kedd, február 02, 2010

Tepsis vega pikáns sajtszósszal

Avagy majdnem vega lettem...


Nagyon finom zöldséges tésztát takar a Tepsis Vega elnevezés, de egy kissé csalós, ugyanis van benne két szelet sonka. Tegnapelőtt elhatároztam, hogy vegetáriánus leszek 2 hónapra, hogy kipróbáljam, milyen élettani változásokkal jár, de kb. 10 óra múlva feladtam a dolgot. Inkább az arany középutat választom: lecsökkentem a heti hús adagomat. Ez a tészta viszont isteni, könnyű és a forró sajtszósz megkoronázza az egészet! Egészség egy tepsiben!


Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 50 g liszt
  • 5 dl tej
  • 150 g trappista
  • 50 g cheddar
  • só, bors
  • reszelt szerecsendió
  • 200 g durum tészta
  • 230 g champignon gomba
  • 2 szelet sonka felkockázva
  • 300 g zöldségmix (én a Findus-t használom, melyben répa, brokkoli és karfiol van)
  • 2 kanál kefír
  • 1 tk dijoni mustár
  • 1 csipet bio vegeta mix
Elkészítés:
  • A tésztát kifőzzük, a zöldségeket megabáljuk.
  • A tojást összekeverjük a kefirrel, sóval, borssal, vegetával és a mustárral, majd a tésztás zöldségre öntjük, és összekeverjük. Hozzáadjuk a sonkát is.
  • Tepsibe öntjük és bőven megszórjuk reszelt sajttal. 200°C-on kb. 25 perc alatt piros-ropogósra sütjük.
  • A sajtszószhoz a lisztet és a tejet simára keverjük, majd lassú tűzön sűrűre főzzük.
  • Levesszük a tűzről és hozzákeverjük a 2 tojást, sót, borsot, szerecsendiót és a két féle sajtot. Addig kevergetjük, míg összeolvad. Tejjel hígíthatjuk.

3 megjegyzés :

  1. A vegába mehet sajt? Én ezekkel annyira nem vagyok tisztában...:)

    VálaszTörlés
  2. :) Hát elvileg többféle vegetáriánus diéta létezik. Van aki csak húst nem eszik, van aki semmiféle tejterméket sem. Számomra a vega az, aki nem eszik húst, vagyis pontosabban én erre gondoltam. De amúgy 100%-osan én sem vagyok vele tisztában.

    VálaszTörlés
  3. A laktovegák nem esznek semmilyen állati eredetűt: tojást, tejtermék stb. A sima vegák csak húst nem esznek, sőt a sima vegák halat is esznek:)
    Egyébként nagyon guszta, kipróbálom:)

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!