péntek, június 24, 2011

Mi így ünneplünk paleo módra: 5 Puttonyos Tokaji Aszúban főtt kacsamell, fahéjas, ánizsos körtével (paleo)



Dagad a mellünk a büszkeségtől, nagy nap lesz a mai: Párom átveheti a doktori oklevelét! Sok év kemény tanulás és munka után, a kitartás és a sokszor hétvégén éjszakába nyúló kromatográfia meghozta a gyümölcsét. Végtelenül büszke vagyok. Ezúton is kívánom, hogy értékeljék a tudásod és boldog, kreatív munkával töltött évek következzenek!

"So you're a doctor, you're a doctor, you're a doctor...and Howard, you know a lotta doctors!" - aki ezt tudja, honnan van, annak nagy virtuális pacsi! Igazából velem is ez van... :-) De egész inspiráló!

Erre a jeles alkalomra, arra gondoltam, hogy megbontanám Párom félve őrizgetett 5 puttonyos Tokaji Aszúját, de nem akárhogy hasznosítanám, az egyik legnemesebb feladatot szántam az Aszúnak: abban főztem meg az előzetesen pirosra, ropogósra sütött kacsamelleket, valamint szintén a borban főztem meg a körtét, amelyek a főzés végén "véletlenül" megkaramellizálódtak az Aszúban - a legjobb hibám eddig! A gyümölcsökhöz került egy szem csillagánizs és egy kis csipet fahéj is, amely fűszerek tökéletesítik az ízeket. 
Egész jó vagyok, sőt, egyre jobb hús ételek elkészítésében is, de ekkora élvezetet és ilyen fantasztikus illatokat még nem tapasztaltam hús sütés közben! Lenyűgöző! Bármi is volt eddig az ünneplős ételünk, ez most tutira kiütötte a nyeregből... mostmár muszáj lesz egyre több ünnepvelnivalót alkotni! Khm...akkor, Nobel-díj mikor lesz, J.?

Még egyszer GRATULÁLOK! Olyan nagyon büszke vagyok Rád Kincsem...!!!


Aszúban főtt kacsamell fahéjas, ánizsos körtével 
2 főre

2 nagy kacsamell
csipet só
1 dl Tokaji Aszú
2 nagy körte
10 dkg aszalt szilva
40 g aszalt áfonya
1/4 tk fahéj
1 kis csillagánizs

Először is a kacsamellett egy éles késsel beirdalom a zsírjánál, majd bedörzsölöm sóval. A zsírjánál lefelé berakom egy teflonos serpenyőbe és nagy lángon kb. 4 perc alatt pirosra sütöm mindkét oldalát. Ekkor lehúzom a lángról és hozzáöntök fél deci bort. Lefedem a serpenyőt alufóliával szorosan, majd kis lángon tovább főzöm kb. 40 percig. Ezután beleszúrok az egyik közepébe, és ha már átsült, akkor közepes lángon, fedetlenül sütöm pirosra (ismét). Észre fogjuk venni, hogy az Aszús kacsazsír elkezd karamellizálódni - ez isten iszaft lesz, amit ráöntünk tálaláskor a kacsára.
A körethez a körtéket megpucoljuk és kb. 6ba vágjuk. Ezeket egy újabb teflonos serpenyőbe helyeztem körbe szorosan egymás mellé, vékonyabbik végükkül befelé. Ráöntöttem a maradék fél liter bort, megszórtam csipetnyi fahéjjal és közepébe dobtam 1 db csillagánizst. Lefedtem ezt is alufóliával és közepes és alacsony láng közötti lángon főztem kb 20-30 percig, majd az utolsó 5-10 percben fólia nélkül nagyobb lángon karamellizáltam. Mikor már levettem a tűzról akkor dobtam a forró serpenyőbe az aszalt gyümölcsöket, de NE KEVERJÜK MEG. 
Jó étvágyat hozzá! És a maradék bort... :-)



4 megjegyzés :

  1. Gratulálok a párodnak. Az idézet a Big Bangből van, Penny mondta. Jöhet a pacsi? :)))

    VálaszTörlés
  2. Hehe, ma én is kacsát sütöttem, de a körte desszertként követte :)
    Gratula a párodnak :)
    (btw: The Big Bang Theory)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépen köszönjük!

    Gomba, Alexandra! Pacsi megy! :-))))

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!