szerda, április 11, 2012

Méregtelenítés: tapasztalatok

Ezzel a bejegyzéssel jócskán elkéstem, de jobb később, mint soha (hogy egy közhellyel éljek gyorsan)!

Pár héttel ezelőtt belekezdtem a méregtelenítésbe. Az első felindulás után kitisztult az agyam és elérhetőbb célt tettem magam elé: egy teljes hét hús nélkül, rengeteg folyadékkal, zöldséggek, nyers gyümölccsel, detox teával meg turmixokkal.
Minden reggelt egy fél liter folyadékkal kezdtem (meleg tea általában), majd könnyű magvas+gyümölcsös reggeli után megint sok folyadék, amíg úgy éreztem kipukkadok. Tízórai ha volt is, pár aszalt alma volt vagy mangó (nagyon rákattantam), majd ebédnek párolt zöldség és arra ütött 1-2 tojás, rengeteg folyadék, délután 1-2 falat nyers golyó (datolya+áfonya+dió), este pedig vagy párolt zöldség megint vagy egy még több mangó vagy alma. Napközben kétszer 3dl detox teát ittam meg extra májtisztítás gyanánt.

Meg volt az egy hét és a tapasztalataim a kövekeztők:
- a húsmentesség kezdetben nagyon nehéz volt, levert voltam és erőtlen, majd a hús utáni sóvárgás a 3. napra teljesen elmúlt,
- frissítő volt az extra mennyiségű gyümölcs, amit naponta fogyasztottam,
- a folyadék nagy mennyisége kezdetben szörnyen telített, majd a végére hozzászoktam és kívántam a még több folyadékot,
- érdekes, kissé leírhatatlan könnyűséget éreztem a testemben.

Ítélet: nagyon jól esett a húsmentesség a 7.nap végére és meglepő módon a bőröm ragyogóan tiszta és kisímult lett. Úgy döntöttem, hogy ha csak van rá lehetőségem, heti 2 húsmentes napot mindig beiktatok. A kövekező holnap lesz, amikor is ebédre egy kis Spenótfőzeléket fogok enni tojással. Nyamm. :)


Nektek mik a tapasztalataitok a méregtelenítésről?

3 megjegyzés :

  1. köszönöm, hogy ezt megosztottad velem/velünk. én is azon gondolkodom, hogy nem kéne ennyi hús, inkább a zöldség-gyümölcs irányába kellene elmenni. most csak megerősítettél ebben. :-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Panna!

    A nagyhetet én is húsmentesen töltöttem próbaképpen (általában mindennap eszem egyébként húst). Engem is meglepett, hogy szinte egyáltalán nem hiányzott a hús, még az első egy-két napon sem. Kissé próbaként is fogtam fel a dolgot, mert szándékszom kipróbálni egy hosszabb paleo-vega :) időszakot is (még ha anakronizmusnak is hangzik). Hogy tényleg próba legyen a dolog, elhagytam a magokat is. Szeretem tesztelgetni, hogy mire hogyan reagálok. A hús elhagyásával egyedül kemény (kb...) sajtot ettem állati eredetű táplálékot, tojást sem igazán kívántam. Nálam is nagyon pozitív volt a dolog, jól éreztem magam (és jött még mellé bő 60 km futás is a hétre :) ). Azért a Húsvét vasárnapi sonka jól esett :)
    botond

    VálaszTörlés
  3. Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataidat. Úgy látom, a tavasz többünket is arra ösztönzött, hogy valamilyen módon méregtelenítsünk.
    Én már egy hete nyers ételeket eszem/iszom. Ezenkívül igyekszem sok vizet is inni (bár ez nem mindig sikerül). Az új étrend következtében úgy érzem, hogy könnyebb vagyok és sokkal több az energiám van. A párom szerint pedig selymesebb lett az arcbőröm. Ezért úgy döntöttem, hogy meghosszabbítom a diétát. Hogy meddig? Nem tudom. :)

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!