kedd, szeptember 28, 2010

Pocak Panna 1. születésnapja: Narancsos Csokoládé Torta - a Paleo diadala (liszt-, laktóz-, csoki és cukor mentes!)



Here you can find the english version: Chocolate-orange cake
Egy éves lettem! El sem  hiszem! Mindenkinek nagyon köszönöm, aki követ, aki megnéz néha és aki hozzászólást ír!
Sokat gondolkoztam rajta, hogy mi lenne a megfelelőbb torta a blogom első születésnapjára, és mint minden agyalásnak, nekem is megvoltak az üres pontjaim, majd jött a megvilágosodás: narancsos-csoki torta! És természetesen új (és végleges) életmódunknak megfelelően paleo!

Amikor elindultam a konyha felé azt mondtam Páromnak: "Megyek, és elkészítem a világ legjobb tortáját!" - Nem túloztam, ez tényleg kényeztetés minden falatban!
A torta alapját képező csokoládés piskóta recepjének dícsérete Elana Amsterdamot illeti, aki egy nagyszerű glutén mentes oldalt vezet, ahol mandula liszttel dolgozik, és legtöbb receptjében cukor mentes is. A tészta ízvilága tökéletesen visszahozza, amire vágyunk egy csokoládé tortában: habos állag, mély kakaó íz, olyan, mintha olvadt csokoládéból állna, mégis cukor és csokoládé nélkül készült. Azonban az textúrája annyira habkönnyű, hogy igen gyengéd hozzáállást kíván, és bár én keresztben ketté szeltem, csakis erős idegzetűeknek ajánlom, mert nagyon lassúnak kell lenni. Ennek ellenére meg kell mondjam, a legjobb csokoládés piskóta, amit valaha ettem, cukorral vagy anélkül. És bár a recepten annyi változtatást eszközöltem, hogy az előírt agávé mennyiség 3/4-ét raktam bele méz formájában, még így is kissé édes a mi ízlésünknek. Még szerencse, hogy a krém kellemesen savanykás, így tökéletes kontrasztot ad a lágy piskótának.
A narancs krém teljes mértékben az én művem. Nagyon sokat gondolkodtam rajta, hogyan készíthetnék 100%-osan paleo torta krémet, ami azt jelenti hogy cukor, tejtermék, glutén és lektin mentesen (lektint tartalmaz a rizs- és szójatej is).  De nekiálltam este 10-kor és nem nyugodtam hajnali 1-ig, az eredmény pedig kárpótol minden fáradtságért: gazdag, krémes állag, igazán átható, selymes narancs íz. (Nem tart 3 óráig, csak kísérleteztem, kb. fél óra alatt megvan!) Minden, amit várhatok egy narancsos krémtől.
Azt hiszem mondanom sem kell, hogy a pillekönnyű csokoládés piskóta és a lágy narancskrém tökéletes párosítás. Igazi ünnepi torta.



Szülinapi kívánságom:
Azt kívánom, hogy minél többen tapasztalják meg a liszt-, cukor, és tejmentes életet, mert
ínycsiklandóan egészséges!

For my foreign readers, here is the english version: Chocolate-orange cake

72 megjegyzés :

  1. GRATULÁLOK

    Istenien néz ki a torta el is mentettem

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! Ez a torta valami fergeteges!

    VálaszTörlés
  3. Azután kezdtem el cukormentesen élni, hogy elolvastam a Cukor blues című könyvet. Ez azt jelenti, hogy szinte még a legbanálisabb dolgokat sem vásárolhatom meg az üzletben. Sok mindenről lemondtam. Az első néhány hétben nehéz volt, de ma már örülök - sokkal jobban érzem az ízeket, amit eddig az édessel (sóval, ízfokozókkal stb.) nyomtam el.
    Eddig mézet használtam édesítőként, de szeretnék áttérni a természetes növényi édesítő(k)re. Ha van időd, akkor írhatnál egy bejegyzést ezekről - gondolom, jártas vagy a témában. Én mindenesetre szívesen olvasnám.

    A sok bla-bla után még annyit, hogy örülök, hogy a blogodra találtam és cukormentes recepteket olvashatok. Nagyon inspiráló vagy! Még sok boldog és egészséges blogszületésnapot!

    VálaszTörlés
  4. Boldog blogszülinapot :-)


    Ez a torta valami egészen elképesztő...

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok az 1 évedhez.Sok-sok évet még!

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok a blogszülinaphoz, és az új (és végleges:) életmódhoz! Gyönyörű a torta, alig várom, hogy legyen alkalom, hogy megkóstoljam:) Bár már az összes sütid sorban áll, hogy elkészítsem majd alkalomadtán.
    Anna

    VálaszTörlés
  7. Boldog blogszülinapot Panna! (a tészta hozzávalói közé írd be a tojást is:))

    VálaszTörlés
  8. Ez is nagyon tetszik, mind az összes többi hasonló recepted! lassan neki is állok végigpróbálgatni őket :-)

    VálaszTörlés
  9. Ez a paleo torta is gyönyörűen néz ki!
    Már a harmadik a listán, amit szeretnék megcsinálni. Semmi más nem hiányzik, csak az alkalom :)

    VálaszTörlés
  10. Bianka, chriesi, Chef Viki, Belly, Anna, Ildy, családi tűzhely!
    Köszönöm szépen! :-)

    Moha!
    Köszönöm, és köszönöm a figyelmeztetést, nem tudom mi van velem, folyton ez van! :-)

    Alexandra!
    Köszönöm, remélem beválik majd, ha jön az alkalom! Nekem most sok alkalom lesz még, bőven jönnek a szülinapok! :-)

    tutora!
    Gratulálok a cukor elhagyásához, kemény elhatározás, és kemény dolog kivitelezni, de nagyon megéri! Nekem is kellett 1 hét, mire megszűnt az "elvonási tünete" a cukornak. De mikor már azon túl voltam, nincs az a szörnyű vágy az édes után mindig, és érzem az igazi ízeit az ételeknek. Mostmár a cukrászdai, régen imádott sütiket nem bírom megenni olyan édesnek találom őket.
    Igazából nem vagyok még nagyon "jártas" a természetes ízesítők világában, pár hete használom a steviát és az agávét, de majd talán 1-2 hónap múlva mikor már teljesen kitapasztaltam őket akkor majd írok róluk pár sort, mert már terveztem, hogy csinálok egy alapanyagok fület, ahol felsorolom mikhet használok, és hogyan lehet őket könnyen kivitelezni otthon. Egyébként még az édesítő témához: arra kezdek rájönni, hogy hétköznap nem is kell semmilyen édesítő, csak ha alkalom van és tortába kell vagy sütibe, de pl. van egy muffin receptet, amit nemsokára bejegyzek, ha le tudom fotózni, amiben semmi édesítés nincs, még méz sem és ennek ellenére nagyon finom édes. :-)
    Köszönöm, hogy benéztél, remélem a továbbiakban is majd találsz kedvedre valót itt!

    VálaszTörlés
  11. Boldog szülinapot,még sok sok ilyen fantasztikus bejegyzést!
    Ezt a tortát meg ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  12. Szívből gratulálok!! és még sok szülinapot a blognak!

    VálaszTörlés
  13. Boldog blogszülinapot! Holnap csinálom meg a mogyorós-csokis tortát, majd megírom, milyen lett :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon boldog szülinapot kívánok! Még sok-sok fantasztikus receptet és jó néhány blogszülinapot! Valami fenomenális, ahogy a torta kinéz. Biztosan olyan finom is volt. :)D

    VálaszTörlés
  15. Orsi!

    Köszönöm, remélem beválik majd!


    Zsuzsanna!
    Köszönöm szépen! Huh, izgulok, hogy hogy fog ízleni, kérlek majd mindenképp írd meg, hogy milyen lett! Jah és egy tanács: a csokoládé a tetején nagyon megkeményedik, szóval vagy előre szeld fel az egészet míg még puha vagy csak a csoki részét, vagy egy tipp: rakj hozzá egy kis kókusztejet hogy puha maradjon, vagy egy kicsivel több olajat.
    Várom a véleményt!


    Nea!
    Köszönöm! A recepteket elméletben csak úgy ontom magamból, csak időm is legyen elkészíteni őket! :-) Igen, ez a torta igazán nagyon-nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  16. Thank you for having an English link! The cake looks beautiful :)

    VálaszTörlés
  17. Thank you for providing an English version! It looks delicious, I will try making it soon :)

    VálaszTörlés
  18. Thank you for commenting, you are welcome! I hope it will turn our deliscious for you too. If I can be curious, please make a comment if you make it. :-)

    VálaszTörlés
  19. hű, én nem írtam tegnap? isten bizony úgy rémlett.. ha tényleg nem, akkor elnézést. szívből gratulálok!! és még jó sok szülinapot!

    VálaszTörlés
  20. Doctor Pepper!

    Köszönöm szépen, remélem még sok ilyen jó szülinapom lesz Pocak Pannaként! :-)

    VálaszTörlés
  21. Kedves Panna,
    most találtam Rád. Gyönyörű ételeket csinálsz! Én is glutén-és laktózmentesen étkezem, bár sajna én nem "hobbiból", hanem muszájból, de már megszoktam. Nyaraláskor volt egy kicsit problémás, no mindegy. Gyorsan ki is mentettem pár receptedet, már csorog a nyálam a csokis-banános forró csokiért, alig várom, hogy este hazaérjek ;) Gnocchit is ki fogom próbálni, vannak hozzá finom fűszereim Toszkánából, paradicsompürével fogom összekeverni, itt munka közben agyban főzök már egy-két órája :)
    Üdv
    Trichterwinde

    VálaszTörlés
  22. Jah igen, és boldog blogszülinapot! A tortatál gyönyörű! ;)

    VálaszTörlés
  23. trichenterwinde!

    Köszönöm szépen!
    Örülök, hogy rám találtál, remélem bevállnak majd a receptjeim! :-) Én is szoktam főzni napközben agyban! :-) Jó kikapcsolódás...meg hát, ez van ha az ember megszállott. :-)
    Jó főzicskélést, majd meséld el kérlek, hogy ízlett!

    VálaszTörlés
  24. Jesszusom, de jól néz ki ez a torta!
    Boldog blogszületésnapot!
    Még sokáig legyél nekünk, még sokáig legyél magadnak!:)

    VálaszTörlés
  25. Szepyke!

    Köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy, ez nagyon jól esett! :-)

    VálaszTörlés
  26. Isten éltesse az ünnepeltet! Lehet egy szeletet kérni postán? :-)

    VálaszTörlés
  27. Isten éltesse az ünnepeltet! Lehet kérni egy szeletet postán? :-)

    VálaszTörlés
  28. No, tegnap elkészítettem ezt a tortát. Villámgyorsan ment :) Készítés közben feltűnt, hogy a tojás hiányzik a hozzávalók közül, de látom, valaki már szólt.
    Nem volt 18cm-es formám, csak 20cm-es, így abban csináltam, de veszek majd 15 cm-eset, mert így elég lapos lett. Bár csak 20 percig sütöttem, sajnos az enyém egy kicsit kemény lett kívül (belül finom, puha) és a teteje is elég - hogy is fogalmazzak - sziklás hegység domborulatot öltött. Pedig igyekeztem elsimítani, amennyire csak lehetett... :-/ De ezt a megbízhatatlan sütőmnek tudom be.
    Mindegy, bekentem (cukormentes) őszibarack lekvárral (sárgabarack nem volt itthon), majd 85%-os étcsokival.
    Ja még annyi, hogy a megadott méz mennyiség helyett csak két kanállal tettem bele és nekünk így is elég édes volt.
    Összességében nagyon finom lett, nem okozott csalódást és máskor is el fogom készíteni kisebb átmérővel. Nagyon jó alaprecept, csak ajánlani tudom :)

    VálaszTörlés
  29. Alexandra!

    Köszönöm, hogy írtál!
    A torta tésztája tényleg villámgyors! Szerintem az lehetett a gond, hogy túl süthetted, vagy magasabb a hőfoka a sütődnek, mint amennyit ír. Nálam is az volt a baj, hogy feljött a közepe mint egy vulkán sütés közben, de utánna visszament szépen. Azért is gondolom, hogy túlsütötted, mert hogy mondtad hogy a széle kemény lett - bár ez a kevés méznek is betudható. Nagyon jól hangzik a tortád!
    Mivel ez nem az én receptem, mérgelődtem én is elsőre, de mikor megkóstoltam akkor lettem vele nagyon elégedett, mert szeirntem nagyon finom, azonban szerintem lehetne ezt a receptet javítani és igazán piskótásra, tehát megbízhatóbbra csinálni, agyban most azon vagyok, gyakorlatban meg talán 2 hét. :-)
    Köszönöm a commentet! Szép napot!

    VálaszTörlés
  30. Mindenképpen meg fogom még csinálni, főleg most, hogy vettem kisebb formát.
    Van sütőhőfokmérőm, mert normál esetben sokkal alacsonyabb benne a hőfok, mint amennyire állítom, de most nem ellenőriztem utána, hogy az előmelegített sütő hőfoka visszaállt-e rendesen 175-re.

    VálaszTörlés
  31. Szia Pocak Panna!Megcsináltam én is a tortát,de nekem nagyon nem ízlett.Ami persze nem baj,hiszen ízlések és pofonok...mindenesetre nagyon jó lenne ha többen megcsinálnák a tortát és véleményeznék hogy milyen lett,nagyon kíváncsi lennék hogy a többségnek bejön e.Remélem nem baj ha nem csak akkor írunk ha valami szuper finom.

    VálaszTörlés
  32. Pilchard!

    Köszönöm, hogy írtál véleményt, természetesen nem baj, ha nem csak akkor írsz, ha valami ízlik, hiszen, ahogyan Te is mondtad, "ízlések és pofonok". Azért meglepődtem, mert nálunk nagy ász volt, dehát így van ez.
    Egyébként természetesen én is annak örülnék nagyon, ha minél többen kipróbálnák, és megcsinálnák, mert nekem is kell a visszajelzés. Akár pozitív, akár negatív.
    Azért remélem, hogy nem vette el a kedved az élmény, és a továbbiakban is nyitott leszel a receptjeimre!
    Továbbra is várom a véleményeket, köszönöm, hogy írtál. Remélem a legközelebbi receptem nagyobb sikert arat!

    VálaszTörlés
  33. Pilchard!

    Azt szeretném kérdezni, hogy csak a torta tésztáját csináltad meg, vagy a krémet is? Melyik nem ízlett? Kiváncsivá tettél. :-)

    VálaszTörlés
  34. Mind a kettőt megcsináltam,de a krémről érdemben nem lehet sztem beszélni mert nem volt kókuszolajom,így azt kihagytam.Gondolom az sokat dob az ízén.A tésztát egy az egyben így csináltam,nekem irtó tömény kakaóízű és önmagában véve sem egy finom sütialap lett.De hát tényleg nem vagyunk egyformák. A krém önmagában finomabb ,de nem volt igazán átütő narancsíze sem.A krém a tésztával együtt meg végképp nem ízlett.
    Amúgy én is teljesen meglepődtem,azt gondoltam imádni fogom.

    VálaszTörlés
  35. Pilchard!

    Hát sajnálom, hogy nem jött be a krém, az az én receptem, a torta Elana Amsterdam receptje (de azt le is írtam) nekem nagyon bejött, tény, hogy tömény, de majd dolgozok rajta hogy csináljak egy glutén-,laktóz- és cukormentes piskótát. A krém az én receptem, és azt furcsállom, hogy habár nyílván nem olyan erős az íze, mintha narancslekvár lenne simán, mégis átjön a citrusos ízvilág. Azonban azt is figyelembe kell venni, hogy mi hozzászoktunk ahhoz, hogy nem édesítünk, vagy nem fűszerezzük erősen az ételeket, és mivel paleon élünk így ugye rengeteg gyümölcsöt, zöldséget fogyasztunk a maga valójában, így az erős ízektől elszokott a szánk, és azt érezzük sokszor intenzívnek, amik mások, akik nem így étkeznek, majdnemhogy semlegesnek. A krémhez ízvilágban a kókuszolaj nem tesz hozzá, mivel az ízetlen, hanem inkább az állagában segíti hozzá, hogy szépen kenhető legyen. Egyébként továbbgondoltam én a receptet, és erősíteni lehet a narancsos ízt, ha az ember sokkal több narancslekvárt rak bele, vagy narancs olajat. Bár ezutóbbi nálam nem volt kéznél.
    Remélem a legközelebbi receptem majd bejön! :-)

    VálaszTörlés
  36. Kedvesem!
    Örülök, hogy folyamatosan keresgélek a neten, és megtaláltam a blogodat. Egyszerre tértünk át a paleora, azóta én is lázas kísérletezésben és főzőcskében vagyok! A torta fantasztikus, meg fogom csinálni. Szeretném figyelmedbe ajánlani édesítőként a nyírfacukrot, nekem ez az ami teljesen meggyőzött. Teljesen finom íze van, nincs mellékförtelem, mint a steviánál, és remekül lehet vele sütiket készíteni. Ami a legfontosabb, a glikémiás indexe 7 azaz hetes:) jó barátod lesz, majd meglátod! Mivel most találtam az oldalt, van mit behozni, nagyon örülök neked!

    VálaszTörlés
  37. Szia
    En is annyira boldog vagyok hogy rad talaltam. Viszont en is csatlakoznek azok koze, akiknek problemajuk volt. Nekem felfuvodott, utana osszeesett es alig tudtam a sutopapirrol valamit osszekaparni hogy megkostoljuk. Az ize isteni, csupan nem maradt semmi belole. Meg egy lapos suti sem. Nem ertem mit csinaltam rosszul, de abban biztos vagyok hogy en rontottam el valamit. De nagyon!

    VálaszTörlés
  38. Névtelen!

    Nekem is olyan volt, hogy nagy türelemmel kellett vele bánnom (ahogy írom is azt fönn), de nekem nem esett össze semmilyenre (a képen is látszik). Nekem nagyon tetszett ez a recept, de szerintem kifejlesztek majd egy saját receptet (ez nem az enyém), az majd biztosan jobban beválik. Nem tudom mi lehet az, amit másképp csináltál, őszintén szólva fogalamam sincs, hiszen még a receptje is olyan egyszerű...
    Igazán sajnálom. Remélem a krém viszont ízlett!

    VálaszTörlés
  39. H!

    Köszönöm a tippet! Ismerem a nyírfacukrot, azonban én mégis úgy döntöttem, hogy a kevés édesítés és a méz mellett maradok. Alapból sokat változott az ízlésem, és már nem igénylem, hogy olyan édes legyen sokminden, főleg a hétköznapokban, mint régen, ezért ki se használnám. De azért köszönöm a tippet, remélem Neked beválik!

    VálaszTörlés
  40. A krem isteni volt! Lehet hogy fel kellett volna vernem a tojasokat? Mert csak bekevertem. Vagy a kesz mandulaliszt volt a bunos. Egy japan boltban vettem.

    VálaszTörlés
  41. Örülök, hogy a krém ízlett!
    Nem írta a recept, hogy fel kell verni, csak hozzákeverni, ahogy Te is készítetted.
    Mandulaliszt: passz, én ledaráltam a mandulát aprítógéppel.
    Értetlenül állok előtte őszintén.

    VálaszTörlés
  42. szia,
    bátyám kisfiának szeretnék sütni valami finomat és keresgélés közben találtam az oldaladat. A kisfiú glutén és laktózmentes ételeket ehet csak, de még egy-két dologra allergiás. Nekem azt mondták nem ehet olyan ételt sem amiben keményítő van. Az a kérdésem a krémben lévő keményítő helyettesíthető valamivel, amivel hasonló állagot el lehet érni? Van valami ötleted erre?
    Előre is köszi :)

    VálaszTörlés
  43. Brigitta!

    A tanácsom az, hogy növeld a tojás sárgáják számát!
    A tésztához pedig az, hogy mindenképp két külön lapot süss, ugyanis művészet ketté vágni. :-)
    Amúgy isteni, majd mondd el hogy sikerült!

    VálaszTörlés
  44. szia tudom, hogy ez már régi bejegyzés, csak erről jutott eszembe a nyílgyökér por ami gyakorlatilag a gluténmentes keményítő. (Brigitta kérdésére)

    VálaszTörlés
  45. azután érdeklődnék, h a kókuszolaj helyett mit tudnál javasolni, ami elérhető egy vidéki kisvárosban is :) a héten kezdtem diétázni, anyunak viszont hétfőn lesz szülinapja, mindenkire ráférne a családban a diéta :) ez a torta viszont nagyon guszta, úgyh lehet ezt elkészítem neki!!! hogy aztán bűntudat nélkül ehessek belőle :D

    VálaszTörlés
  46. Kedves Kinga!

    Hát, a minap láttam a Sparban (ha ott van spar nálatok) egy Spar Free márkájú vajat, ami elvileg laktóz mentes vaj...esetleg azt tudnám javasolni, de mindenképp a kókuszolaj mellett voksolnék, ha elérhető. Ha nem elérhető akkor nem tudok helyette alternatívát. Viszont itt csak a krémhez kell, úgyhogy azt javaslom, hogy adj hozzá még egy kanállal több keményítőt (kukorica bár az nem paleo, vagy nyílgyökér) vagy egy tojássárgájával többet, esetleg egy kis kanál zselatinnal is működne véleményem szerint.
    Majd mondd el hogy sikerült! Sok sikert!

    VálaszTörlés
  47. köszi a gyors választ :) Spar van, úgyh majd megnézem, aztán a későbbiek folyamán utána járok ennek a kókuszolajnak is :)

    VálaszTörlés
  48. készül :) ronda és finom lesz :D
    az enyém 3 szintes lesz, a krém finom lett, a keményítőre esett a választás :) fincsi, nagyon!!! :)
    remélem, a többieknek is ízleni fog.
    Viszont a "tészta", ott egy kicsit meg voltam lőve, lehet nem voltam elég lassú. :) a mandula lisztnél, hántolt v hántolatlan mandulát érdemes őrölni?

    VálaszTörlés
  49. Kedves Kinga!

    Nagyon örülök,hogy ízlik! A tésztával mindenkinek voltak "nehézségei", nem könnyű ketté vágni. Teljesen mindegy milyen mandulát őrölsz, én hátnolatlant szoktam.
    Köszi,hogy írtál!

    VálaszTörlés
  50. sikerült vásárolnom kókusz olajat! úgyh majd még nézelődök itt! :)

    VálaszTörlés
  51. Kedves Panna!
    Csak szeretném megírni, hogy megsütöttem a tortát, és nagyon finom lett! Nekem nagyon ízlik! A hozzászólások alapján annyit változtattam, hogy 2 részletben sütöttem meg a tésztát (hogy ne kelljen kettévágni), meg felvertem a tojásfehérjét. Illetve méz helyett steviát meg nyírfacukrot használtam (cukorbetegség), de még így is nagyon finom lett! Nekem a krém is ízlett (egy picit édesebbre csináltam), és szerintem illett a tésztához. Szóval nekem nagyon bejött, köszönöm szépen a receptet! :)

    VálaszTörlés
  52. Kedves Judit!

    Köszönöm, hogy írtál, nagyon örülök, hogy sikerült és hogy ízlett! :) Nagyon jó, hogy leírtad, hogy csináltad, hátha majd segít másoknak is a jövőben. :) További szép napot kívánok!

    VálaszTörlés
  53. Ez a recept a kukoricakeményítő miatt nem teljesen paleo, nemde? A kukorica és minden keményítő tartalmú élelmiszer kimondottan tiltólistás az én olvasatom szerint. Egyébként tetszik az oldal, de azt gondolom nem teljesen követi a paleot. Elég gyakori például a méz használata, ami szintén nem teljesen paleo hozzávaló.

    VálaszTörlés
  54. Nóra!

    Igen, a keményítő nem paleo. A mézről megoszló vélemények vannak...

    VálaszTörlés
  55. Én sem vagyok teljesen paleot követő egyébként...még nem...Szimpatikus nagyon az elgondolás, és az életmód, de sajnos "mi" már sok élelmiszer használatához úgymond hozzászoktunk...Könnyebb velük sütni stb. Gondolom ha ebbe a narancsos tortába nem rakok kukoricakeményítőt éppen, akkor az nem úgy fog állni ahogy... Azért receptjeid közül párat kinyomtattam, és ki is fogom próbálni, és az oldalnak is egy LIKE!:)

    VálaszTörlés
  56. Nora!

    Szerintem simán kihagyható a kukoricakeményítő, vagy akár kicserélhető rizslisztre (ha fontos a glutén-mentesség), vagy ha az sem mert 100% paleot szeretnél, akkor én javasolnék 1 tk zselatint! :)

    VálaszTörlés
  57. Jah, és köszönöm szépen a lájkot, nagyon örülök, hogy tetszik a blog! :) Ha kipróbálod a recepteket majd tutira megérted mi ez a "paleo őrület". :)

    VálaszTörlés
  58. Kedves Pocak!
    Imádtam a tortát, amit ez alapján csináltam!Másnap még1-et kellett sütnöm!
    Az elsőt mascarpone-s naancshéjjas-mézes krémmel csináltam ami nem teljesen paleo de gyorsabban elfogyott, mint ahogy készült!Nekem mostantól ez a sütik "ALAP" tésztareceptje!Legjobb, hogy nem száraz a tésztája, hanem mintha még nem lenne megsülve, szaftos.nem volt mandulalisztem, így dió és sótlan darált napraforgóbéllel csináltam.Így is remek lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági!
      Uh a mascarponés szuperül hangzik, el is hiszem, hogy gyorsan elfogyott! :)
      Nagyon örülök, hogy bevált a recept, remélem a többi is kipróbálásra kerül majd! :) Köszönöm a hozzászólást.

      Törlés
  59. Szia Panna !

    Megsutottem ma a tortad de kemeny lett..hogyan erted el a habos allagot?
    Koszonom a segitseged elore is, hisz karacsonyra meg szeretnem megegyszer sutni! Paulina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Paulina!

      Elképzelésem sincs, hogyan lehetett kemény, ugyanis az enyém annyira puha volt, hogy alig tudtam kettévágni és megfogni kézzel. Esetleg nem lehet, hogy az arányokkal van gond?

      Törlés
  60. SZia!Megint megcsinaltam a tortat,figyelve az aranyokra (meg a mezet is bele raktam ,pedig edesitovel sutok altalaban ) sajnos ugyanolyan eredmennyel...sajnos messze van a habostol..inkabb szaraz ;-)
    A tojast ugye nem valasztod szet es vered fel kulon a feherjet ?

    VálaszTörlés
  61. Szia, köszi a múltkori segítséget a Mont Blancos repectednél, elcsúsztam kicsit időben és nem reagáltam rá, elnézést kérek. Még emésztem az ott elhangzottakat, addig is megsütöttem ma ezt a tortádat. Eleinte vonakodtam, hogy 30 percig lekvárosítsak, na de a kíváncsiság, ugye. Hát, nem bántam meg a befektetést, mert azalatt megsült a piskóta. Kb 10 perce lett egyáltalán kész és már el is fogyott. Semmi nyoma. A krém önmagában, piskóta nélkül is zseniális, a csokis piskótával együtt meg egyszerűen fenséges. Legközelebb háromszor ennyi krémet készítek, és a piskótát kockázom és csinálok pohárkrémeket, mert még mindenki a krémes fazekat nyalja itt, amíg én itt irogatok. Kérlek, soha ne hagyd abba ezt a blogot, ha teheted!:) Köszi, Agnes

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes!

      Őszintén nagyon köszönöm az elismerő szavakat, nagyon boldoggá tett a hozzászólásod, örömmel olvastam, hogy mennyire ízlett. Sajnos pár embernek nem sikerült a torta, de nekem a kezdek óta az egyik nagy kedvencem. Legközelebb is ilyen nagy sikert kívánok és ígérem, nem hagyom abba a blogot. :)

      Törlés
  62. Kedves Panna,

    A tortád egyszerűen mesésen néz ki, az íze is biztosan legalább ennyire finom :) A mézet mivel lehetne helyettesíteni? Gondolom az állaga miatt is használod, hogy összeálljon az édesítés mellett. Az inzulinrezisztencia nálam kizárja a magas cukortartalma miatt.
    Örülök, hogy rátaláltam a bologodra! Barátnőmmel együtt "csorgattuk a nyálunkat" a banános energiabombától kezdve a többi finomságon át mindenre. :)
    Szép napot Neked!
    Várom válaszod,

    Dóri&Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dóri és Timi!

      Köszönöm a kedves szavakat.
      A tortánál a mézet ki lehet váltani xilittel, de ha így teszitek, én raknék hozzá kókuszolajat is, mivel a méz adja a puha állagát.

      Törlés
  63. Kedves Panna!

    Én is kipróbáltam a receptet, finom lett. Második alkalommal két receptedet kevertem kicsit, a tészta változatlan maradt, csak a narancsos töltelék helyett diabetikus sárgabarack lekvárt raktam a két réteg tészta közé, illetve a tetejére is, majd leöntöttem kókusztejjel olvasztott étcsokival és ment a hűtőbe.
    Én is ki szeretném próbálni méz nélkül a receptet. Ha eritritet használnék, abból mennyit érdemes beletenni a tésztába? Sajnos az arányt nem tudom, még kezdő sütögető vagyok. :)

    Csak így tovább, nagyon jó az oldal! :)

    Üdv: Melinda

    VálaszTörlés
  64. Szia! Én most megcsináltam. Nagyon finom lett ugyan, de két dolgot nem értek. Én eszméletlen kevés folyadéknak tartottam a két tojást ennyi mennyiséghez. Így tettem még hozzá alternatív tejet. A piskóta nem jött fel ugyan, viszont meg vagyok elégedve az állagával-ahhoz képest, hogy paleo. A narancskrém is nagyon finom, én zselé fixet tettem bele, de egyszerűen folyós maradt. Nem mertem tovább forralni, mert a tojásból túró lett volna. Egyébként nagyon jó, de a narancskrém megszilárdítása továbbra is rejtély maradt számomra.

    VálaszTörlés
  65. Huu Isteni finom lett és amilyen pepecselős, de a végeredmény kárpotólja az embert :)

    VálaszTörlés
  66. Szia!

    Istenien néz ki a torta és alig várom, hogy a születésnapomra megsüthessem:) Egy kérdésem lenne: a tésztából az agavé/méz kihagyható? Ha csak az édes íz miatt van benne, lehet kihagynám, de ha kell az állagához, akkor marad:)

    Köszönöm előre is a választ!:)

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!