatodat! :-)

    Kellemes napot!

    VálaszTörlés
  24. Thank you for translating the recipe! I made it the other night and it was delicious :) I think I did end up over-baking it because my pan was larger than 18 cm... I only baked it for 25 minutes (at 350 F), but it was still drier than yours appears. I think I'll try again sometime because it was so tasty dry, that I'm sure it would be amazing if it wasn't overdone.

    Also, just one minor detail- in the recipe you say that for the almond butter, you should grind hazelnuts. I assumed you meant almonds, so I did almond butter. Just wanted to make sure that was what you meant!

    Again, thank you- delicious recipe!

    VálaszTörlés
  25. Anna!

    Yes, I meant almonds for the almond butter, gosh I'm sorry, I'm glad you knew what I meant. :-)
    Wow, than you must have overcooked it, but if you have bigger pan than 18cm, than you should calculate the proper amount of ingredients for that pan size. You must have overcooked it because mine was so moist that it melted right in my mouth.
    I'm glad you did like it this way too, I recomment trying again and watching it :-) coz the qualities of the ovens (regarding temperature) can vary. I hope next time you'll get the right texture, coz this cake is divine!
    Thank you for the comment!

    VálaszTörlés
  26. No, ezt is elkészítettem ma :)
    A megadott agavé / méz mennyisége helyett megint csak 2 evőkanál mézet tettem bele. A csoki 85%-os volt. A tetejére a máz elkészítéséhez olíva olaj helyett kókuszzsírt használtam, mert az úgy viselkedik a csokival, mint a vaj, az olaj viszont nem fog szilárdulni (illetve már egy kanálnyi mennyiség is rontja / csökkenti a szilárdulás sebességét).
    A formám pedig 15 cm volt, amivel maximálisan elégedett vagyok, mert a torta méretéhez képest jó lett a magasság is.
    S az eredmény:
    Egy nagyon finom, tömény, de mégis puha torta - ahogy írtad :)
    Nem éreztem nutellásnak (bár azt nem szoktam enni, úgyhogy lehet, hogy csak azért :)) ), viszont néha ropogott a fogaim között egy kis mogyoró vagy mandula darabka, ami nagyon különlegessé tette az egész sütit.

    Nagyon jó paleo recept, finom sütemény, máskor is megcsinálom.
    Köszi :)

    VálaszTörlés
  27. Alexandra!

    Örülök nagyon, hogy írtál véleményt!
    Igen, én abban a reményben raktam olivát a csokimázba, hogy nem szilárdul majd meg, végül mégis megtette meglepetésemre.
    Biztos jó hozzá nagyon a 15cm-es, mert ezt 18cm-re terveztem, és így lett középmagas! Biztos gyönyörű!
    A Nutella ízérzés az egy érdekese dolog, mert Édesapám se értezte, én viszont kimondottan éreztem, de talán azért, mert már legalább 1 éve nem eszek Nutellát.
    Igen, azt én is imádom,hogy a mogyorót direkt durvábbra daráltam és ropogott a fogam között. Nagyon örülök,hogy ízlett! :-) Köszönöm,hogy kipróbáltad!

    VálaszTörlés
  28. Nekem is elkészült a napokban torta :) Én 18-as formában csináltam, vajjal. Illetve mivel mi nem paleózunk, a mázhoz is simán egy jó 2-3 dkg vaj került, így nagyszerűen vágható volt. Tényleg nagyon szuper az állaga: puha, a mogyi meg mégis "haraphatóvá" teszi. Legközelebb lehet, hogy kipróbálom dióval vagy mandulával. Köszi még egyszer a receptet!

    VálaszTörlés
  29. Zsuzsaanna!

    Nagyon örülök, hogy sikerült a torta! A mandulavajat 100%ban lehet helyettesíteni, tehát 1:1 arányban sima vajjal, bármelyik receptben! Mandulával is isteni lehet szerintem, hajrá!
    Szivesen, köszönöm a kommentet!

    VálaszTörlés
  30. Na, kipróbáltam :-) A mandula nem lett sajna olyan vajszerű a mandulalisztből, de mindenképpen meg fogom azt is csinálni rendes mandulából! Így egy picivel szárazabb lett a kelleténél, de némi lekvárral megoldottuk a dolgot :-) köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  31. Sajtkukac!

    Nagyon örülök,hogy megcsináltad, és hogy írtál véleményt! Hát igen, erre számítottunk végülis, hogy a mandulalisztből nem lesz olyan "igazi" vaj, mint a sima mandulából, mert ugye az megtartja magában a rengeteg olajat. Remélem kipróbálod mandulaolajjal is,mert valami irtó jó! És majdnem bármilyen receptben helyettesíthető vele 1:1 arányban. Örülök, hogy ízlett. Hmm, nagyon jó lehet lekvárral is!

    VálaszTörlés
  32. kiprobaltam a tortat, tokeletes lett, koszi:)

    VálaszTörlés
  33. Fo!

    De jó nagyon örülök!

    VálaszTörlés
  34. Végre szereztem törökmogyorót és megcsináltam, nagyon-nagyon finom lett! Már meg is van a párom születésnapi tortája, egész héten azon gondolkodtam, hogy mit készítsek neki majd a nagy napon. Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  35. Kri!

    Nagyon örülök, hogy ízlett! :) Boldog szülinapot az ünnepeltnek és jó tortaevést! :)

    VálaszTörlés
  36. Szia Panna!

    Nagyon jónak ígérkezik ez a torta, és szívesen meg is csinálnám, de nem tudom, hogy az agávé-t hol szerezzem be + milyen formában kell ezt hozzáadnom a többi összetevőhöz. Segíts légy szíves!

    Köszönettel: k

    VálaszTörlés
  37. Kedves karika!

    Az agávé szirup úgy néz ki, mint a méz, és általában áttetsző műanyag nyomós dobozban van (mint a méz),alternatív boltokban árulják. Azonban ha nem találod nyugodtan cseréld ki mézre, teljesen felcserélhető minden receptemben. Az agávé szirupot/mézet hozzáadhatod a mogyoróvajhoz is, vagy ahogy ar eceptben leírtam: amikor vered fel a tojások sárgáját akkor add hozzá és hasonló lesz, mintha a tojássárgákat cukorral vernéd fel, szép "fehérre".
    Ha bármilyen további kérdésed van nyugodtan írj!
    Majd mondd el hogy ízlett! :)

    Jó sütögetést!

    VálaszTörlés
  38. Az történt, hogy a felségem megcsinálta a tortát a névnapomra :)

    Első osztályú süti! Nagyon köszönöm a receptet és a segítséget!

    Üdv.:k

    VálaszTörlés
  39. Kedves karika!

    Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy ízlett! Boldog névnapot kívánok! :)
    Köszönöm a kommentet!
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  40. Szia!

    Én is megcsináltam ezt a tortát, nagyon fincsi lett, de ez a mandulavaj nem jött össze. 20 perc után lett olyan, mint a folyamatfotón a 6. perc után, és már azt hittem, leég a motorja, úgyhogy abbahagytam. Nekem egy 600 W-os Braun-om van. Lehet, hogy ezért lett nekem laposabb és tömörebb, nagyobb teljesítmény kellene? Amúgy sikert arattam vele.
    KÖszi

    VálaszTörlés
  41. Kedves Névtelen (12/jan/1)!

    Sajnálom, hogy nem sikerült a mandulavaj, valószínűleg kicsi a teljesítmény, igen, vagy talán nem elég erősek a kések... MIndenesetre remélem legközelebb sikerül és nem vette el a kedved a próbálkozástól! Egyébként ha nem paleozol (?) akkor kicserélheted a mandulavajat igazi teavajra is. :)

    VálaszTörlés
  42. SZia!

    Köszi a választ! Most használtam először a kést, uh az tuti jó, akkor a teljesítmény a bibi. Én nem paleozom,"csak" glutén mentesen kell élnem!
    Nem vette el a kedvem, már csomó mindent megcsináltam, eddigi kedvenc a sacher torta :) és most a mont blanc jön :)

    Köszi

    VálaszTörlés
  43. sikerült :) életem első tortája!
    köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűha, az a bizonyos első torta - ez nagy megtiszteltetés, köszönöm! :)
      És ízre milyen, megérte elsőnek választani? :)

      Törlés
  44. Tökéletes!!
    Vasárnap a kislányom 1. szülinapjára ez lesz, meg áfonyás muffin (azt ehetik babák is) meg gesztenyés álomtorta :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juca! Nagyon sok sikert kívánok és nagyon boldog születésnapot a kis ünnepeltnek! Az áfonyás muffin ízleni fog nekik, Isteni kis könnyű, édes süti, a másik kettő pedig a felnőtteknek is remélem! :)
      Majd mondd el hogy sikerült, kérlek!

      Törlés
  45. Hello!
    Azt hiszem jól sikerült a torta (bár még csak a "tálat nyaltam ki", holnap ugrik csak igazán a majom a vízbe), köszi a receptet! Bár meg kell vallanom, nekem ez a mandulavaj készítés nem annyira jött be :/ szerinted nem helyettesíthetném máskor mandulaOLAJjal?
    Várom a további recepteket! ;)
    Mira

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mira!

      Remélem, hogy ízlik majd (meséld el)! Igazság szerint a mandulavajat olajjal nem jó, mert nem az olaj miatt rakom bele, hanem a vaj helyettesítésére. De ha használsz vajat, akkor azt nyugodtan rakhatsz bele.

      Törlés
  46. Kedves Pocak Panna! Nagyon szimpi ez a torta, a Kisfiam első szülinapjára szeretnénk elkészíteni, s mivel nem szeretnénk próbát tenni előtte, ezért jó lenne, ha elsőre sikerülne. :) Nekünk 28cm-es tortaformánk van, úgyhogy úgy gondoltuk, duplázzuk a mennyiségeket. Hány fokon és mennyi ideig sütötted a tésztát, kb.?
    Azt szeretném még megkérdezni, hogy az ajánlott csokimennyiségen felül olvasztottál még a tetejére? A mandulavajjal kapcsolatban én is gondban leszek. Én kávédarálón csinálom a liszteket, pillanatok alatt megvan. Viszont mikor már gyurmásodik a mandula, kiragad az oldalára a kés csak magában forog. Sima aprítóval neki sem állnék, mert még lisztszerűre sem tudná aprítani. Kókuszvaj sem jó a mandulavaj helyett? Vagy egy picit tenni a mandulához, hogy jobban vigye az aprító? Mi sem használunk vajat így nem tudom helyettesíteni. Az arcbőrrel kapcsolatban lenne feléd pár kérdésem, van privi címed? :) Köszi előre is! Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Timi!

      Véleményem szerint (bár nem próbáltam még ezt a receptet így) simán kivitelezhető mandulavaj helyett kókuszolajjal. Talán abból olyan 70g is elég. A csokihoz a tetejére 10dkg étcsokihoz (Tibi Prémium a legjobb szerintem) én ajánlok olyan 1 vagy 2 evőkanál kókuszolajat, így finom puha lesz a teteje 1-2 percen belül ha kiveszed a hűtőből és gyönyörűen szelhető.
      A receptben leírtak szerint (utolsó sor) 175 fokon sütöttem 30 percig, de ha duplázzátok én ajánlanék egy 160 fokot és utána hústűvel kell tesztelteni (vagy késsel) hogy megsült-e. Ne süssétek túl, tehát amint tiszta a kés/tű akkor ki lehet venni.
      Jobb oldalt láthatsz kis ikonokat, és ott a levél ikon, azon van az emailem, de egyébként: pocakpanna.blog@gmail.com-ra írhatsz bátran, szívesen segítek mindenben,amiben tudok!

      Sok sikert, majd mondd el, hogy sikerült! Szerintem ez a torta csúcs.

      Törlés
    2. Kedves Panna! Köszönöm a választ! Ahogy számoltam 28cm-es tortaformához bő másfélszeres anyaggal kell számolnom. Pénteken fogom megcsinálni, már izgulok, hogy milyen lesz. Mellette megcsinálom az áfonyás csokitortát is. :) Mindenképpen megírom az eredményt.
      A gesztenyés álomtortát már múlt héten megcsináltam, nagyon fincsi lett! Pontosak az arányok, a csokimáz is tökéletes lett! Kicsit bátrabban kellett volna meglöttyintenem a brandy-s üveget, mert száraz lett a tészta. Megmaradt egy pici máz, azt meg felhígítottam kókusztejjel, s lett belőle forró csoki. A Férjem azóta két naponta kérdezgeti, mikor csinálok megint! :)
      Múltkor eszembe jutott, hogy a "Marlenka" nevű diós sütit nem akarod paleosítani? Ami gáz benne az a nagy adag cukrozott-sűrített tej, amit 3 órán át kell vízfürdőben főzni, hogy "bebarnuljon". Ehhez én nem értek. Lehet-e a tejet magtejjel, vagy kókuszkrémmel (Cocom.s) helyettesíteni? Esetleg kellene bele egy kis tojássárgája? Beszúrom a linket, s várom a véleményedet! http://csokipari.hu/2009/08/dios-marlenka-maceras-de-mennyei/
      Köszi előre is, hálás vagyok a receptekért! A levelet nem felejtettem el, ha kicsit nyugi lesz, írok Neked! :) Üdv, Timi

      Törlés
    3. Kedves Timi!

      Köszönöm a véleményt és hsz.-t!
      Én is izgulok, hogy hogyan fog sikerülni Neked a süti, majd írd meg kérlek.
      Örülök, hogy a gesztenyés torta az jó lett, szerintem is nagyon finom és most hamarosan gesztenye szezon is van!

      A marlenka nagyon jó ötlet, ki tudja, még lehet, hogy lesz belőle valami. Azonban az nagyon töményen mézes lenne, vagyis annak kell lennie, hogy megközelítse az igazit...ki tudja, lehet hogy sikerül. Köszönöm a tippet! :)

      Törlés
  47. Kedves Anna,

    Véletlenul talaàltam ra nemregen a blogodra s nagyon nagyon tetszik, probalok minél tobb dolgot megcsinalni s ellesni. Imadok sutni, de el akarom kerulni a lisztet ha lehet, s amugy is egeszsegesen etkezem szoval a Te receptjeid tokeletesek, de azt hiszem meg sokat kell gyakorolnom hogy olyan eredmenyes legyek mint te. Mar ez a masodik tortarecept amit probalok, de minden egyes alkalommal fele akkora lesz a sutim, mint a tieid a kepen. Vajon mit csinalok ilyen rosszul? Igaz az ize igy is elkepeszto. Sok sikert a blogodhoz, nekem nagyon tetszik, s mar sokmindenkinek ajanlottam. Valéria

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna!

      Köszönöm a kedves szavaid, nagyon örülök, hogy tetszik a blogom és lelkesen próbálod a recepteket is!
      Sajnos nem tudom megmondani mi mehetett félre anélkül, hogy tudnám pontosan, Te mit csináltál. De annak örülök, hogy az íze jó lett. :)) Az a legfontosabb. Köszönöm, hogy ajánlasz, nagyon sokat jelent.
      Legyen nagyon szép napod!

      Törlés
  48. Kedves Panna!
    Nagyon tetszik a bloggod, kb egy eve bukkantam ra es lettem rajongoja. Eddig nem is voltak gondok, de most hirtelen nagyon sok receptet nem tudok megnyitni. Tortent valami?
    Most is epp szulinapi tortasutesbe kezdtem, s nem tudom megnyitni ezt a jol bevalt tortareceptet...meg jo, h itt a hozzaszolasoknal megvan angolul :)
    Ha lesz kis idod, legyszi nezz utana, h mi lehet a gond...vagy lehet vhol mar irtad csak en nem voltam eleg szemfules.

    Tovabbi minden jot es sikeresen mennyei recepteket!
    Udvozlettel, reka

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!