péntek, december 24, 2010

Karácsonyi illatos, paleo gyümölcskenyér (glutén-, laktóz- és cukor mentes, paleo)



Ezzel az isteni gyümölcskenyérrel szeretnék Mindenkinek nagyon boldog, békés, finomságokban gazdag karácsonyt!

A recept a Kifőztük magazin 10.-es számában jelent meg.
A karácsonyi hangulat kihagyhatatlan hozzávalója a mézeskalácson kívül a gyümölcskenyér. A hagyományos gyümölcskenyerek helyett képzeljünk el egy olyat, aminek már az elkészítése is igazi karácsonyi hangulatot varázsol otthonunkba, az isteni illatával, mely átmelegítik minden porcikánkat, csak bírjunk ellenállni, nehogy felfaljuk nyersen! Tele színes, édes aszalt gyümölcsökkel, illatos mandula likőrrel, rummal és fahéjjal tökéletesen ráhangol az ünnepre! Továbbá a méz és a gyümölcsök ragacsossá és puhává teszik, a kakaó pedig igazi mélységet kölcsönöz neki. Kihagyhatatlan!





17 megjegyzés :

  1. Panna!
    Csodás a naptárad, csak ámulok és bámulok, főleg a fotókon, én ilyen képeket sose fogok tudni készíteni:-)

    Nagyon szép, békés, áldott ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű
    Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Neked és az egész Családodnak

    VálaszTörlés
  3. Bonbon mánia, Bianka!
    Köszönöm, én is nagyon boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!

    VálaszTörlés
  4. hmm.ez nagyon jól néz ki! megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  5. Szia Panna,

    Néhány hete fedeztem fel a blogodat,annyira jó! Nagyon köszönöm amiket felteszel,és ezzel a naptárral nekem például máris örömet szereztél! (szóval egy valaki már van...:))Alig várom, hogy kinyomtassam!

    Áldott, békés karácsonyt!

    Andi

    VálaszTörlés
  6. Panna, nagyon boldog, békés karácsonyt kívánok!
    A süti mesésen néz ki!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Klára!
    Nagyon szép a blogod és fantasztikusak az ételek!
    "Sajnos" már nekem is ilyen receptekre van szükségem. Kérlek látogass el Te is hozzám!
    Üdvözlettel,
    Kutya és Konyha
    kutyaeskonyha.blogspot.com

    VálaszTörlés
  8. ...és ha van kedved kalandozz velünk! Én már részese vagyok a Te csapatodnak! Sok finom cukormentes receptet kívánok Neked az Új Évben, abból majd én is tudok csemegézni....! :)

    VálaszTörlés
  9. nyarkonyha, andi.horvat-kavai, erinacea, csibe, autumn!
    Köszönöm a jókívánságokat és a dícséretet!

    VálaszTörlés
  10. Mostanában nem volt időm szinte semmire, így a blogodat sem tudtam nyomon követni már vagy 4-5 bejegyzés óta.:( De most kaptam az őzikés bejegyzésről e-mailt, úgyhogy végre megint idetévedtem, és milyen jó: anyum kb. fél órával ezelőtt kért meg, hogy keressek neki egy jó kis gyümölcskenyér receptet holnapra.. Hát köszönöm szépen! :D

    VálaszTörlés
  11. Flóra, nagyon örülök, hogy visszatértél! Majd mondd el, milyen lett!

    VálaszTörlés
  12. Kedves Panna,

    azt szeretném kérdezni, hogy kókuszzsír házilag is előállítható? Ami a tej tetején keletkezik, lehet-e használni főzéshez, ill. eltenni valameddig? Elég drága készen, azért kérdezem. Köszi

    Barbara

    VálaszTörlés
  13. Kedves Barbara!

    A kókuszzsír házilag is előállítható, pontosan jól mondod, ami a tej tetején megszilárdul, az a kókuszzsír/olaj. Eltehető, hogy meddig, hát szerintem egész sokáig.
    Szerintem rossz kókuszzsírt néztél, ha drágának ítéled. Elvileg olcsóbb, mint a boltban a vaj! Olyat kell venni, amit főzéshez lehet használni, nem pedig szűz és kezeletlen, mert az tényleg drága.

    VálaszTörlés
  14. Igazi ízorgia! Nálunk is hamar elfogyott! :)

    VálaszTörlés
  15. Szerettem volna megnézni a receptet, de sajnos ezt írta ki: Sorry, the file you have requested does not exist.

    VálaszTörlés
  16. Kedves Panna,
    sajnos több recepted is eltűnt az oldalról. Köztük ez is. Mi lesz velünk Karácsonykor....
    Anikó

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!