szombat, október 23, 2010

Egy kicsit személyes: A paleo és én

Úgy döntöttem, nem halogatom tovább, és írok egy bejegyzést a paleo étrendről, a gyakorlati oldalairól, megválaszolom az hozzám intézett paleoval kapcsolatos kérdéseket, valamint leírom a személyes indíttatásom és eddigi tapasztalataim.
Mindezt egy új oldal fülön találhatjátok, mely a blogom címe alatt, "Paleo+Én" címen találtok. Remélem, hogy ezzel néhány téves nézetet eloszlatok, néhány kérdést megválaszolok, és néhányotoknak pedig esetleg felkeltem az érdeklődését, de ha már az elsőt sikerült véghez vinnem, már akkor boldog vagyok.
Ha bármilyen kérdésetek, hozzászólásotok lenne akkor azt mind megtehetitek itt hozzászólásként, vagy az emailemre írva.


Szép hétvégét Mindenkinek!




8 megjegyzés :

  1. Szia.Elolvastam,és örülök hogy Neked ennyire bevált.Nekem nagyon-nagyon meg kellene magam erőszakolni,nem sok mindent tudnék enni a húson kívül,a felsorolt zöldségekből nem sokat szeretek sajnos.Csak gyümölccsel vacsorára sem bírnám sokáig.Egyébként nagyon érdekes,hetek óta rá se bírok nézni az úgynevezett egészséges kajákra,viszonylag sokféle gyümölcsöt szeretek de egyszerűen olyan szinten nem kívánom mostanában hogy már nekem is ijesztő.

    VálaszTörlés
  2. Szia Pilchard!

    Örülök, hogy elolvastad, köszönöm.
    Az a helyzet, hogy ez egy furcsa folyamat volt nálam is, ugyanis az elején nekem is nagyon nehéz volt elképzelnem, hogy mit ehetnék. Főleg az volt a nehéz,hogy minden nap egyek húst, mert hát lássuk be, a zöldség, gyümölcs önmagában nem elég, attól én is éhen halnék. :-) Szóval utáltam a húst. Aztán az első hétvégén úgy kiéheztem, hogy reggeliként rávetettem magam egy combra. Ekkor néztem nagyot. És szép lassan, 2-3 hét alatt teljesen átalakult az ízlésem. Körülöttem mindenki, aki ismer le van döbbenve.
    Szerintem egyébként az, hogy mit kívánunk az inzulintermeléssel lehet összefüggésben, ugyanis ha folyamatosan túráztatva van a hasnyálmirigy, mert magas GI-jű ételeket viszünk be, akkor étkezés után nagyon magasra felmegy az inzulinszint, utánna pedig drasztikusan lecsökken, és a "nem egészséges" ételeket kívánjuk. Velem is így volt. Bár nem vagyok orvos, ebben éltem 20 évig. Nem biztos, hogy mindenkinél így van, de elég nagy százalékban ez a helyzet. Bár vannak időszakok, amikor az ember ezt, vagy azt kíván.
    A kis lépés is nagy lépés az egészségért. Nagy küzdelem ilyen drasztikusan változatni, és nem könnyű (de nem is baromi nehéz) hosszú távon megmaradni ezen az úton, de nagyon megéri.
    Köszönöm,hogy elolvastad, és reagáltál! Remélem a továbbiakban is tetszeni fognak a receptjeim! Legyen szép hétvégéd!

    VálaszTörlés
  3. Szerettem volna megjegyzést küldeni a Palo + én oldalra, de nem lehet, hiányzik ez a lehetőség... :(
    Csak azt akartam írni, hogy szép összefoglaló.

    Pilchard:
    Zöldségből-gyümölcsből óriási a választék. Nagyon sok hagyományos magyar étel is beleillik a paleo étrendbe, (kezdetben) nem feltétlenül kell ehhez radikális váltás.
    Vannak "melegítő" és "hűtő" ételek a zöldségek-gyümölcs csoporton belül is, így az évszakhoz (vagy időjáráshoz) is lehet alkalmazkodni.
    Nálunk speciel nincs semmilyen betegség, ami miatt ezt az étrendet követjük, egyszerűen "csak" egészségesnek tartjuk.

    VálaszTörlés
  4. Alexandra! Köszönöm, és köszönöm, hogy szóltál, kijavítom, mert automatikusan letiltja az oldalakohoz a hozzászólást.
    És még annyi, hogy nagyon egyet értek azzal, amit Pilchardnak írtál!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon érdekes amiket írsz!
    Nekem pattanások miatt írtak fel alacsony hormontartalmú fogamzásgátlót,de az arcom egyáltalán nem javul,sőt...nagyon gondolkozom,hogy abbahagyjam-e a szedését...ezek után pláne

    VálaszTörlés
  6. Orsi!

    Nekem is felírtak annó fogamzásgátló e célból,de nekem segített, csak hát amint abbahagytam kb. ötszörösen jött vissza. Persze ez nem jelenti azt, hogy másoknál (Nálad) is ez fog történni. Érdekes elgondolkozni rajta ettől függetlenül... Én azóta sem szedem, és soha többé nem fogom. Egyébként az endokrinológusom sem támogatja a hormonális fogamzásgátlást. Ők (egy nagy klinika Pesten) azzal érvelnek, hogy ha kívülről beviszünk hormonokat akkor megzavarjuk vele a belső hormonális egyenesúlyt és működést és ez nem vezet jóhoz. Én ahogy észrevettem egyre többen rakják le a fogamzásgátlókat,legalábbis körülöttem így van. Remélem javul majd a helyzeted, nekem ez a diéta 100%-osan hat.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem nagyon hasznos, hogy van egy paleo blog. A férjem nagyon szeretné ezt az életmódot folytatni, egyszer elkezdte, kb 9hónappal ezelőtt, de annyira rosszul volt egy idő után, hogy abba kellett hagynia. Szerintem azért, mert keveset evett, mert nem tudott mint enni (akkor én terhes voltam és nem tudtam Neki főzni minden nap)
    Remélem továbbra is sikeres lesz számodra ez az út és kíváncsian várom a későbbi tapasztalataidat!

    VálaszTörlés
  8. Névtelen!

    Köszönöm, hogy írtál! Azonban nem én vagyok az egyetlen paleo blog. Szeretném a többi paleos blogot figyelmedbe ajánalani, mert nagyon jók: Paleoihlet: http://paleolihlet.freeblog.hu/
    Paleo-ínyenc: http://paleo-inyenc.blogspot.com/
    Alexandra gasztroblogja Sydneyből: http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/search/label/paleo

    Remélem a férjednek sikerül újra visszarázódnia ebbe a nagyszerű életmódba!

    Köszönöm,hogy írtál. Ha lesz új fejleményem,vagy tapasztalatom, akkor mindenképp megosztom majd itt!

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!