péntek, október 29, 2010

Banános energiagolyók 38.VKF! (glutén-,laktóz-,cukor mentes, paleo)



Rengeteg banános recept van a tarsolyomban, és égek a vágytól, hogy elkészítsem őket, így hát múlt héten notórius banán vásárlásba kezdtünk, aminek az eredménye 15 banán volt, amiknek az érését nem győztem kivárni. De mikor megértek, rájuk vetettem magam, és ekkor készültek ezek az isteni energiagolyók is. Úgy döntöttem, hogy mivel a banánt nyersen szeretem a legjobban, az alapreceptből (amit kitaláltam) kihagyom a tojást, így még sütő sem kellett. Az eredményért oda voltunk meg vissza, csak arra kellett vigyázni, hogy maradjon reggelire, elvégre reggelinek készítettem. Végül kakaóporba forgattam meg, ami adott neki egy plusz kakaós "mélységet", ami nagyon jól passzol a banán gyümölcsös édességéhez.  Szeretem az ilyen rohanás közben bekapható, kényeztető, de felpörgető reggeliket! Na jó, desszertnek is tökéletes...most is épp majszolok egyet.

22 megjegyzés :

  1. De jó ez a recept! Úgyis mindig túl sok banánt veszek, egy újabb lehetőség a felhasználásra.

    VálaszTörlés
  2. A bemutatkozásodhoz írd majd oda légy szíves, hogy gondolatolvasó is vagy! Pont ma reggel gondolkodtam, hogy mit csináljak azzal az 5 darab banánnal a hűtőmben, amiknek a héján a barnaság kezdett egyre inkább teret nyerni...:)

    VálaszTörlés
  3. Bianka!
    Köszönöm!

    chriesi!
    Remélem be fog válni, ménél érettebb-édesebb a banán, annál jobb!

    Flóra!
    Szeretem, amikor ez történik! Hajrá! Majd mondd el, hogy ízlett! Nálunk lassan függőség lesz belőle! :-)

    VálaszTörlés
  4. Hú, ez nagyon jó! Általában akad egy-egy érettebb banán,amiért én már nagyon nem vagyok oda, így ez nagyon szuper hasznosítási mód :))

    VálaszTörlés
  5. Az a durva, hogy mindentől mentesen ilyen dolgokat lehet előállítani. Persze ehhez kell egy olyan átalakító agy is, mint a tiéd.:)
    Nézegettem a receptjeidet, és mondhatom, fantasztikusak!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Panna.
    a juharszirup paleo?

    VálaszTörlés
  7. Ez milyen jó!!!! Voltak érette banánjaim... ha láttam volna hamarabb ezt a receptet....na megyek asszem veszek még banánt hagy érjen meg erre a finomságra!:-)

    VálaszTörlés
  8. Megcsináltam, finom lett! Épp majszolom a reggeli kávémhoz. Ez volt az első paleos recept, a paszternák csipsszel együtt, amit kipróbáltam. Innen jön majd a többi a tervezett életmódváltás részeként :)) Sokat segített ennek a gondolatnak a megszületésében a te oldalad is! Köszönöm! :)
    Két kérdésem lenne, hátha tudsz benne segíteni: az élesztő ok a paleon belül? és a kecskesajt? Milyen sajtok férnek bele és mik nem? Köszi:)

    VálaszTörlés
  9. Csibe, Ms. Poppy, Orsi, Latsia!
    Köszönöm!!!

    Névtelen: nem, elvileg nem paleo, de legalább természetes...

    NyJudit!
    Nagyon gratulálok az életmódváltoztatásodhoz, csak így tovább, kitartást, hamarosan meg lesz az eredménye! Nagyon örülök,hogy kipróbáltad a receptet és bevált.
    Az élesztő: nem tudom, elvileg nem lehet vele semmi baj...
    Kecskesajt: nem-nem.
    Sajtok: kemény sajtok pl. parmezán.

    VálaszTörlés
  10. Szia! Nagyon tetszik az oldalad, bár 2 kicsi gyermek mellett keveset tudom csak olvasni. Kezdő paleos vagyok, és pont a kicsik miatt nehéz a paleo-s élet, mert ők a régi megszokottat szeretnék, főleg a nagyobb ovis és ott ugye más az étrend, de én erősen próbálkozom itthon a paleos étrenddel. Nagyobbik kisfiamnak is nagyon ízlett ez az energiagolyó.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Névtelen!

    Nagyon szépen köszönöm, hogy egyrészt kipróbáltad, másrészt megírtad a véleményt, annak pedig nagyon örülök, hogy ízlett a recept!
    Nagyon dícséretes, hogy két kicsivel elkezdted, egy idő után biztosan az ő ízlésük is áttér a paleora. Hajrá, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  12. Szia! Megcsináltam, fincsi lett, gratula! Majd kipróbálom kakaómentesen, egy kis vaníliával,kókuszba forgatva is. Amúgy ezek a golyók fagyaszthatók?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Frida!
      Elvileg lefagyasztható lenne, de szerintem a banán kőkeményre fagyna aztán kiengedésnél vizenyős lenne. A banán tartalma miatt nem ajánlom - amúgy is nagyon gyorsan elkészíthető. Ezzel szemben viszont ha paleo kekszet (új recept,fenn a blogon) megcsinálod kis korongokra és lefagyasztod az tök jól felhasználható mert a sütőben megsütöd és friss. Hajrá!

      Törlés
  13. Az aszalt gyumolcs-ot en datolyaval helyettesitettem igy nem kellett semmi plussz edesito a banannal egyutt boven eleg edesek. A kokuszreszeleket kihagytam mert mar csomorom van a kokusztol es jelentem hogy matol hivatalosan ez a kedven desszertem : ) (Angelll)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Angelll!

      Nagyon szépen köszönöm a vélemény megosztását, nagyon örülök neki, hogy ízlik! Nekem is nagyon-nagy kedvencem!!! :)

      Törlés
  14. Isteni.:) Vörösáfonyával készítettem el valamint kesudióval mandula helyett (mert az épp elfogyott), és imádom.:P Köszönöm szépen a receptet.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves smikkel!

      Nagyon szívesen, örülök, hogy ízlik! :)

      Törlés
  15. Nice blog.. Thanks for sharing this information with us

    VálaszTörlés
  16. Kedves Panna, elkészítettem a golyókat, dióval, és nagyon finom lett!A kókusz úgy látom itthon nem lesz nyerő, de úgy olvastam fentebb, kihagyható, majd megpróbálom úgy is.
    köszi!

    VálaszTörlés
  17. Fantasztikus, remek, megunhatatlan. Kicsit szárnyalt a fantáziám és kesudió, borbolya valamint datolya is került bele, a banán és a datolya találkozása valami isteni, mindenképp próbáld ki. Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!