kedd, november 08, 2011

Édes banános palacsinta rizsliszttel (glutén-, tejtermék-, cukormentes)



Sok kérést kaptam, hogy ha lehet ne mindig magvakból készült liszttel dolgozzak, hanem próbáljak ki mást is. Egészen addig, amíg nem sodort bele a szituba a sors addig nem is kezdtem el próbálkozni, azonban nyáron, mikor Nővéremék otthon voltak a gyerekekkel, gondoltam tökéletes időpont arra, hogy kipróbáljam a rég áhított kókuszos-banános palacsinta receptet, amit egy blogon találtam már rég. A kókusz nem volt elég összetartó erő és nem lett volna belőle palacsinta, ha a Nővérem nem ad tippet, hogy rakjunk bele 1-2 kanál rizslisztet, ami épp volt otthon kéznél. Az eredmény fanatsztikus lett - mínusz a kókusz. Valahogy túl sok volt a kókusz ebben a receptben. Ezért legközelebb már anélkül készítettük, csupán kevés rizsliszttel, ami ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint a rizs maga, tehát nagyon jól veszi fel a folyadékot, ezért kevés is elég belőle. Végeredményként kapnunk egy nagyon finom, harapható és kifejezetten édes palacsintát, amiket én kicsi, tenyér nagyságúakra sütöttem, mert így nem törnek. Maradt egy kevés az órisái adagból, ami miután kihűlt uszonnaként elfogasztottuk - csak úgy kézzel, szaladgálás közben, harapva. Nagyon-nagyon finom. Látványra abszolút amerikai palacsinta, azonban nem olyan nehéz a gyomornak. Én eddig mindig csak a crépest ettem - ha palacsintáról volt szó - nem bírtam az olajos, nehéz, vastag palacsintákat, főleg nem reggelire, de ez a banános palacsinta a kedvenc hétvégi reggelinkké vált, főleg egy kis cukormetnes eperlekvárral a tetején...éljenek a lusta hétvégi reggelik! 

Azoknak is kiemelten ajánlom, akik gyerekeknek készítenék reggelire, mert pikk-pakk összedobható és nálunk a trónörököstől (Nővérem gyönyörű és imádnivaló kisfia) is csillagos pontszámot kapott, legalábbis gondolom, mivel óriási adag palacsinta elfogyasztása után pár órával mögém sonfordált a konyhában és hallkan mondta: "Tájita, kéjek banános pajacsintát." Én pedig örömtől repesve álltam neki egy újabb dupla adagnak. :)

Mivel a palacsinta - ha finom, érett banánból készítjük - kellőképpen édes, igazán nem igényel semmiféle extra édesítést. Az alábbi képen látható juharszirup csak dekorációként szolgál, azonban cukormentes lekvárokkal kifejezetten ínycsiklandozó. 




34 megjegyzés :

  1. Hűha, nagyon fincsi lehet! Még jó, hogy banánidőszak van!

    VálaszTörlés
  2. bár, rizsliszt nincs, de a többi igen, úgyh lehet elkészül. Bár, a banánt aszalásra szántam :D

    VálaszTörlés
  3. Hmmm, finom...és szépségesek!

    VálaszTörlés
  4. A kompozíció is megér egy mesét!!! Elképesztő jó fotók!

    VálaszTörlés
  5. Ami, Turák Kinga, Csibe, Tóth-Kalmár Family, Bianka!

    Nagyon szépen köszönöm. :)))

    VálaszTörlés
  6. Megcsináltam tegnap rizsliszttel palacsintasütőben, ma meg kókuszliszttel gofrisütőben. Jelentem, mindkettő nagyon finom lett, a fiaim mind befalták (és én is). :)

    VálaszTörlés
  7. Orsi! Nagyon örülök,hogy bevállt a recept! :) Köszi a visszajelzést! :)

    VálaszTörlés
  8. A mi ízlésünknek ez sajnos ehetetlenül édes lett :-(, pedig nem is paleózunk. Kár, mert tényleg gyorsan elkészül.

    Helga

    VálaszTörlés
  9. Panna, tökéletes megint, nem győzök eleget csinálni belőle a fiúknak. :)

    VálaszTörlés
  10. Orsi, nagyon boldoggá tett a hozzászólásod! :) Nagyon örülök!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon finomak bar nekem kb 35 darabb lett belole :D de nembaj igy is elfogyott mind :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett! Nálunk ez a hétvégi reggeli mindig! :)

      Törlés
  12. Szia Panna! Én is kókuszlisztből készítettem, de valahogy nem ilyen szépre sikeredett, mint a Tiéd... :( Vajon mit rontottam el már kétszer is? Mennyi olajat teszel alá amikor sütöd? Az íze kifogástalan, nem tudok eleget sütni.. de szeretném ha szép is lenne.. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kysu!
      Őszintén szólva nem tudom mitől lehet. Én rizslisztet használtam hozzá, és attól minden egyes alkalommal ugyanúgy nézett ki (persze ha nagyobbra hagytam a babánokat benne, akkor látszottak a darabkák, én azt kifejezetten szeretem). Én főzőlapon sütöm már ősz óta és ott a 6 fokból a 4-esen sütöm. Ennyit tudok tippet adni.
      Miben tér el a képen lévőtől?
      Azért nagyon örülök, hogy ízre finom! :)) Én is minden hétvégén készítem.

      Törlés
    2. Szia Panna,

      Azt hiszem a kókuszliszt volt a bűnös... :) Legutóbb vegyítettem gesztenyeliszttel, és úgy egészen jó lett. Rizsliszttel is kipróbáltam, de az íze nekem jobb, ha kókuszliszt is van benne. :-)

      Törlés
  13. tudom, hogy nem teljesen paleo,de én zabliszttel készítettem el, olaj nélkül sütöttem. szuperül néz ki és szuperfinom :)
    köszi a receptet, "elkedvenceltem" :)

    Ancsa

    VálaszTörlés
  14. Kedves Ancsa!

    Én nagyon örülök, hogy mindnyájan a saját ízléseteknek megfelelően tudjátok alakítani a recepteket, és nagyon örülök, hogy ízlik!
    Köszönöm a hsz-t.

    VálaszTörlés
  15. Ma is ez lesz vacsorára! Még nem untuk meg, sőt, egyre jobban szeretjük! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is nagyon-nagyon sűrűn van! Megunhatatlan! :)

      Törlés
  16. Panna, nagyon köszönöm a receptet.Még a nem paleos férjem is lenyúlta a tálból, pedig ez nagy szó.:)Legközelebb kipróbálom rizs és kókuszlisztből vegyesen.Gyakran lesz nálunk ez a nasi, ha foltosodik a banán.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mariann, nagyon örülök, hogy ízlett a családnak! Nálunk is óriási kedvenc, egyszerűen megunhatatlan! :)

      Törlés
  17. Ez a massza így nagyon sűrű, nem lehet önteni, legfeljebb szétlapogatni a serpenyőben! Úgyanígy, ugyanannyit tettem mindenből, ahogy itt le van írva, de sűrű! vagy ilyennek kell lennie?
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marika! 80g rizslisztet adtál a 4 nagy érett banánhoz meg 4 tojáshoz? És ez nagyon sűrű lett? Elvileg persze, sűrűbb, mint a crépes receptje, de azért inkább olyan, mint az amerikai palacsinta, azért nem kell lapogatni.Elvileg önthetőnek kéne lennie. Esetleg nem törted össze nagyon a banánt?

      Törlés
  18. Kedves Panna!
    A banánokat összetörtem, mivel a recept úgy kezdődik, hogy a banánokat villával pépesre kell törni. Rizslisztem nem volt itthon, így helyette kókuszlisztet használtam és így egy teljesen sűrű massza lett mint egy sütinek a tésztája. Kanállal raktam a serpenyőbe és lapogattam szét kis kerek formára, nagyon töredezett, így raktam még bele egy kanál mandulalisztet és utána már legalább ki lehetett sütni. Palacsintának még jó indulattal sem lehet nevezni, sem az íze, sem a kinézete, sem az állaga nem hasonlít a palacsintához. Egyébként nem is értem hogy lehetne folyósabb az állaga, amikor semmi folyadék nincs a hozzávalók között.
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marika!

      Sajnálom, hogy nem sikerült a palacsinta. Igaz, ami igaz, nem olyan folyós, mint a crépes, hanem inkább pépes/krémes, mint az amerikai palacsinta, hiszen kisülve is úgy néz ki. A folyadékot a 4 nagy tojás és a pépesre eltört édes banán adja, ezeket kell összehúzni a liszttel.
      Remélem azért nem tántorított el a receptjeimtől!

      Üdv.: Panna

      Törlés
    2. Kedves Panna!
      Nem "tántorodtam" el a receptjeidtől! :)
      Megcsináltam a barackos-csokis paleo kekszet, nagyon finom volt, az unokáimnak is nagyon ízlett, azt mondták: Mama ez isteni! :)
      Próbálkozni fogok továbbra is! Most kezdek áttérni a paleolit táplálkozásra, úgy gondolom sokkal finomabbak ezek az ételek, mint a gyógyszerek! :)
      Köszönöm és várom mindig az újabb és újabb recepteket! :)
      üdv: Marika

      Törlés
  19. Köszönöm Márti! Én is kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  20. Életem első paleolit étke, amit elkészítettem. És teljes siker! Azt hiszem ez egy nagyon jó kezdet a változás felé :)

    VálaszTörlés
  21. Kedves Panna!

    Új olvasoja vagyok az oldaladnak és nagyon tetszik! Én a banánt barackkal helyettesítettem és úgy is nagyon finom volt! Köszi a jó ötleteket!

    Emőke

    VálaszTörlés
  22. szia, a kókuszolajat mivel lehet helyettesíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Krizzta! Én felolvasztott disznózsírt tettem bele és azzal is sütöttem ki. Nagyon finom lett!

      Törlés
  23. Isteni finom lett! 😍 A sima palacsinta sehol sincs ehhez képest! Ezentúl csak ezt fogom csinálni! 🤗

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!