péntek, április 13, 2012

Barackos-csokis paleo keksz (paleo)



Igen, ez a keksz tényleg olyan, mint a képen: puha, édes, omlós, gyümölcsös és csokis. A csoki azért folyt el benne sütés közben, mert 85%-os kakaótartalmút használok mindig, de otthona legjobb talán a 76%-os körülit használni, mert az nem folyik szét úgy és jobb darabot marad. Azonban ezzel sincs így gond, nagyon fincsi kis keksz, bőven illatozik az édes mandula és kókusz kombinációjától. A barack kihagyhatatlan belőle. 
Ez az egyik "go-to" keksz receptem, az egyetem utolsó évét ezzel húztuk ki, manapság pedig néha rendes ebéd helyett egy komolyabb adag gyümölcsturmixal ez teszi ki az ebédem - és úgy is komoly energiát szolgáltat, hogy napi 8órában fizikai munkát végzek! :) Isten áldja a paleo kekszet! 


A recept a Kifőztük magazinban jelent meg.



22 megjegyzés :

  1. Kedves Panna! Továbbítanék egy díjat, ha elfogadod, nézz be hozzám! Andrea

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem elszállhatott a megjegyzésem...szinte a megjelenés után azonnal ki is próbáltam a receptet, mert épp paleo kekszre vágytam, és ahogy elkezdtem kutakodni, rögtön ez jött szembe. :) Csak annyit mondhatok: ez megint egy zseniális süti! :) Szuper munkát végzel ezen a blogon Panna!

    Barbi

    VálaszTörlés
  3. Barbi!
    Nagyon szépen köszönöm a hozzászólást és a véleményt!
    Nagyon örülök, hogy így ízlik és elégedett vagy! :)
    Köszönöm a kedves szavakat! :)))

    VálaszTörlés
  4. Csatlakozom az előttem szólóhoz, ez egy nagyon jó kis süti! Én ma reggel sütöttem meg, de vissza kell fognom magam, ha azt akarom, hogy maradjon a páromnak is délutánra! Ez a recept is bekerül a kedvenceim közé, mint pl. a banános golyók is! Hát az... nagyon bejött! Köszi mindent!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Panna!
    Nagyon tetszik a blogod, állati jól néznek ki ezek a sütik! :) Most ismerkedem a paleoval, szeretném elkezdeni. Nekem az lenne a kérdésem/kérésem, hogy van-e olyan posztod, ahol leírod, hogy egy nap mit eszel? Örömmel olvasnék egy ilyen napi, heti étrend összeállítást, hogy mégis lássam, hogy kéne ennek kinéznie. :) Valamint pl. ezekből a finomabbnál finomabb sütikből mennyit szoktál enni egyszerre, egy nap? Mert azért gondolom, attól, hogy paleo, még ezekből sem lehet akármennyit enni, ha fogyni is szeretnénk. :) Bár nem csak fogyás miatt szeretném elkezdeni. :)
    Még egyszer gratulálok a blogodhoz! :)
    Üdv,
    Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Timi!

      Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat! :)
      Még azt hiszem, hogy ilyen posztom nem volt, de talán akkor hamarosan csinálok egyet, mert nagyon sok ilyen jellegű kérést kaptam.
      Hogy mennyit eszek a sütikből? Nem sokat! Amit minden nap eszek, azok a nyers (raw) sütik/szeletek, meg a kekszek amelyek általában vagy reggeli/tízórai/uzsi/vacsi funkciót töltenek be. Napi átlagom ezekből a keksz/golyókból olyan 3keksz naponta. Van, hogy kihagyok egy időt és inkább gyümölccsel helyettesítem. A lényeg, hogy ezek a sütik csak különlegességek, nem mindennapi étkek, hiszen a paleonak az is lényege, hogy mértékletességet gyakorolunk, valamint, ha belegondolunk, az ősember sem jutott sütihez minden nap, valószínűleg egy évben jó,, ha kétszer talált mézet, meg ugye olyan éghajlaton voltak a gyümölcsök, amiket mi is fogyasztunk nagy mennyiségben (én legalábbis).
      Ha fogyni szeretnél akkor tényleg nagyon ritkán ajánlom, úgymond jutalmazásul. De a keksz az egy biztonságos választás (meg a nyer sütik/golyók), de azok menyniségével is óvatosan kell bánni.

      Törlés
  6. Kedves Panna! hu nekem nagyon folyós lett a kekszalapom...:( izgatottan ülök a sütő előtt...

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lett :)
    Köszi szépen, és várom az új recepteket!

    VálaszTörlés
  8. Ez a keksz egy csoda, köszönöm, Panna! Isteni finom, teljesen rászoktam. Minden nap hozok magammal 2-3 darabot munkába, tízóraira-uzsonnára, és így sosem kívánom meg az egészségtelen nasikat, és vacsorára is megelégszem a salátával :) Ilyen finomságokkal sokkal könnyebb egészségesen élni :) Ha valaki hozzám hasonlóan nem paleózik, annak mondom, hogy zabpehellyel/zabpehelyliszttel (kávédarálóban csinálom) is nagyon finom, ha épp nincs kéznél mandula (vagy elromlott az aprító, mint nálam...). Méz helyett eritritollal szoktam készíteni, tökéletes azzal is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Egyet értek, ha nappal tízóraira vagy uzsira bekapok én is egyet, sokkal jobban bírom és nem kívánom úgy az édeset. Örülök, hogy ízlik! :)

      Törlés
  9. Kipróbáltam, egyszerüen isteni ez a süti:) útra valónak készítettem, h legyen férjecskémmel nassolni valónk rokonlátogatás ellenére (nem paleosok) de sajnos nekik is ízlett:) méz helyett nyírfacukrot és kókuszolaj helyett mandulaolajat használtam, mert ezek voltak itthon:) de állagra, ízre szuper lett:) köszi, nagyon tetszenek a receptjeid:)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon fincsi lett. A mandulához egy kis diót is adtam, így nekem egészen "zserbós" ízvilága lett. Akkor igazán finom, ha már kihűlt, és állt egy picit.
    És tényleg nagyon laktató: Két adagot sütöttem, mondván mit nekünk 12 kis keksz, de holnapra is marad...


    VálaszTörlés
  11. Ha a mézet kicserélem valamilyen természetes édesítőre, nem kell pótolnom a folyadékot? Ha igen, akkor mivel?

    VálaszTörlés
  12. Szuper ez a recept, amiota eloszor megsutottem a ferjen nem koveteli a nem paleos sutiket csak ezt a kekszet. Ma dioval fogom kesziteni mandula helyett, kivancsi vagyok hogy igy milyen lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!

      Nagyon örülök, hogy bevált a recept. Nálunk is ez férjem nagy kedvence. :)

      Törlés
  13. Kedves Pocak Panna!
    Tudnál nekem segíteni abban, hogy ebben a receptben a kókuszreszeléket mivel lehetne helyettesíteni?
    Nagyon szeretném megsütni ezt a kekszet, viszont a kókusz ízét egyáltalán nem szeretjük, sem én, sem a párom, és a legkisebb mennyiségben is kiérezzük.
    Örülnék neki, ha lenne rá valami megoldás, hogyan lehetne nélküle elkészíteni, úgy érzem kár lenne emiatt lemondani erről!

    VálaszTörlés
  14. Kedves Pocak Panna!
    Tudnál nekem segíteni abban, hogy ebben a receptben a kókuszreszeléket mivel lehetne helyettesíteni?
    Nagyon szeretném megsütni ezt a kekszet, viszont a kókusz ízét egyáltalán nem szeretjük, sem én, sem a párom, és a legkisebb mennyiségben is kiérezzük.
    Örülnék neki, ha lenne rá valami megoldás, hogyan lehetne nélküle elkészíteni, úgy érzem kár lenne emiatt lemondani erről!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bármilyen darált maggal helyettesítheted! Sok sikert!

      Törlés
    2. Szuper! :)
      Köszönöm a gyors válaszod!

      Törlés
    3. Szuper! :)
      Köszönöm a gyors válaszod!

      Törlés
  15. Kedves Pocak Panna!
    Szuper recept, nagyon finom lett!
    Köszönöm :)
    Üdvözlettel: Rita

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!