péntek, december 16, 2011

Gesztenyés álomtorta (paleo)


Aki már fellapozta a Kifőztük novemberi számát, annak ismerős lehet ez a csodálatos gesztenye torta, valamint azt is tudja, hogy még tartogatok recepteket bőven a tarsolyomban december 24.-e előttre. Tudom, hogy milyen nagy fejtörést okoz a karácsonyi és a két ünnep közötti sütidömping megtervezése, és éppen ezért szeretnék minél több tippet adni. 
Ez a torta garantáltan leveszi a lábáról még a paleo-antihívőket is, főleg ha gesztenye rajongókról van szó. Ez a háromszorosan is gesztenyés torta könnyű, szaftos, enyhén gesztenyés piskótát a selymesen krémes, mindent átható gesztenyés krém öltözteti fel, amelyet házi paleo csokoládé és egész gesztenye díszít. Tovább nem is szaporítanám a szót, a képek önmagukért beszélnek. 
Mint az előző gesztenyés muffinnál is, ismét Édesanyámat illeti a dícséret, fantasztikus a mű!





És hogy mi várható még a blogon? Ha kíváncsiak vagytok, kukkantsatok be jövő hét csütörtök előtt sűrűn! :)

9 megjegyzés :

  1. Kedves Panna!
    Elkészítettem ezt a tortát a férjem születésnapjára (mi paleózunk kitartóan már egy éve), és hát azt kell mondanom, le a kalappal a művészeted előtt! Nagyon ízlett ez a gesztenyés finomság! Köszönjük Neked és Édesanyádnak! Boldog ünnepeket kívánok sok szeretettel így ismeretlenül is! Csigusz

    VálaszTörlés
  2. Kedves Csigusz!

    Nagyon szépen köszönöm, minden kredit Édesanyámat illet, akinek átadom az üzenetet, nagyon boldog lesz! :)
    Kitartó és sikeres további paleozást kívánok Nektek és boldog ünnepeket! :)

    VálaszTörlés
  3. Hello Panna,
    ez is elkészült!
    Nem tudom mit rontottam el, az én piskótám alig emelkedett valamicskét. Nem nagy gond, így is összejött a torta kis trükkel, nagyon finom lett!
    Csak elgondolkoztam, vajon hogy lehet hogy a mogyorós-csokis torta mindkétszer tökéletes lett, ez meg nem...
    Ja, plusz egy tojást raktam a tésztába, mert nagyon kicsinek véltem az eredeti 4-et.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Juca!

      Elképzelésem sincs mi lehetett a dolog mögött, ez a piskóta recept Anyukám bombabisztos "go-to" recepje, vagyis mindig ezt használja. Sajnálom, hogy nem lett tökéletes. :(
      Annak viszont nagyon örülök, hogy a mogyorós-csoki torta sikerült! :)

      Törlés
    2. Szerintem ügyetlen vagyok és a tojáshabbal nem vigyáztam eléggé. ugye? :D
      és az áfonyás muffint is legyártottam, finom, de asse' emelkedett.
      hüm-hüm. nem baj, olyan jók a receptjeid, hogy muszáj velük próbálkozni ;)
      köszi

      Törlés
    3. Igazság szerint ezek a paleos tészták nem nagyon emelkednek, hiszen nincs bennük sikér a gabonából, ami az emelkedésért felelős, ezért sosem lesznek olyanok, mint a régi, lisztes sütik. Az áfonyás muffin sem nől meg különösképpen, annak inkább csak a tésztája maga könnyű és puha a méztől.

      Törlés
    4. Egyetértek, ezért is nem vagyok elkenődve :)
      Köszi a segítségeket!!

      Törlés
  4. Kedves Panna,

    Két fajta gesztenyepüréből készült a torta, azért a különböző elnevezés? Azért kérdezem, mert a receptben a krémnél lévő linkre is a natúr gesztenyepüré jön fel a Maroni honlapján. Megkerestem a gyorsfagyasztott gesztenyepürét is (http://maroni.hu/gesztenyes-termekek/maroni-gyorsfagyasztott-gesztenyepure-cukraszati-minoseg), erre gondoltál? Ez tartalmaz cukrot (és rumot). Gondolom, lehetne használni a krémbe is a natúrt, csak édesíteni kellene pl. pár kanál mézzel, és mehetne bele egy kis rum.

    Köszönöm a szuper recepteket! Minden hétvégén megsütök egyet, és beosztom a következő hétre :-)

    Évi

    VálaszTörlés
  5. Kedves Panna,

    Ezt a finom gesztenyés álomtortát szeretném megsütni holnap egy szülinapra, de most vettem észre, hogy nincs fent a recept, pedig nagyon rákészültem. Esetleg eltudnád küldeni nekem ezt a receptet? Nagyon nagyon fontos lenne. :)

    Előre is nagyon köszönöm!
    Kini

    Ui: Isteni finomak a sütijeid, már nagyon sokat kipróbáltunk, van amit állandóan sütünk. :)

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!