hétfő, október 24, 2011

Hétköznapi munkaebéd: színkavalkád a szürkeségben (paleo)




Nos, tisztában vagyok vele, hogy ez az egyik legprimitívebb recept, amit posztolhatok (receptnek mondható egyáltalán?), de 
1) szeretném bemutatni a hétköznapi paleo ebédeinket a blogon,
2) és tudom, hogy sokaknak vagy csak a réparágcsálás vagy csak a pacalpörkölt jut eszükbe a paleoról, és ezt szeretném ezt megcáfolni,
3) nem bírtam kihagyni, hogy ne posztoljam ezt a gyönyörű színes salátát.
Habár ez saláta, mégis a színessége teszi nagyszerűvé. És akármilyen egyszerű is, nagyon finom íze van. 


Húsos tavaszi saláta
1 főre

1,5 csirkemell
1 kaliforniai paprika
1 maréknyi koktélparadicsom 
1 csipet oregánó 
1 csipet bazsalikom
1 csipet só
1 ek olíva olaj
3 maroknyi vegyes salátalevél 
4 csík érett, kemény cheddar sajt

A húst felkockázzuk, az olajon a fűszerekkel közepes lángon fedő alatt megsütjük. A salátalevelekbe beletépünk, a paprikát, paradicsomot és cheddart felkockázzuk és mindent összekeverünk. 
Kész a gyors és finom munka-ebéd. 

Tipp: aki szereti a dresszinget a salikra, mint én is, azoknak ehhez ezt ajánlom: 1 tk citromlé, 1ek olíva olaj, csipet só, oregánó. 

7 megjegyzés :

  1. Remek finomság, nagyon guszta. Mi vacsira szoktunk ilyeneket enni

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű és biztos finom is volt.
    Bevallom, én az ilyen salátákat déltő hatig több adagban tudom enni és még akkor is korog a gyomrom:-PMég messze vagyok a teljes áthangolódástól:-P :-((
    Panna drága írtam egy levelet és benne egy kérdést neked a facebookon.Megkaptad? Nem aprehendálásként értsd kérlek, de szorúl a "horog" a nyakamon.:-((
    ölellek,
    cicukám
    p.s itt is esik és nagyon szürke idő van.Nem vígasznak, csak szolidaritásnak szántam:-)))

    VálaszTörlés
  3. Bianka!
    Köszönöm szépen!

    Cicukám!
    Visszaírtam Facebookon!
    A salival kapcsolatban: igen, sok husi kell bele és sok roppanós paprika és paradicsom, de még akkor is lecsúszik nekünk is egy-fél banán délután uzsira. Ilyen ez, de az ember belerázódik a napi ötszöri étkezésbe és fel sem tűnik, de jobb érzés, könnyebb.
    Sok kitartást kívánok!
    Igen, az idő most itt is "elromlott" de ez csak annyit tesz, hogy fúj a szél nagyon és borús, viszont kellemes langyos a levegő. Csak látszatra szürke. :) Meleg van, ez a lényeg. Nekem. :)

    Ölellek!

    VálaszTörlés
  4. Szívesen bevállalnám én is!...viszont ebben a trutyis időben olyan jó csak nézegetni is :)

    VálaszTörlés
  5. Már régóta olvaslak, de a skóciai beszámolódra én is felkaptam a fejemet! Még, még, még!!:-)) Ha nem pofátlanság, kérnék még több ilyen fenséges főétel, meg vacsi, meg reggeli receptet, próbálkozom az átszokással, de olyan nehéééz..... Szerencsére itt a blogod hogy megerősitsen a döntésemben. Apropó, te hogy tudsz ellenállni a finom, házi sütiknek, habos tortacsodáknak ha pl.vendégségbe mész, és ott kinálgatnak? Vagy ha olyan helyre mész ahol nem lehet sütkérezni, és ahol több napig is a háziak "antipaleo" kosztján kell élni?

    VálaszTörlés
  6. Betty!

    Köszönöm, remélem a blogom segítéségvel nem lesz olyan nehéz. :)
    Igazság szerint nem voltam még úgy vendégségben, hogy ne tudtam volna valamit enni. Mindenhol van minidg hús, az adott. Általában van zöldség is úgyhogy akkor én már meg vagyok.
    Függ a vendégség típusától is. Szerintem nem érdemes megsérteni senkit azzal, hogy nem eszünk az általa lelkesen készített ételből, úgyhogy ilyenkor én is teszek kivételt és óvatosan bár, de eszek. Ez azért nem vallás. :)
    Azonban az én esetem kicsit más, mert én glutén allergiás vagyok, így azt semmiképp sem ehetek, bármennyire kellemetlen dolog is visszautasítani és kérdezgetni miben-mi van, bizony muszáj. Muszájból ilyenkor kihagyom a tejtermékes dolgoakt is, vagy csak tényleg 1-2 falatot eszek. Hál' Istennek azért sokszor ilyen nem fordul elő, mert nálunk az egész család paleozik. Hogy tudok ellenállni? Néha megkívánom, és olyankor arra gondolok mennyire rossz az nekem...az egészségemnek, a bőrömnek, és akkor rögtön elmegy tőle a kedvem. :)

    VálaszTörlés
  7. Szuper finomság, jó, hogy posztoltad, nekem nagyon bejön!

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!