hétfő, október 03, 2011

Paleo Nutella Pocak Panna módra: extrán krémes és kényeztető - A valódi ízek kedvelőinek! (paleo, vegán)



Nutella. Nem is kell tovább mondanom, máris mindenkinek megvan az íz a szájában. Édes, tömény, csokoládés, sűrű, feltapad a szájpadlásra, de élvezettel várjuk ki a végét, míg végleg elolvad és eltűnik, helyet adva egy újabb nagy kanál krémnek... Bizony, ez az a bizonyos helyzet, késő este a konyhapultnál állva, pizsamában, mezítláb, kilopózva, halkan kivéve a kiskanalat a fiókból, megmerítve a mogyorós-csokoládés krémben, szinte félig csukott szemmel, teljes sötétségben, lélegzet visszafojtva. Ismerős?

Édesapámmal volt mondhatni egyfajta Nutella-rítusunk, mely a fenti módon történt. Aztán egyikünk felfedezve a másikat, kicsit rá is ijesztve az éjszaka nagy csendjében titokban falatozva, csalatkozott a "bűnözéshez". Mi így hívtuk. Persze nem volt bűntudatunk, az endorfintermelés lenyomta az összes más érzést bennünk. Ez inkább egy édes partnerség volt, mint a gyerekek között, akik tudják, hogy csintalanságot követnek el, de ketten mindig jobb minden. A rítus a következőképp zajlott: egyszerű, háztartási kekszre kentük kiskanállal a mogyorókrémet, ami aztán próbálta összetartani a fogaink alatt roppanó, porladó, édeskésen-semleges kekszet. Szép emlékek. Az ember annó nem is gondolta volna, hogy ezek az apróságok fognak a legnagyobb melegséget okozni az ember szívében az évek haladtával.

A Nutellát azóta is szeretem, azonban nem fogyasztottam mióta elköltöztem hazulról (6éve). Mióta paleozok azóta pedig evidens, hogy nem eszem, hiszen köztudott, hogy manapság már nem sok köze van a Nutellának a mogyoróhoz és a kakaóhoz. Nem az alapanyagok és ízek igazi, valódi értelmében.
Azonban mikor feltörtek az emlékek igazán megkívántam a Nutellát és arra gondoltam, hogy simán el tudnám készíteni paleo verzióban. Pár hozzávaló és egy jó aprítógép segítségével bárki meg tudja csinálni. Akinek pedig elérhető a boltban a mogyoróvaj (nem az amerikai mogyoró, azaz peanut) annak pedig még könnyebb helyzete van. 
Sikerült is és az eredmény igencsak meglepő lett. Pozitív értelemben. A Nutellához ízben egyáltalán nem hasonlító, azonban igazán mogyorós és csokoládés, sűrű krémet kaptam, ami olyan finom lett, hogy nem érte meg a másnapot. Olyan áthatóan pörkölt mogyorós és csokoládés ízt képzeljünk el, amely simán felülmúlja a a bolti mogyorókrémeket. Legközelebb ezt is dupla adagban fogom készíteni. 




Paleo kismókusok igazán finom, omlós, paleo "háztartási kekszre" is kenhetik. Receptért kukkants be következő héten vagy olvasd el a Kifőztük szeptemberi számában!

56 megjegyzés :

  1. Már a puszta látványa is mennyei!

    VálaszTörlés
  2. Micsoda igazi barna színe van

    VálaszTörlés
  3. Nekem nagyon tetszik! kár, hogy az aprítógépemet tönkretette az aszalt mangó :) nemsokára veszek majd újat, szerintem ezt érdemes kipróbálni. török mogyorót hol lehet jó áron venni? úgy értem olcsóbban mint pl. ázsia bt...

    VálaszTörlés
  4. Azt a kutya mindenit!!!!!Panna Drága miért kínzol engem? Nekem tuti nem lesz ebből megint krémes,mint a mandulából sem,na de most kellőképpen ki is akadtam ám,hiszen ránézésre ugyanilyen az én gépem is,phillips,ez is az?,hát akkor meg hogy lehet hogy nálam mégsem működik a dolog??????????Most epedve várom a válaszod hogy milyen a géped!!!:-)

    VálaszTörlés
  5. Zsiri, Bianka! Köszönöm!

    Colors in the Kitchen! Talán a metró? Hajrá!

    Pilchard! Az én gépem konkrétan: http://www.philips.hu/c/food-processors-mixers/pure-essentials-collection-hr7774_30/prd/ , de ez, amit a képen látsz a szüleim 10 évvel régebbi verziója, ami csak 800W, de tökéletesen szuperál. Nem tudom mi lehet Nálad a gond, elképzelésem sincs őszintén szólva. Nekem olyan, hogy nem sikerült, még nem volt. Ez rejtély. Ami remélem hamarosan megoldódik vagy ha nem kénytelen leszek küldeni neked egy üveggel! :)

    VálaszTörlés
  6. De édes vagy!!Igazából én arra gondoltam először hogy azért nem sikerül mert a tálam ugye nagy,és gondoltam kevés benne a 10 dkg mandula,de ugyanekkora mint a Tiéd,meg ami a képen is van.Nekem ilyen van: http://www.arukereso.hu/konyhai-robotgep-c3404/philips/hr-7768-p3935813/galeria.html
    Hmm,azért megsúgom reggel vettem egy csomag mandulát egy újabb próbálásra.Ha nem jelentkezek kardomba dőltem!

    VálaszTörlés
  7. Szia! A krémes állag elérésével nekem is van problémám, igazából a késes aprító és a turmixgépem kombinálásával tudok eljutni hozzá. De úgy sejtem, ez abból adódik, hogy nem a munkára legmegfelelőbb berendezést tudom használni. Viszont! Nagyon örülök ennek a receptnek, mert paleo étrendet folytató páromra a bolti Nutella állandóan veszélyt jelent (nagyon szereti, és néha enged a csábításnak.) Nekem nem gond, mert sosem szerettem. Szóval nem örülök a "bűnözésének" (mi is így hívjuk), nem azért mert a Nutella nem paleo, hanem mindenféle van benne, ami nem kellene. De ez a recept szuper, és remélem, hogy a közelgő névnapjára elkészíthetem. Nagyon köszönöm Neked!

    VálaszTörlés
  8. Pilchard! Sok sikert kívánok, ne add fel! :)

    Ildikó! Igen, a Nutella nagy csábítás. Remélem, hogy ez ízleni fog, bár amint írtam fentebb, hogy nem hasonlít a Nutellához az íze mégis annyira finom, hogy szerintem leveri. Remélem nálatok is jó alternatíva lesz és maradandó! :)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Pannna!

    A 60 ml folyadékba kb. mennyi nyírfacukrot javasolsz feloldani, hogy hasonló édességest érjek el, mint a mézzel?

    VálaszTörlés
  10. Kedves Pötyi!

    Az a helyzet, hogy nem tudom a nyírfacukor édességi fokát, így sajnos nem tudok tanácsolni. Ha kb. olyan édes, mint a méz, akkor én ugyanannyival próbálnám, mint amennyi a méz ebben a mogyorókrém mennyiségben.
    Majd írd le milyen lett ha kipróbálod!

    VálaszTörlés
  11. 60g nyírfacukorral csináltam meg végül, amit felolvasztva kevertem a masszába. Az eredmény: egy nagyon jó minőségű mogyorós-feketecsokis-krém. Az édes szóval köszönő viszonyba sem áll, de ízvilága a "háztartási keksszel" tökéletesen harmonizál. Ha Nektek is ugyanezt az élményt adja, akkor a 60g nyírfacukor lehet a megoldás. Ha édesebbet kellett volna kapjak, akkor viszont kevés volt. Mindenesetre, nekem nagyon ízlik, és megérte az összes aprító és turmixgépemet bevetni a mogyoró "legyőzéséhez". :D

    VálaszTörlés
  12. Kedves Pötty!

    Nagyon örülök, hogy sikerült és ízlett is!
    Nagyon jól leírtad az ízét, valóban megéri bevetni az aprítókat! :) Ízre én sem csináltam nagyon édesre, amit a méz mennyisége is mutat, azonban számomra pont tökéletes volt, de én hozzászoktam, hogy nem olyan édesen étkezem, mint régen. Örülök, hogy Neked is ízlett! :)

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Még mindig tervben ez a recept, lassan minden hozzávalót beszerzek, bár itt is ghível szándékozom helyettesíteni a kókuszolajat. Képzeld el, hogy párom legutóbbi "bűnözése" alkalmával nem Nutellát, hanem valami másik, kevésbé drága mogyorókrémet vett, és 2% mogyorót, 5% kakaót tartalmazott a termék. Ezt mondjuk csak itthon nézegettem meg, amikor nem érezte jól magát tőle... Szóval 93%-a nem mogyoró és nem kakaó, nem semmi arány még akkor sem, ha hozzászoktunk ahhoz, hogy mindenfélét beletesznek...

    VálaszTörlés
  14. szia!

    a mogyoró/mandula krémesítésével nekem is gondjaim vannak sajnos. eddig csak egyszer sikerült előállítanom mandulakrémet, pedig nekem is uaz a Philips aprítóm van. én arra gyanakszom, hogy a magvak minősége nem volt olyan mint kellett volna. mert ha egyszer sikerült, máskor miért nem?

    VálaszTörlés
  15. Magdi!

    Ez egy jó kérdés, sokszor gondolkoztam már rajta, néhány olvasómnak miért nem sikerül a mandulavaj, hiszen gyengébb teljesítményű aprítókkal is sikerült már nekem is.
    Amit észrevettem, hogy fontos faktor, az a magvak nedvesség tartalma. Teljesen száraznak kell lenniük. Ha kicsit is vizesek, akkor főlnek inkább, de nem válnak vajjá.

    VálaszTörlés
  16. hmmm... ebben lehet valami, oda fogok figyelni, köszi! :) és amit még szerettem volna írni, hogy én löttyintettem a nutellámba egy kis vanília aromát és attól sokkal eredeti-nutellásabb lett. :)

    VálaszTörlés
  17. Magdi,

    Jó tipp, köszönjük!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon jól néz ki és a recept is isteninek tűnik. Biztosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
  19. Szia Panna, Sziasztok!

    Csak most csatlakozom a kis csapatotokhoz, egyelőre mint lelkes olvasó, de már rögtön kérdésem is lenne:-)
    Amikor egy sütinél azt írod Panna, hogy olaj, akkor milyen olajra gondolsz? Milyen a jó és minőségi és finom olaj mondjuk egy muffinhoz? Kókusz? Mandula?

    Köszönettel: Baba

    VálaszTörlés
  20. Kedves Panna,

    Jó néhányat kipróbáltam már a receptjeid közül, mindegyik szuper volt, és mind nagy sikert aratott...ezért szívesen böngészek az oldaladon, biztos vagyok benne, hogy bármit próbálok ki, nem fogok csalódni.
    Most került sorra a nutella, egy adag süti tetejéről lepotyogott sült dió apropóján... elkészült, megkóstóltam, és úgy éreztem ezt már nem hagyhatom komment nélkül, mert egész egyszerűen ZSENIÁLIS!!! Tényleg az.
    Köszönet a receptért! :)

    megjegyzés: én a pörkölt dió és törökmogyoró mellett ugyanannyi mandulát is tettem bele, valamint annyit változtattam még, hogy kókuszzsírból csak a harmadát tettem bele - mert megijedtem a nagy mennyiségtől, gondoltam majd pótolom, ha kell, de nem kellett. Valószínűleg így kicsit sűrűbb krémet kaptam, de egyszerűen isteni lett, úgyhogy már egy ujjal sem nyúlok hozzá...illetve csak azzal, amelyikkel megeszem. :)

    Barbi

    VálaszTörlés
  21. Kedves Baba!

    Általában leírom, hogy olíva olaj, vagy kókuszolaj, de ha csak olaj van akkor...most így nem tudom pontosan melyik receptre gondolsz? Ha a Nutellára akkor lehet olíva például. Ha kókuszolajra gondolok akkor mindig leírom pontosan, mert annak funkckiója van.
    Nyugodtan kérdezz, bármikor kérdés akad és hajrá a paleohoz!


    Kedves Barbi!

    Nagyon szépen köszönöm a kedves szavaidat, nagyon örülök, hogy elnyerte tetszésedet, én is nagyon csípem a paleo nutellát. :) Nagyon finom mindenféle magból készült vaj és mindegyiket lehet ízesíteni mézzel, kakaóporra, vagy esetleg fahéjjal. :)
    :))) Nagyon örülök, hogy ízlett és köszönöm a hozzászólást! További örömteli sütés-főzést kívánok!

    VálaszTörlés
  22. Az egyik legjobb paleo recept, amit valaha olvastam:) Halas koszonet erte, eletmento a nassolos napokra:)

    VálaszTörlés
  23. bbetty20, köszönöm szépen! :))) Én is imádom!

    VálaszTörlés
  24. Kedves Panna, ma akadtam a blogodra,és nagyon tetszik...itt csak egy kérdésem van.Most akkor a mogyoró paleo vagy sem? köszönöm válaszod!

    VálaszTörlés
  25. Kedves Névtelen! (4/02/12 02:06)

    A törökmogyoró (hazelnut) az paleo, a földimogyoró (peanut) az nem.
    Örülök, hogy tetszik a blog, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  26. Kedves Panna! Nekem is nagy kedvenc lett ez a recept, és most sikerült először vajat gyártanom. Biztos, hogy a magvak nedvességtartalma a megoldás kulcsa!!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök hogy szereted ezt a receptet, én is imádom! Gratulálok a mag-vaj gyártáshoz!!! :)

      Törlés
  27. Sziasztok!
    Már jó ideje szemeztem ezzel a nutellával, de csak ma készitettem el, és csak csatlakozni tudom az előttem szólókhoz, hogy ez bizony sokkal jobb, mint a bolti.
    És ha már ennyire benne voltam, kipróbáltam a kókuszvajat is kókuszreszelékből, egy kis xilit és viz hozzáadásával. Hát az is nagyon tuti lett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nagyon örülök neki, hogy ízlett, köszönöm a hozzászólást! :) Oh kókuszvaj nagyon jó ötlet!

      Törlés
  28. Panna, akkor összefoglalnád nekem kezdőnek, hogy a magvak esetében pl. mandula mire figyeljek a vásárlásnál, hol érdemes vásárolni, héjas vagy hántolt, egész vagy szeletelt honnan tudom, hogy száraz, ha nem az akkor pirítsam, süssem vagy rakjam radiátorra bocsi ha hülyeségeket kérdezek, csak nem szeretném, ha rögtön az elején el menne a kedvem, mert nem sikerül ill. azért ezek nem olcsó alapanyagok nem szeretném, ha kárba mennének. Köszi Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Timi!

      Hántolt/latlan: mindegy, egész/szeletelt:mindegy. Száraz/nem: tapintásra egyszerűen. Ha nem áztatod be akkor száraz, magától nem nedvesedik. Hűtőben ne tárold a nedvesség miatt. Ha beáztatod akkor nagyon alacsony fokon kiszáríthatod a sütőben/radiátoron is akár v. nyáron anapra kitenni. De én pl. nem mindig áztatom be és akkor sem történik semmi. Nekem eddig midnig sikerüla vaj alkotás.
      Hajrá! Nem kell félni tőle!

      Törlés
  29. Kedves Panna, az lenne a kerdesm, a torokmogyoro ugyanaz, mint a mogyoro? Csak mert a boltok polcan igy is, ugy is talakozok vele. Tudom a foldi mogyoro mas, csak az elnevezes megzavar. W

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magyarul mogyoróból kettő van:
      1. törökmogyoró (http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://gustiitaliani.hu/images/products/product_info/torokmogyoro_web.jpg&imgrefurl=http://gustiitaliani.hu/products.php%3Fgusti_torokmogyoro_500g%26sid%3D351374f9846a140ef57dbd7c36d51613&h=303&w=216&sz=15&tbnid=hCce5tMolandQM:&tbnh=90&tbnw=64&zoom=1&docid=DSzzVezyK804RM&sa=X&ei=3Ep3T7iuIqKg0QWss_yzDQ&ved=0CE4Q9QEwBQ&dur=1677)
      2. földimogyoró (http://www.google.co.uk/imgres?um=1&hl=hu&sa=N&biw=1280&bih=685&tbm=isch&tbnid=lxKpYyzqREtX0M:&imgrefurl=http://www.csokoladenagyker.hu/de/node/4017&docid=oeGsYdCYghFeCM&imgurl=http://colibri90.hu/sites/default/files/imagecache/product_full/Mogyi-Foldi-Mogyoro-sotlan.png&w=373&h=600&ei=DEt3T-WSIpC00QWE1eDDDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=1045&vpy=242&dur=5452&hovh=285&hovw=177&tx=160&ty=154&sig=109673338994311698535&page=3&tbnh=151&tbnw=94&start=42&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:42)
      A magyar nyelv mogyorózza mind a kettőt, így ha nem precízen írják ki bizony mindkettő lehet mogyoró, ettől még nem ugyanarról beszélünk.

      Törlés
  30. Kedves Panna! Már régebben felfedeztem a honlapodon ezt az isteni receptet és mivel én is nutella imádó vagyok, régóta játszadoztam a gondolattal, hogy házilag készítsem el. Ma délután a gondolatot tettek követték és én mondom, az íze is pont olyan mesés lett, mint azt elképzeltem :) Egyik nagyon kedves munkatársamnak - aki szintén imádja a nutellát - ajándékozok holnap egy aranyos kis üveggel. Remélem ő is úgy oda lesz érte, mint én :) Millió köszönet a receptért!
    Edina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edina!
      Nagyon örülök, hogy ilyen klasszul sikerült és remélem a munkatársnak is ízlik majd! :)

      Törlés
  31. Kedves Panna!
    Megcsináltam és isteni lett (bár én vajat használtam, mert nincs itthon kókuszolaj). Pont olyan nehéz bezárni az üveget és visszatenni a hűtőbe, mint az eredeti Nutellát, mindig ennék belőle még egy kicsit...De megcsinálni egy kínszenvedés volt, az aprítóm csak 100 grammonként tud őrölni és folyamatosan a falára tapadnak a darált magvak, tehát folyton rázogatni kell, meg minden...A végére rendesen fájt a kezem, úgyhogy nálunk ez alkalmi finomság marad, de megérte!

    VálaszTörlés
  32. Kedves Panna!

    Ez igazán finomra sikerült! :) Nagyon köszi a receptet! Olyan lett mint egy különleges étcsokoládé. Nekem kívánt még egy picike mézet, de ez úgyis egyénfüggő és lehet, hogy ha tejet használok, akkor nem is kellett volna. Na de összességében ez a legjobb paleo édesség, amit eddig elkészítettem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lilla!

      Nagyon örülök, hogy sikerült és ízlik! :)
      Igen, az édessége egyén függő, dehát bármelyik recepthez lehet még adni egy kis édesítőt (méz/xilit).

      Törlés
  33. Szia Panna!

    Épp az imént csináltam a kókuszos kenyérhez nutellát, de valahogy nem áll össze olyan jó krémesre, mint a Tiéd a kanalazós képen. Kiváló lett a vaj, oliva helyet Pödör mogyoróolajat tettem bele két kanállal, és a kókusztejet választottam a variációk közül. Kenhető, de valahogy kicsit darabos....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kysu!

      Nem tudom miért nem lett krémes. Bár tény, hogy nem olyan sima, mint az eredeti, bolti változat, azért mégis kenhető és lágy.
      A kókuszos kenyér és a nutella isteni lehet együtt! :)

      Törlés
  34. S.O.S. Panna!!!!
    Megcsináltam a paleo nutelládat, de valamit nagyon elszúrhattam, mert nem hogy nem krémes, hanem összeáll egy nagy gombóccá a barna massza, és körülötte úszik az olvadt kókuszolaj!!!
    A mogyoróvaj sikerült (meg is lepődtem, mert azt gondoltam azzal lesz baj).
    Azt hiszem a + 2 ek olaj zavart be, mert én ott is kókuszolajat használtam (paleolajat kellett volna?). Előtte még elég jó volt az állaga, bár akkor se volt kenhető, de legalább nem vált ki az olajos cucc.
    Lehet, hogy túl sokáig kevertem?
    Most még menthető a dolog?
    Segíts kérlek, karácsonyi ajándéknak szánom a tesókámnak, aki nagy nutella-rajongó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves jutkaditka!

      Nem hiszem, hogy a 2 ek olaj zavart be, mármint tovább kell csak egyszerűen nyomatni az aprító géppel, és kanállal lekapargatni. Hogy ha nem megy, akkor amit ajánlok: evőkanalanként adj hozzá pár evőkanál valamilyen tejet (kókusztej tej része, mandulatej, rizstej, ami kéznél van) és nyomasd a géppel amíg sima nem lesz. Valamennyire kiválik az olaj, de azért nem így, homogénné keverhető kiskanállal. Pl. ha üvegben lesz is kiválik a tetejére az olaj de fel kell kavarni. Remélem még időben voltam!!

      Törlés
    2. Megoldottam, és pont úgy, ahogy javasoltad:) Kivettem a gombócot a kivált kókuszolajból, kókusztejjel kevertem az aprítóba tovább, még paleolajat is raktam hozzá, és egyszer csak krémesedett:) Nagyon boldog voltam:)
      Az íze meg tisztára, mint a bolti nutella! Remélem húgomnak is ízleni fog, de ha nem, annál jobb, mert akkor nekem "kell" megennem:)

      Köszi a gyors segítségért!

      Törlés
    3. Kedves jutkaditka!

      Nagyon-nagyon örülök, hogy sikerült megoldani ilyen jól és ilyen finom lett! Mindig boldogság nekem ilyen jót olvasni! :)

      Törlés
  35. ma elkészült nálam is! isteni. :) köszönöm! Era

    VálaszTörlés
  36. Szia Panna,
    Elkészítettem én is a recepted alapján a paleo nutellát, szép nagy adag lett belőle, de azt vettem észre hogy egy hét után elkezdett penészedni a teteje. Neked meddig áll el és hol tartod (polcon v. hűtőben)?
    Nagyon szeretem a receptjeidet! :)
    Üdv,
    Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita!
      Őszintén szólva nekem még nem ért meg egy hetet, elfogyott pár nap alatt. Talán akkor a hűtőben szerencsésebb.

      Törlés
  37. Sziasztok! Köszönöm szépen a receptet, nagyon finom lett, bár az aprítóm majdnem belehalt... :)
    Minden siman ment.

    VálaszTörlés
  38. Kedves Panna!

    Kérlek, segíts nekem. Láttam, hogy milyen aprítógépeid vannak. Nekem otthon nincs ilyen jó gépem, és mikor legutóbb mandulavajat csináltam, órákig tartott, mert szünetet kellett tartanom 10 mp-ként, így is majdnem kinyírtam szegényt. A lényeg az, hogy szeretnék venni egy jobb aprítót.
    A Kenwood géped alkalmas erre? Milyen gépet ajánlasz még? Ha olcsóbb géppel is menne, akkor nem ruháznék be komolyabbra. Mit kell nézni az aprítókon, a teljesítményt, vagy mi alapján tudom, hogy az a bizonyos bírja - e? Tudom, hogy sokkal olcsóbb és kisebb teljesítményű a Robochef (az a tv-s), de ha esetleg az is elegendő lenne hozzá, akkor inkább arra ruháznék be, az feleannyiba se kerül. :) Van esetleg Neked (vagy valaki másnak) ilyen irányú tapasztalata? Köszönöm!!!

    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  39. Kedves Panna!

    Megcsináltam ma reggel a nutelládat! Az aprító sikerrel vette az akadályt (ha valakit érdekel, nem reklámcélból, de: Bosch, MMR08A1 típus, seperc alatt megcsinálta nekem a vajat, pedig már aggódtam, hogy tíz percet kell a családom idegeit őrölnöm;) Egyébként ez a gép a kókuszdió húsát is vagy fél perc alatt felaprította, csak ajánlani tudom!)
    Mivel kókuszolajam nincs (és nem is tervezek venni), a tegnap készített jászvajat tettem bele, nem volt probléma!
    Egyvalamit rontottam el: mivel a receptedben dkg-ban és g-ban is szerepeltetted a mennyiségeket, ez nem tűnt fel, így 10x-es mennyiségű vajat és (mivel nem volt elég kakaó) 6x mennyiségű kakaó került bele...
    A magamfajta bambáknak lehet, hogy szerencsésebb lenne a receptekben következetesen vagy csak g-ban, vagy csak dkg-ban szerepeltetni a mennyiségeket, de semmiképpen sem keverve - olyan, mint iskoláséveim beugratós matekpéldája;) Olajat végül nem tettem be egyébként, nem láttam szükségét.
    A családom megnyugtatott, így is jól sikerült, behűtve nagyon finom lett - bár legközelebb az eredeti receptet követve készítem majd el.
    Köszönöm a receptet!

    Üdv:
    Lia

    VálaszTörlés
  40. Kedves Panna!
    Minden elismerésem a Tiéd,igazán szuper receptjeid vannak! A nutellád pedig mennyei,két napnál tovább csak kemény önfegyelem árán maradt meg! Szerintem jobb az eredetinél,árban nem jön ki drágábbra és nyugodt szívvel adom a kislányomnak is, aki szintén imádja :) Hálás köszönet az oldaladért, további jó kisérletezést kívánok! Bea

    VálaszTörlés
  41. Kedves Panna,
    hálás köszönet ezert a receptért.. s a többiért is természetesen :-)
    èn a botmixeremmel álltam neki, mivel semmi egyéb aprító daráló szerkentyü nem található a konyhámban. Sikerült ezzel is, a mogyoro szinte azonnal krémesedett, (igaz, alig tudtam kikaparni a kések mögül :D s nekem kicsit túl kakaos lett.. de finom így is, s hihetetlen tempoban fogy..
    Üdv, Belle

    VálaszTörlés
  42. Kedves Panna!

    Én egy Bio Gusto nevű ételintolerancia boltban dolgozom (Budapest, V.ker). Nagyon szeretem a blogodat, és az iránt szeretnék érdeklődni, hogy megoszthatnám e a bolt facebook oldalán a receptedet?

    Előre is köszönöm:
    Petronella

    VálaszTörlés
  43. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  44. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  45. Szia Panna! Meddig áll el a recepted szerint elkészített Nutella?

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!