hétfő, március 29, 2010

Zöldséges gomba leves


Számomra az otthon ízeit erősen meghatározzák a finomabbnál-finomabb levesek. Nem csak, hogy kitűnően felmelegítenek a hűvös téli napokon, de tavasszal és nyáron is mindig jól esnek. Számomra főként este, vacsorára kiváló egy finom sűrű, illatos, zöldség leves, mert nemcsak, hogy jól lakok tőle és diétás, de még az íz és illat élményemet is kitűnően kielégíti.
Gombalevest Édesanyám készített először, mikor nemrég otthon voltam. Levesekben sosem voltam erős, bár ez egy kis túlzás, mert még csak most tanulok főzni. Szóval mondhatjuk, hogy kezdő vagyok levesek terén. Őszintén szólva, nem vittem még túlzásba a próbálkozást a leves főzésre. Azonban, amikor otthon megkóstoltam ezt a zöldséges gomba leves, nem volt kétséges, hogy nekiugrok és tesztelem a konyhámban. Sikerült elsőre, és habár óriási adagot sikerült összehozni, két nap alatt elfogyott. Azt hiszem, ez mindent elárul. Hajrá!

Hozzávalók:
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • 1 krumpli
  • 2 répa
  • 10 gomba
  • 2 paradicsom
  • 5 koktélparadicsom (opcionális)
  • vaj / kacsazsír
  • 3 szál petrezselyem
  • 4 ek darált paprika (nekem házi van - köszi Anyu!)
  • 2 tk piros paprika
  • bors, bio vegeta mix
  • tejföl, liszt a habaráshoz
Elkészítés:
  1. A kacsazsíron megfonnyasztom az apróra vágott vöröshagymát. Közben mehet rá az apróra vágott répa és gomba.
  2. Mikor a hagyma üveges, a gomba pedig megpuhult, mehet rá az apróra vágott krumpli, petrezselyem szára, 4 kk darált paprika, bors, vegeta és felöntjük vízzel. Főzzük.
  3. Behabarjuk: 2-3 kanál léhez rakunk kb. 2 ek lisztet, tejföld és piros paprikát. Főzzük még 5 percig és kész!
Én tejföllel és citrommal / ecettel szeretem a legjobban.



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!