csütörtök, augusztus 30, 2012

Banános-csokoládés diótorta (glutén- és cukor-mentes)


Szörnyen el tudok tűnni...tudom. Szégyellem is egy kicsit, de az igazság az, hogy szörnyen imádok lustálkodni, ugyanis most azt nyomom ezerrel. Meg az olvasást. Meg az xbox360-at. Igen, elveszett bennem egy kisgyerek, méghozzá egy kisfiú, aki rajong az Assassin's Creed játéksorozatért. Valaki esetleg ismeri? Egyébként nem csak a képernyőn vagyok badass, hanem az életben is (haha): íjászkodom is. Saját íjam is van (egy vadász reflex és karbonnal lövök), amelyet lehet, hogy idén fel is avatok egy versenyen. 
Na, azonban nem csak a konzolt szorongatom naphozzat, a konyhában is tevékenykedek! Méghozzá szorgosan gyűjtöm a recepteket. Tehát nem kell megijedni, aktív vagyok a látszólagos csönd ellenére, és hamarosan nagyon jó dolgok várnak rátok itt a blogon. Addig is kukkantsátok meg Édesanyám legújabb alkotását (ezen receptet) amely vajjal készül (egy kis okosság a vajról), így azoknak ajánlom első sorban, akik használják a vajat akár csak esetenként is. Kipróbálni mindenképp érdemes, ez is elég badass-re sikerült. :)
Ezt a nagyszerű receptet a Kifőztük magazin augusztusi számában olvashattátok. Esetleg valaki ki is próbálta már? :)



* Csokoládé tipp: kóstoltátok már a Tibi Prémium csokijait? A 70%-osra gondolok. Nem? Nagy hiba. Isteni finom és igazi csoki.Spuri a boltba!

13 megjegyzés :

  1. Elkészítettük a tortát, nagyon szép és finom. Egy kérdés viszont felmerült: nekünk a tésztája zöld színű lett :-)
    Vajon ez mitől van?
    Köszönjük!
    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért jártál így, mert dejót használtál! A dejó hőkezelés után elzöldül! A normális dióbél nem szineződik el! :)

      Törlés
  2. Kedves Gabi!

    Örömmel olvastam, hogy kipróbáltátok és sikerült! Viszont őszintén megmosolyogtatott, amit írtál - hogy zöld lett a tészta! :) Elképzelésem sincs, hogy mitől lehet, talán egy hozzávalótok tette volna? Nekem Édesanyám megcsinálta ezt a torát már ha hússzor nem, akkor egyszer sem, sosem volt szín problémánk. Remélem kiderül! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is ma készítettem el a tortát! A krémje mennyei. Én másik alapot készítettem (mákos-mandulás-kókuszos), így egy picit eltér, de gondolom így is finom lesz ;)Ja és a csokit a Te recepted alapján készítettem kókuszzsírból stb.

    A zöld szín a szódabikarbónától van!!!! Én mindig így járok, ha szódabikarbónát használok :(

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok! Valószínűleg a diótól lett zöld a tészta, velem is előfordult már! :)

    VálaszTörlés
  5. Hahó! Hát igen, valószínű a dió... Sajnos boltival kellett beérnünk, mert az itthon termesztett elfogyott.. Azzal lehetett valami. :-) persze ez az élvezeti értékén mit sem változtatott és újra megcsináljuk majd hazai dióból is :-)
    Gabi

    VálaszTörlés
  6. Én is megcsináltam ezt a tortát a hétvégén, nekünk is ízlett! Én a tésztából hiányoltam az édesítőt, így a tojássárgájába kevertem két evőkanál xilitet, illetve a krémbe alapból belekevertem az étcsokit (lustaságból). Ja, és a krémet kókuszvajjal csináltam, mert nálam a vaj nem játszik (tejérzékenység), tisztított vajam meg most nem volt, és ezzel is szuper lett. Legközelebb a tésztába még teszek egy kis xilitet/mézet, de így is tuti volt!
    Köszönet a receptért Édesanyádnak!
    -Kri

    VálaszTörlés
  7. Kedves Panna!

    Te hogy állsz az étcsoki kérdéshez? Elvileg abban van cukor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Attila!

      Én nagyon mértékkel, de fogyasztom. Olcsóbb alternatívának találom, mint megvenni a kakaóvajat és azzal babráli. Van benne cukor, ez tény, azonban úgy találtam, hogy a Tibi Prémium 70%os az igencsak jó minőség és az tiszta csoki, tehát se szója, se tejtermék, se glutén. Én szeretem, szeretem sütikbe használni. Azoban, ha idegenkedsz, nyugodta összeállíthatod a saját csokidat is kókuszolaj+méz+Holland kakapor azonos (vagy kevesebb méz) arányú felhaszálásával. ÉN is sokszor csinálom, és istei.
      Remélem segítettem.

      Törlés
  8. Szia Panna!

    Elkészítettem én is, nagyon finom lett és szép! :) A tésztájából én is picit hiányoltam az édesítőt vagy a mézet de a végén nem hiányzott belőle. A krémbe viszont tettem 1 vanília kikapart magjait és egy kis mandulalikőrt. Nem lett rossz... :)

    Kysu

    VálaszTörlés
  9. Azt hittem, szuksegem lesz egy kis pr munkara is, hogy eladjam a paromnak a sutit: ebben nincs se liszt, se cukor, stb...
    De meg neki is nagyon izlett, pedig o aztan kritikus.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Panna!
    Ízre minden tökéletes lett, de sajnos a krém állagával valami nem stimmelt..nem lett olyan szép sima egynemű, mint neked a képen, mintha a vaj kicsapódott volna.. :((( mit ronthattam el?
    Köszönöm.

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!