szerda, augusztus 25, 2010

Répás muffin forradalmasítva (glutén-, laktóz- és cukor mentes)


Forradalmasítottam a legjobb répatorta receptet, amit valaha kóstoltam. Az új formájában glutén-, laktóz-, és cukor mentes. Nincs benne semmilyen tejtermék (laktóz mentes), sem pedig olaj (más adja a nedvességet), sem pedig glutén vagy lektin tartalmú liszt (hajdina lisztet használtam), sem cukor. Az arányokon is változtattam, így egy új répás muffin született, ami eleget tesz az egészséges életmód követelményeinek, bárki fogyaszthatja és az íze fantasztikusan összetett, aromás, harmonikus, az állaga pedig finoman tömör, harapható és mégis puha, omlós. 
Itthon máris szép sikereket értem el vele, hiszen Édesanyám, akinek nagyon kifinomult ízlése van, szó nélkül legyűrt egy nagyot és azt mondta "tökéletes", míg Édesapám kiadta az utasítást, miszerint "Ugyanezt az íze akarom érezni, ugyanígy csináld meg mindig!". A Főtesztelő még ezután jön, de biztos vagyok benne, hogy osztatlan sikerem lesz! 



Izgatottan várom a véleményeket, aki elkészíti!

38 megjegyzés :

  1. Micsoda étkészlet, gyönyörű és finom egészséges muffin :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Nekem is nagyon tetszik, már régóta szerettem volna hasznosítani egy fotóhoz. :-) A muffin tényleg finom ám, ki kell próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok!
      hajdina lisztet mivel tudnám helyettesíteni?pl.lenmagliszt?
      üdv
      csilla

      Törlés
  3. Csodás képek!
    A kannát nagyon irigylem!! :))

    VálaszTörlés
  4. Tuti a recept!

    Na de a képek... Bámulatosak...

    VálaszTörlés
  5. Thrini, Chef Viki!

    Köszönöm szépen, a kannát én is imádom, még Isztanbulban vettük egy teáskészlettel együtt, nagyon megérte! A recept is megér ám egy próbát! :-)

    VálaszTörlés
  6. Megcsináltam ma a muffint. Naná hogy pont nem találtam meg haajdinalisztemet,utána eszembe jutott hogy lejárt,múlt héten kidobtam.Így rizslisztet használtam hozzá.Megmondom őszintén mikor összekevertem mindent,biztosra vettem hogy ebből süti sose lesz,de minimum szétesik az egész.Nos tökéletes lett,tényleg nagyon puha,omlós,nem száraz,szuper muffin.Nekem 9 pont,a hiányzó egy pontot két kanállal több méz meg is oldja.Mikor kihűlt sokkal jobban ízlett egyébként.

    VálaszTörlés
  7. Pilchard!

    Nagyon örülök, hogy kipróbáltad és sikerült és ízlik!
    A 9 pontról: hát igen, az édesség mindenkinek saját szájíze szerint kell állítani.
    Az állagáról: azért csinálom hajdinaliszttel, mert glutén-, és lektin mentes, de mivel a sikértartalma 0, így igazából nem emelkedik meg. Emiatt mielőtt beraktam volna a sütőbe nekem is erős kétségeim voltak, de mikor megkóstoltam akkor jött a végtelen megnyugvás: isteni (szerintem)!

    Köszönöm,hogy leírtad a véleményed!

    VálaszTörlés
  8. Hello! Nagyon szuperek a receptek! Azt megmondanád, h hol veszel vanília kivonatot? Én eddig még nem találtam... Előre is köszi!

    Juli

    VálaszTörlés
  9. Kedves Juli!

    Köszönöm.
    A vanília kivonatot nem veszem, hanem még télen készítettem, azt használom, a blogomon itt: http://pocakpanna.blogspot.com/2009/12/vanilia-kivonat-hazilag.html találhatod meg a receptjét. Nagyon egyszerű, igazi, olcsó, az alkohol miatt ugye nem kell aggódni,mert elpárolog hő hatására. Ha elfogyott akkor pedig csak után kell tölteni bármilyen alkohollal: vodka, rum, bourbun... Hajrá!

    VálaszTörlés
  10. Kedves PP!
    A juharszirup nem cukor?
    Szeretném jól betartani a diétát és odafigyelni arra, hogy tényleg mindent, ami káros kiiktassak az étkezésemből és csak kérdésként merült fel bennem, hogy a juharszirup cukornak minősül-e vagy sem, mert elég magas a szénhidrát tartalma.
    Te nem vagy rosszul tőle?

    VálaszTörlés
  11. Biocica!

    A juharszirupot is a cukrok közé szokták sorolni, ha jól tudom, ahogy a mézet is, azonban ez nem jelenti azt, hogy ugyanolyan rossz, mint a cukor.
    A kérdésed jogos és érdekes a téma, ezért jobban utána néztem.
    A források szerint 100g juharszirupban 67g szénhidrát és durván 60g cukor van. A cukor nagy részét a szukróz/szaharóz képezi, és kis mennyiségben található benne fruktóz és glükóz. Mindazonáltal az emberi szervezet másként tolerálja, mint a nád- és répacukrot.
    Egyes források szerint a tiszta juharszirup glikémiás indexe 54, és az 55 alatt lévő ételek alacsony GI-nek számítanak.
    Emellett rengeteg vitamint, aminosavat és ásványi anyagot tartalmaz.
    Szerintem ritkán alkalmazva és kis mennyiségben, (csak úgy, mint a mézet) nem ártalmas. Ez is természetes édesítőszer, csak úgy, mint a méz.
    Más, mint a nád- és répacukor.
    Mellesleg, ha a címben azt írom, hogy cukor mentes, az azt jelenti pontosabban, hogy nád- és répacukor mentes, de lehet benne (főként) méz.
    Nem vagyok rosszul tőle. Nekem olyan sokat javult az inzulintoleranciám az utóbbi időben, hála a paleonak, mégis fogyasztam a mézet.
    Örülök, hogy kérdeztél! Kérdezz bátran legközelebb is! :-)
    És köszönöm, hogy írtál!

    VálaszTörlés
  12. Kedves Panna! Nekem nagyon tetszenek a kreatív ötleteid, és igazán jó kis recepteket alkotsz:)) Szeretném azonban felhívni a figyelmedet arra, hogy a méz, a juharszirup és a hajdina nem 100% paleo. Javaslom, hogy a nem 100%-ra mindig tegyél ki egy külön jelzést. Minderre csak - szeretettel, gondoskodással - fel akartam hívni a figyelmedet, nehogy valaki szóvá tegye:))))))))))))))))))) További szorgos munkát kívánok, és sok örömöt a blogodban. BB

    VálaszTörlés
  13. Boldogbuldog!

    Örülök, hogy tetszik a blogom, köszönöm a dícséretet, valamint köszönöm a baráti jótanácsot, meg fogom fogadni.
    További jó böngészést és főzicskélést kívánok!

    VálaszTörlés
  14. Elkészült, nagyon finom lett. :-) No, én kihagytam belőle a kókuszt, mert egyáltalán nem szeretem, pár szemmel több dióval pótoltam.
    És egy tipp, amit a nagy répatortasütőktől hallottam: ha a répát nagyobb lyukú reszelőn reszeljük le, és nem túl kicsire, akkor nem enged ki annyi levet, hogy eláztassa a tésztát. Szóval én így csináltam itt is.
    Reni

    VálaszTörlés
  15. Reni!

    Örülök, hogy kipróbáltad és jól sikerült! Igen, én is próbáltam nagy lyukún reszelni már, de nekem kifejezetten jobban ízlik, ha kicsit szaftosabb. :-) Köszi a tippet azért!

    VálaszTörlés
  16. Ez annyira finom, hogy egy héten belül már kétszer megsütöttem !! :)

    VálaszTörlés
  17. szia!fini lett a muffin,igaz kicsi változtatásokkal készitettem el.a narancslé helyett citromlével,a hajdinaliszt helyett zabliszttel és tettem még bele egy pici mézeskalács fűszert.köszi

    VálaszTörlés
  18. NyJudit! Köszönöm, nagyon örülök!

    somaszilvi!
    Köszönöm, nagyon örülök, hogy ízlett!

    VálaszTörlés
  19. Panna ezt én is kipróbálom, szintén zabliszttel, viszont a diót nem írod a receptben, hogy mikor teszed bele? Illetve a végén 5 db minikuglófot írsz, az elején pedig 6 nagy muffint. Akkor mennyi lesz belőle?

    VálaszTörlés
  20. Moha!

    Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem!
    A diót durvára van aprítva, így a végén javaslom beletenni. A végeredmény 6 minikuglófnyi répatorta lesz. Majd mondd el, hogy hogy sikerült!

    VálaszTörlés
  21. Köszönöm a receptet! Kipróbáltam, nagyom finom lett. Én a hajdnia lisztet kókuszliszttel cseréltem ki. Nagyom fincsi :)

    VálaszTörlés
  22. Köszönöm a receptet!
    Kipróbáltam, én a hajdina lisztet- kókuszliszttel cseréltem ki. Nagyom fincsi :)

    VálaszTörlés
  23. Szia Panna, régóta nézem a blogot...nálunk csak a férj paleózik...ma megsütöttem neki, hát isteni lett! Köszi a szuper recepteket, és az igényes fotókat. Jók a skót képek is, még tegyél fel, ha kirándultok majd. Üdv, ági

    VálaszTörlés
  24. Tóth-Kalmár Family!
    Köszönöm, nagyon örülök, hogy sikerült és ízlett! :) További jó paleozást kívánok!

    VálaszTörlés
  25. egy két éves kislány reakciója: Anya, ez nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  26. Tóth-Kalmár Family!
    Wow, ez igazán megmelengette a szívemet. Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
  27. Panna, milyen aprítót használsz? Ki szeretnék próbálni néhány lisztmentes receptet, de szinte minden aprítással kezdődik...

    VálaszTörlés
  28. Ami!

    Jelenleg két aprítóm van, otthon ez: http://www.philips.hu/c/food-processors-mixers/pure-essentials-collection-hr7774_30/prd/
    itt pedig egy Kenwood 750W-os aprítóm van. Remélem segített! :)

    VálaszTörlés
  29. Lehet valamivel helyettesíteni a juharszirupot? 1 ,mert nagyon drágán láttam csak 2, mert már olvastam olyat ,hogy mézzel helyettesítették.
    Köszönöm előre! :D

    VálaszTörlés
  30. Természetesen, nyugodtan helyettesítsd mézzel! Helyettesítésénél fontos szempont az állag, és mivel a méz majdnem egyezik a juharszirupéval, édességben is hasonló, így nagyszerű helyettesítés. Hajrá, remélem ízleni fog! :)

    VálaszTörlés
  31. Szia Panna
    A fél csomag sütőpor mennyi szódabikarbónának felel meg, ügye lehet inkább szb-t használni, nem szívesen használok sütőport.
    Köszi Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az szerintem olyan fél teáskanál szódabikarbóna! Hajrá! :)

      Törlés
  32. Szia Panna! Tegnap megsutottem ezt a muffint és elképesztoen finom lett!! Pedig nem volt otthon sem vanília, sem fahéj, sem dió és a juharszirupot is kihagytam belole, csupán 2 kanál mézzel tokéletesen édes lett, pedig a mazsola mennyiségét is lecsokkentettem... Mindezt csak azért írtam le, mert a hiányzó osszetevok ellenére is egy meglepoen ízes, fuszeres (! hogy mitol?), szaftos muffin lett a végeredmény. Nagyon koszonom a receptet!! Már elmentettem tobbet is, amik kipróbálásra várnak.
    Imola

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Imola!

      Nagyon örülök, hogy finom lett! A répának csodás íze van sütve, nagyon örülök, hogy ízlett, köszönöm a visszajelzést! :)

      Törlés
  33. Szia Panna,

    Lehet hogy csak én nem látok rendedesen, de a receptben sehol sem találom, hogy a diót és a mazsolát mikor és hogy (miként) teszed bele a tésztába? Vagy ezek is mennek az aprítóba az elején?

    Köszi: Mia

    VálaszTörlés
  34. Nem tudom megnyitni a receptet. Leírná valaki? Köszönöm ☺️

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!