hétfő, július 26, 2010

Pico de gallo: ezt mindeki forrón szereti! - VKF! 36. - Világjáró fazék


A "Pico de gallo" elnevezés a mexikói konyhában azt a szósz szerű ételt takarja, amelyet alapvetően aprított paradicsomból, chilliből és hagymából készítenek, azonban gyakran kerül hozzá még lime, koriandermag, uborka, retek stb. Én most a "Salsa picada-t" készítettem el, más néven "Salsa mexicana-t", mely nevét a színeiről kapta, melyek a mexikói zászló színeit tükrözik: piros a paradicsomtól, zöld a chillitől, és fehér a hagymától. Az igazi salsa kulcsa a friss összetevőkben van, azonban ha kész és nem fogyasztottuk el mindet, akkor mindenképpen tároljuk hűtőben!

Ma reggel megfogadtam, hogy bármi történjék is, nem gyújtom be a sütőt, sőt még a gáztűzhelyet sem. Aztán az én fogadalmam is utolérte a sorsa: megszegtem! (De csak 5 percre és csak a gáztűzhelyet!) De megérte! Oh, még mennyire megérte!
Egy vallomással tartozom, amely talán egy gasztro blogoshoz nem méltó: imádom a mozis kaját. Nagyon régóta szeretném reprodukálni, azonban féltem tőle, mert tudom, hogy nem lehet teljesen ugyanazt az ízt újra kreálni a konyhában, ugyanis az tiszta műanyag. Azonban ma olyannyira elszánt voltam, hogy nekiveselkedtem, és láss csodás: ezerszer jobb, mint a moziban! Egészen kevés hozzávalóból, pillanatok alatt óriási adagot lehet készíteni. Következőleg jöhet a guacamole és a nachos helyett egy egészségesebb alternatíva.
Kedves barátnőmnek, Ancsának ajánlom szeretettel!


Mexikói salsa: ezt mindenki forrón szereti!
(700 ml lesz belőle - tehát kb. 7 főre elegendő)

2 nagy paradicsom (lehetőleg igazi paradicsom ízű legyen)
1 piros paprika (nem a csípős)
1/2 fehér paprika
10 pepperoni
1 kis vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1/2 lime leve
1 kk só
1 nagy csipet só, fekete bors, kömény, oregano
1 kk barna cukor
4 ek ketchup (mert a paradicsomok vízízűek voltak)
1 kk házi sűrített paprika
1 ek kukorica keményítő
3 ek víz
petrezselyem

Az elkészítése nagyon egyszerű: minden aprítsunk fel kicsire és dobjuk egy tálba a fűszerekkel együtt a kukorica keményítőn kívül. Kézi turmixszal kissé dolgozzuk meg (ki mennyire szereti darabosan) majd öntsük egy serpenyőbe és nagy lángon melegítsük.
Közben csináljunk habarást a kukorica keményítővel, vízzel és egy kis lével a salsából, majd keverjük hozzá és forraljuk fel.
Forrón tálaljuk (újra lehet melegíteni, idővel még összébb érik az íze), meghintve petrezselyemmel és meglocsolva a maradék lime levével.

Tipp: Hacsak nem jönnek hozzánk legalább heten vendégségbe, hogy együttesen pusztítsuk el, azt ajánlom tegyük fel pici befőttesüvegekbe, hogy ha a későbbiekben megkívánjuk egy-egy házimozizás alkalmával, akkor egy karnyújtásnyira legyen.
Amúgy tudja valaki a moziban mennyit adhatnak? Az én tippem 100 ml.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!