csütörtök, december 06, 2012

Gesztenyés szuflé csokoládé belsővel (paleo)


Mindig is kilógtam a sorból. Azonban ez sohasem zavart. Engem sosem hasonlítottak másokhoz, én mindig is önmagam voltam. Kezdve a legparányibb dolgoktól a legnagyobbakig, mindig szembe mentem az átlagossal, s közben élvezve a furcsa győzelmem az unalmas és megszokott felett. 

Sohasem szerettem a zoknikat, ezt talán Nagypapámtól örököltem. Megszabadulok tőlük, amint csak lehet. Furcsa hóbort ez, de talán nem is olyan egyedi. Gyermekként mindig ijesztgettek a nagyok, öregek, s bölcsek, hogy majd meglátom ha nagy lány leszek, mindig fel fogok fázni és majd... Mára már látják, nem így lett. Eltellt huszon-sok év és én még mindig mezítláb vagyok, ahol és amikor csak lehet, még ha mások dideregnek is, s én bizony, talán életemben egyszer fáztam csak fel összesen, azóta is köszönöm szépen, jól vagyok. Megedződtem. Nem mindig csak a járt út a járható, s nem kizárólag csak az a jó... Mindenki kitaposhat magának egy ösvényt, bármiről is legyen szó. Nem hiszek az univerzális igazságokban.


Habár a szuflé nagyon nem hagyományos dessszert nálunk, mégis nagyon szeretem. Kifejezetten szeretek ujjítani a konyhában, sőt, nem is tudom mikor készítek desszertből két ugyanolyat. 
Szerettem volna egy gesztenye ízűt készíteni, amelynek lágy ízét egy, a szuflé közepébe rejtett, kellően keser-édes étcsokoládé kockával párosítottam. Nagyon jó ötlet volt, tökéletes a kontraszt mind ízben, mind állagban. 



Ha egy olyan desszertre vágytok, ami gyorsan "összedobható", gyorsan elkészül és rögtön lehet kanalazni, akkor ez egy nagyon jó választás. Főleg most, hogy ilyen zord az idő, az ember még jobban vágyik valami forró, gőzölgő, krémes édességre. 




Hát ez elfogyott. Nem tartott sokáig. Nektek sem fog, ha elkészítitek. :)


A recept a Kifőztük magazinban jelent meg.

13 megjegyzés :

  1. Panna, natúr gesztenyemasszával is megy a dolog szerinted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze Orsi, minden további nélkül!

      Törlés
  2. Húúú, épp most terveztem szuflé formát venni, de ez után a recept után biztosan veszek, ezt meg kell csinálnom!!!

    VálaszTörlés
  3. Panna, szerinted ezt a finomságot mennyire lehet előrre elkészíteni? pl. mindent be/kikevernék dálután és csak vacsi után tenném a formákba és sütném meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!

      Szerintem érdemes frissen készíteni, mert szerintem a felvert tojásoktól megvizesedne a dolog és összeesne. Semmiképp nem ajánlom. Viszont nagyon gyorsan elkészíthető, szóval addig pont lekottyan az ebéd és jobban fog esni a desszert. :)

      Törlés
  4. Panna!
    Szeretnék aprítógépet venni és lenne egy kérdésem. Láttam, hogy Te milyet ajánlasz, de nekem elég lenne egy sima aprítókéses, egyszerűbb. Ilyet használtál? Jól aprított? Elsődlegesen arra használnám, hogy az aszalt dolgokat pépesre, vagy kicsire aprítsam (gyümölcsös szeletet készítenék a gyerekeknek, vagy golyókat). Erre megfelelő szerinted? Előre is köszönöm a segítséged! Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Réka!

      Jelenleg egy egyszerűbb, 400Wattos aprítót használok, melynek az űrtartalma és kapacitása is kisebb, gyengébb. Azonban ezzel is tudok klasszul aprítani (diót próbáltam) és az aszaltakat. Az aszaltakat úgy aprítom, hogy előtte felaprítom őket késsel egy kis cészébe, majd leöntöm felforralt vízzel és hagyom 5-10 percig őket. Így tökéletesen működik a dolog.
      Sok sikert és jó vásárlást kívánok!

      Törlés
  5. Kedves Panna!

    Nagyon hangulatos az oldal karácsonyi megjelenése!
    Szuper képek.
    Üdv: Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm Szilvi! Igyekeztem! :)

      Törlés
  6. Kedves Pocak Panna,

    Mandulavajat szeretnék készíteni. Száraz, régóta meglevő mandulamagvakból is lehetséges? Nem tudom, van-e még benne olaj, ami kicsapódjon. Esetleg adjak hozzá némi olajat?
    Remélem, a Kenwood aprítógépem bírni fogja a strapát :)
    Esetleg tudsz olyan webáruházat, ahol kapható mandulavaj?

    Köszönettel: Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csaba!

      Elvileg attól még, hogy régi, kell, hogy működjön a dolog, hiszen az olaj belőle nem párolog el. Ki kell próbálni. Ha adnál is hozzá olajat, azt mindenképp a legvégén javaslom, de szerintem rendben lesz anélkül is. Sok sikert kívánok!
      Nem, nem ismerek áruházat, de a google jó barátunk, hátha találsz olyat, amilyet én eddig nem! :)

      Törlés
    2. Nos, megcsináltam életem első mandulavaját. Kb. 12-14 percig dolgoztattam az aprítógépemet, de bírta. Gyakran le kellett állítanom, hogy az edény oldalára ragadt mandulareszeléket lekaparjam. A végén az aprítókésem egy ragacsgolyóval labdázott odabent... :)
      Jól gondolom, ez a jele annak, hogy kész a vajam?
      Végül is krémes, sima, picit olajos lett a végtermék.

      Köszi, Csaba.

      Törlés
    3. Kedves Csaba!
      A vajnak olyannak kell lenie, amit már nem visz a kés, hanem csak le van tapadva az aljára és nagyon-nagyon krémes, nagyon könnyen kenhető. Ha neked ilyen lett, akkor az az. :) Olyan,mint a nutella csak mandulavaj, ugyanúgy krémes és kenhető és homogén.
      Gratulálok az első mandulavajadhoz! Ezt lehet ízesíteni, ha szeretnéd, pici mézzel, fahéjjal... :)

      Törlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!