péntek, július 22, 2011

Sacher torta paleo Pocak Panna módra - egyszerűbb, gyorsabb, frissebb és sokkal finomabb! (paleo)




Tisztában vagyok vele, hogy a cím meglehetősen bátor, de ez a változat tényleg 1) egyszerűbb és gyorsabb, hiszen nem főzök sem lekvárt barack szezon révén, sem nem sütök két adag piskótát, 2) frissebb, mert a friss sárgabarack íze nem csak, hogy utánozhatatlan, de a benne lévő értékes vitaminok mind-mind megmaradnak és végül 3) sokkal finomabb, mert ... ezt nem nagyon kell ecsetelnem, mert ez a torta magáért beszél (aki ezt megcsinálja az tutira zombi filmeket megszégyenítően fogja megrohamozza majd a sárgabarackos pultot a piacokon ezután minden nyáron)!

Egyébként a cukrászdai Sacher torta nekem mindig negatív élmény volt. Tudom, hogy nagyon közkedvelt, mert dekadens, finom, csokis és édes és állítólag van benne lekvár is, de én ebből mindig csak a következőket tapasztaltam: száraz, tömör piskóta, amiből túl sok a lekvár arányához képest, ami egy iciri-piciri vékony csíkban bújik meg a torta közepén, és a csokoládé is olyan vékony a torta külsején, hogy örülök, hogy elcsípem az ízét. 

Ezt a bizonyos élményt szerettem volna eltörölni. 
Amint az alábbi képen láthatjátok, amit direkt illusztratív okokból készítettem, én egy nagyobb réteg, igazából csokis piskótát készítettem, mely piskótába került egy nagy adag friss sárgabarack püré és igazi, illatos vanília, és még sok finomság, amitől - igen, megint magamat dicsérem -  bevallom, hogy ez lett a leges-legjobb csokis piskóta, amit valaha készítettem és valaha ettem! Könnyű, habos, de igazán csokis és kellően puha a lekvártól. (Mellesleg az ötlet, hogy a tésztába is tegyek lekvárt a Nővérkémtől származik, aki egyszer, még a paleo előtt hozta el hozzánk Sacher muffin receptjét, amely egyszerűen fenséges volt! Kukkantsáok meg a blogját, nagyon izgalmas és finom receptjei vannak!)
Továbbhaladva a szemetekkel láthatjátok, hogy nem vágtam ketté a piskótát, hanem egyszerű és nagyszerű lustasággal, csupán a tetejére kentem a lekvárt. Édesanyám teljes pánikban nézett a tortára, hogy hát így nem lesz jó a máz (valljuk be, ez nem igazán ortodox módja a torta készítésnek) de én így álmodtam meg, és tudtam, hogy tuti lesz. Tuti is lett. A lekvárra pedig frissen öntöttem az én "paleo csokimat", amely gyönyörű fényes lett, és abban a melegben amiben készült, puha és vastag (a tetejére két réteg került). 

Egyébként ezt a "paleo csokit" bátran önthetjük egy dobozba is vagy valamilyen táblás csokira emlékeztető formára, és csokiként fogyaszthatjuk hűtőben tartva. Érdekes, de minden tesztalanyomnak jobban ízlik mint bármelyik bolti csoki! Nekem is jobban ízlik sokkal, ráadásul tutira nincs benne glutén és tej...


Mióta hazaköltöztem szüleim bőven el vannak látva finomabbnál-finomabb paleos remekekkel. Legalábbis igyekszem remekelni, és úgy néz ki azért rendesen betalálok, mert már szólássá vált a konyhában nálunk  a "Hmm...hát, ez sem rontottad el!", mely mondat után még legalább 2 perces hümmögés következik. Nagyon boldoggá tesz, hogy ilyen jó teszt közönségre találtam! 

Egyébként gondolom megfordult a fejetekben, hogy vajon ebben a hőségben (most itt borús és esik, de  ettől eltekintve nyár van és ilyenkor az ember nem kívánja a tömény csokis dolgokat) mi vitt rá engem, hogy ez a tortát válasszam? Természetesen a sárgabarack szezon vitt rá! Hiszen így, frissen leturmixolva a sárgabarack nem csak hogy mézédes, de egyszerűen fölösleges megfőzni, hiszen olyan sűrű. Ellenállhatatlan. Vitamin címszóval pedig nyersen - bármilyen formában - minél többet kell fogyasztani belőle!













Vághatok egy szeletet Neked is?

47 megjegyzés :

  1. Szuperül néz ki! A lecsurgós fotó a kedvencem :)Szóval kérnék egy szeletkét :)
    Szerintem Te eddig rossz helyeken ettél Sacher tortát, Bécsben nekem eddig csakis tökéletes példányokhoz volt szerencsém, semmi fujtós történet :) Ja, a házi Sacherbe mi még egy marcipánréteget is tolunk, bár az sem orthodox :D
    Erinacea

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy emailhez nem lehet tortát csatolni! Követelem a google-tól, hogy tegye lehetővé!

    VálaszTörlés
  3. Erinacea!
    Köszi! Hát igen, szerintem is rossz helyen keresgéltem a jó tortát, de most már megtaláltam a saját konyhámban! :) A marcipán réteggel abszolút megvettél! A marcipán szerintem amúgy is mindenhez passzol! :)

    Ami!
    Köszi, jó is lenne szétküldeni mindenkinek egy szeletet, mert ez olyan jó...!

    VálaszTörlés
  4. Klasszul néz ki,mint mindig!!Azon nyomban nekilátnék,de pl.kókuszolajam nincs. Valami egyéb alternatíva rá? Te milyet használsz és hol veszed?

    VálaszTörlés
  5. Pilchard!

    Köszi szépen! Én egy indonéziai származású terméket használok, aminek a zacskóján magyarul van minden. 1L-es kiszerelésben árulják 1500 Ft-ért, szűrt, illatmentes, natúr termék. Elvileg "minden sarkon" kapható. Tehát ilyen bioboltokra, allergiaboltokra, gyógyfüvek stb. minden ahol alternatív dolgokat árulnak ott kapható. Alternatíva végső esetre: laktózmentes vaj, azt árulnak minden boltban. Remélem találsz kókuszolajat, a vaj azért mégiscsak vaj, attól még van benne tejfehérje...

    VálaszTörlés
  6. nagyon szuper!!! hétvégére keresek magamnak vmi jó kis tortát, ez is lehet befutó!!!
    kókuszolajat/zsírt naturlandos drogériában vettem, talán árban sem volt olyan vészes, de egy jobb olívaolaj is kerül ennyibe, ha nem többe...

    VálaszTörlés
  7. Binka!
    Köszönöm!

    Kinga!
    Remélem befutó és tetszeni fog! Én most hétvégén a nagy család előtt tálalom. :) Már előre dagad a mellem. Én egy indonéz fajtát használok, ami 1L-es kiszerelés kb. 1500Ft és nagyon sok helyen kapható. Én ezt kifejezetten ajánlom mert olcsó és jó.

    VálaszTörlés
  8. Ez sem érte meg a kihűlést, meg a másik hasonló torta sem...... egyik nap sem:)))))nővérke

    VálaszTörlés
  9. Isteni recept, kipróbáltam. Ha nem tudnám hogy lisztmentes, nem is venném észre. Nagyon finom.

    Vera

    VálaszTörlés
  10. Vera!

    Nagyon örülök, hogy ízlett. Köszönöm, hogy írtál. :)

    VálaszTörlés
  11. Hogy még gyönyörű! De milyen finom. Most lett kész. Szóval önmagában az, hogy egyszerűen turmixoljuk össze a sárgabarackot lekvár helyett, már megérte ide ellátgatni. De én rögvest meg is sütöttem, hát valami frenetikus. Ez a mandulaliszt ez valami zseniális! Gluténérzékeny vagyok, végre van hitem az életben. És ezzel a barackkal megspékelve, hogy tudtam Sacher tortát enni végre, hát igazán nagyon köszönöm!
    Viszont nekem a csokimáz a tetejére nem nagyon jött össze. Csomós lett a kakaopor-kokuszolaj elegy, bármeddig kevertem, nem javult. Mondjuk nem is hiányzik végül, de jó lenne tudni, hogy kell azt pepecül csinálni, hogy jó legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes!

      Wooow nagyon örülök, hogy ennyire ízlett, nálunk is óriásit aratott! A mandulaőrleménnyel vagy liszttel is őrült jóket lehet alkotni.
      A csokoládé egyszerűen készül: kókuszolajat folyékony állapotba hozzuk, majd hozzáadjuk a mézet, majd a kakaóport és kavarjuk. Nekem eddig mindig sikerült. A lényeg, ohgy rögtön használjuk fel ha nem 20 fok vagy afölött vagyunk, mert elkezd szilárdulni. Amúgy pedig foléykony marad. Nem tudom mitől csomósodhat...

      Törlés
  12. Kedves Panna:
    Mekkora tortaformában készítetted ezt a tortát?
    Ma készülök megsütni, már vagy fél éve kinéztem, de ez a gyakorlatias kérdés csak most merült fel bennem.

    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves kismonika!

      Ezt egy kb. 18 cm-es tortaformában sütöttem.
      Jó sütögetést, majd meséld el, hogy ízlett!

      Törlés
  13. Kedves Panna!

    Ma készülök megsütni a tortát, csak a forma nagyságát nem tudom, mekkora legyen?

    VálaszTörlés
  14. Értem, köszönöm, kipróbálom ma újra a csokimázt, mert épp megint sütöm ezt a tortát...:). Szóval a siker leírhatatlan, tényleg, és baromi egyszerű ráadásul a recept. Nagyon boldog vagyok, pedig en abszolút sós szájú vagyok, tehát ezt most új birodalmat nyitott.:)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Panna
    Hogy én milyen bamba vagyok! A receptben 2X is leírtad a tepsi méretet....
    A torta nagyon finom lett. Én a tésztába méz helyett is barackot tettem. Így kevés volt neki a megadott sütési idő, tovább kellett sütnöm... Nagyon finom lett!

    És egy tapasztalatot is engedj meg. Kakaó nekem akkor tud becsomósodni, ha nem a kakaóba teszem apránként a folyékony anyagot, hanem a kakaóport öntöm bele a folyékony összetevőbe (itt olajba, de igazából ezt a nem paleo hagyományos tejjel készült kakaó esetében tapasztaltam ki-van aki nálunk ilyennel él :-( )

    VálaszTörlés
  16. Panna, hosszú szemezgetés után ma kipróbáltam a receptet! Csodás lett, mondhatni tökéletes! Habár holnapra sütöttem elvileg a vasárnapi ebéd utáni kávézáshoz, de nem tudtunk ellenállni, így már csak egy kis szelet maradt belőle... a páromat ismerve az esti filmnézés közben az is hamar el fog tűnni a hűtőből... :) Köszönjük a receptet! Holnapra megpróbálkozom valami mással... :) üdv, Cöcke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Cöcke!

      Nagyon örülök, hogy ennyire jól sikerült! :) Véleményem szerint ez az egyik legjobban sikerült tortám eddig...(habár már vannak újabbak is, amik csak posztolásra várnak:)).
      Köszönöm a hsz-t!

      Törlés
  17. Kedves Pocak Panna!

    Annyit tudok mondani, hogy rengeteg szenvedéstől és önmagam éheztetésétől mentettél meg. Mindig, amióta világ a világ, imádtam a süteményeket, ez idővel meg is látszódott rajtam. Éveken át küszködtem, egészen másfél hónappal ezelőttig, mikor egy barátnőm ajánlotta a paleolit étkezést. Soha, soha életemben nem voltam még ilyen boldog. Soha nem sütöttem még ennyi süteményt bűntudat és önmarcangolás nélkül. Hálás vagyok, és egy életen át hálás leszek ezekért a finomságokért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hozzászóló!

      Nagyon szépen köszönöm a kedves, elismerő szavaidat, nagyon jól esik, s ilyenkor érzem, hogy van értelme csinálni, ez visz előre, amikor ilyen levelet kapok.
      Köszönöm még egyszer, és remélem, hogy a jövőben is elégedett leszel a receptekkel és sikeres paleozást kívánok és sok egészséget!

      Törlés
  18. Ez a legfinomabb paleo süti amit paleos korszakom alatt sütöttem! Mondjuk a barackos-csokis kekszed se semmi, heti 3 alkalommal biztosan készítem, nem tudok betelni vele! Köszönet a receptért! B.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves B!

      Nagyon szépen köszönöm a dícséretet. Most már nem paleozol? :)

      Törlés
  19. Nem is tudom, hogy köszönjem meg ezt a receptet! :) (És az a csokimáz...!!!) Ennél finomabbat még nem ettem/sütöttem ebből a tortából még nem-paleos korszakomban sem!

    KÖSZÖNÖM!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves dorw!

      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett! :)) Köszönöm a hsz.-t!

      Törlés
  20. Kedves Panna.

    Most, hogynincs barack szezon, lehet ezt mas gyumolcsel is kesziteni? Koszonom.
    Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kati!

      Természetesen, bármilyen gyümölccsel ajánlom elkészíteni, ami illik a csokoládéhoz. Esetleg ha nagyon kemény, akkor kicsit összefőzni és összeturmixolni ajánlom.

      Törlés
  21. Kedves Panna!
    A csokival kapcsolatban szeretném kérdezni, ha a méz helyett Xilitet használok, azt hogyan tudom szerinted "felolvasztani", illetve a másik kérdésem, hogy miután felolvasztottad a kókuszzsírt a tűzhelyen, már nem kell melegíteni a kakaóval és a mézzel vagy Xilittel együtt?
    Köszi, Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita!

      Megmondom őszintén, hogy már próbáltam xilittel, de nem olvadt fel. Viszont jó ötlet lenne megpróbálni, hogy kávédarálón ledarált xilitet adnál a folyékony kókuszolajhoz és kakaóporhoz. Nem, utána már nem kell tovább melegíteni, ha a kókuszolaj folyékony és a többi összetevő és szobahőmérsékletű, akkor nem szabad, hogy baja legyen. Jó alaposan össze kell keverni, én ezt egy mini kézi habverővel szoktam, azzal a legjobb.

      Törlés
    2. Kedves Panna!
      Nagyon köszönöm a gyors válaszodat, akkor maradok az általad használt méznél, mert a Xilit nem olvadt fel nekem sem, hanem maradt kristályos formában.
      Az Eritrittel fogom még megpróbálni. Te próbáltad már? Miben különbözik a Xilittől? Vannak tapasztalataid?
      Anita

      Törlés
  22. Ma fogom megcsinálni ezt a tortát :) Szerinted a csokimázat meg lehet úgy is csinálni, hogy kókuszolaj helyett vajat használok? :) Köszi! Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kinga!

      Őszintén szólva nem tudom, én arra tippelnék, hogy kókuszolajjal jobb lenne. Akkor már ahelyedben inkább étcsokit használnék, hozzáadva kevés bármilyen növényi olajat / vegán tejet.

      Törlés
    2. Rendben, köszi, még nézegetek mázakat aztán választok, ha kész, megírom, hogy milyen lett :)

      Törlés
    3. Tökéletes lett! Egy napig hagytam hűtőben, másnap vágtuk fel. Nagyon köszönöm a receptet!!!

      Törlés
    4. Nagyon-nagyon örülök, hogy ilyen sikert aratott! :)

      Törlés
  23. Fantasztikus lett a torta, friss barack hijan igy telviz idejen, egyszeru sargabarack lekvart hasznaltam, ferjem szerint meg finomabb, mint a hagyomanyos Sacher torta. Tokeletes a teszta allaga, az edessege, az edeskes, konnyu teszta es a kisse savanykas lekvar kombinacioja, es nem utolso sorban a latvany is fenseges.
    Nagyon koszonjuk!!!
    Ha sutemenyt keszitek, eloszor mindig PocakPanna-hoz fodulok otletert, mar rengeteg mindent kiprobaltam es nagy rajongod vagyok, most irok vegre eloszor.
    (Mult hetvegen a vendegeink voltak, tobbek kozott marokkoi illatos marhaporkolt es citromos pite volt a menun, meg csinaltam meg ketsajtos ropogost is ragcsalni, nagy sikert aratott minden.)
    Koszonjuk, Pocak Panna! xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi!

      Nagyon-nagyon örülök, hogy ízlett a torta és elégedettek voltatok a recepttel! Nekem az egyik legnagyobb kedvencem!
      Nagyon örülök továbbá, hogy a többi receptemet és kipróbáltad és ízlettek! :) Köszönöm a kedves szavakat és további örömteli sütögetést kívánok!

      Törlés
  24. Örök hálám a házi csoki receptért, valami fantasztikusan ropogós, durván kakaós, isteni finom lett a csokimáz, alig hittem el. Csak azt nem tudom, merjek-e próbálkozni azzal, hogy formába öntve megdermesztem, és utána feldarabolva belerakom kekszbe. Gondolom, szétolvadna. Kekszbe, sütibe inkább bolti cukormentes csokit keressek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Réka!

      Köszönöm szépen az elismerést, nagyon örülök, hogy ízlik!
      Próbáltam már kiöntve formába és úgy nagyon jó enni hidegen, DE beledarabolni kekszbe nem jó, mert szétfolyik kicsit benne, nem marad egyben, mert ugye a bolti csokikban a kakaóvaj az más hőmérsékleten olvad, ezért marad egyben.

      Törlés
    2. Köszönöm a választ :)
      Kakaóvajjal még nem próbáltál csokit gyártani? Én kacérkodom a gondolattal, mert elég sok biobolt árul étkezési minőségű finomítatlan kakaóvajat, de nem tudom, érdemes-e próbálkozni. A bolti cukormentes csokik vagy fruktózt/mesterséges édesítőt tartalmaznak, vagy méregdrágák...

      Törlés
  25. Istenien néz ki, mint a többi recepted is. Igaz, hogy több a sütemény mint a fő étek, de ebben pont ez a jó. Már vagy 5 perce nézem a képet és várom, hogy ide teleportál a tányéromba:)Remélem a sütik nem hizlalnak ha nézem őket mert akkor elfogok gurulni.:)
    Egyébként gratulálok az oldaladhoz, nagyon szép, ízléses és mindig öröm idelátogatni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Morsi, ez nagyon jól esik! Annak is örülök, hogy tetszik a torta! Ez egy nagy kedvencem! :)

      Törlés
  26. Kedves Panna! Ezerszer megsütöttem mar a tortadat, es minden alkalommal isteni finom lett! Most piskotahelyettesiteskent szeretnem megsütni, gaztepsiben. Vajon eleg, ha a leirt adagok ketszeresevel dolgozom? Lenne meg egy kerdesem is: xilittel/v eritrittel szeretnem csinalni a tesztat mez helyett. Vajon igy is müködökepesek az aranyok, vagy valamit valtoztatnom kellene? köszönöm es üdv: Vendi

    VálaszTörlés
  27. Kedves Panna!
    Már régóta böngészem az oldaladat, és több receptet is elmentettem már, hogy kipróbáljam, és ma végre elkészítettem ezt a tortádat - felbuzdulva a cukrászdaival történt összehasonlításon, mert azzal nekem is csak negatív tapasztalataim voltak eddig. De ez a torta tényleg isteni :) Jó tömény csokibomba, nem lehet, belőle sokat enni, úgyhogy elég is, hogy ilyen kicsi. Első paleos próbálkozásom volt, és meglepődtem, hogy nem érezni, hogy mandulából van. Köszönöm, hogy megosztottad a receptet! :) Ja, és nagyon jók az ételfotóid is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nuss!

      Nagyon örülök, ogy sikerült és ízlett a torta! Egyik kedvencem! :)

      Törlés
  28. Szia!
    Nagyon szeretem az oldalad, tetszenek a receptjeid :)
    Én még csak ismerkedem a paleoval, szeretnék majd áttérni rá, mert tetszik,hogy liszt,cukor, stb. -mentes ez az étkezés :)) Sajnos még nincs nagyon lehetőségem rá, mert itthon tele vagyunk pékárukkal meg minden egészségtelen dologgal, de azért már most is megpróbálom elkerülni ezeket..
    Ezt a tortát is már 2-szer megsütöttem, nagyon finom lett, még a szüleim is (akik szerint a paleo egy "újabb divat" és eléggé ellenzik) azt mondták, hogy ez a legfinomabb torta, amit ettek, ráadásul egészséges is.
    Köszönöm a finom receptjeidet :)
    Lilla

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!