csütörtök, október 01, 2009

Csupa csokis-zabpelyhes keksz





Bevallom, sosem szerettem a csokis kekszeket, mert nem elég hogy szárazak voltak, de még keserűek is a sok kakóportól. Egy este azonban annyira megkívántam a képzeletbeli csokis kekszem egy kis tejjel, hogy úgy gondoltam megpróbálkozom vele. Elővettem az alap zabpelyhes keksz receptem és azt módosítottam kicsit. A végeredmény csodálatos! Omlós, puha, kívül ropogós, belül pedig krémesen csokoládés, és egy cseppet sem keserű, nem is túl édes. Brownies, csak kekszben. Igazi kényeztetés a léleknek és a pocaknak!

Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 125 gr vaj
  • 160 gr cukor
  • 3 ek citromlé
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 0,5 csomag sütőpor
  • Amaretto likőr (1 kanálnyi)
  • csipet só
  • 200 gr fekete csoki
  • 200 gr fehér csoki
  • 150 gr zabpehely
  • 130 gr liszt (1/4-ét teljeskiörlésűvel szoktam)



Elkészítés:

  1. A fekete csokoládét gőz felett (kis lángon mert megég!) megolvasztjuk. Közben lehet összeállítani a kekszet.
  2. A tojások sárgáját a cukorral, vajjal habosra verem. Hozzáadom a citromlevet, vaníliás cukrot, mandula aromát.
  3. A lisztet, sütőport, sót, és zabpelyhet összekeverem és hozzáadom a tojásos keverékhez.
  4. A tojásfehérjét csipet sóval felverem és hozzákeverem a masszához.
  5. A felolvadt csokoládét, és a felaprított fehér csokoládét is hozzákeverem.
  6. 180°-on előmelegített sütőpapírral bélelt tepsibe két kiskanál segítségével 5 cm-es távolságokat hagyva belepöttyözöm. 10 perc alatt készre sül. Szobahőmérsékletre hűlés után a legjobb.
Tejjel az igazi!



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!