csütörtök, október 25, 2012

Kókuszos kenyér (paleo) - erre megérte várni!



Nagyon sokan, sokszor kértétek már tőlem, hogy készítsek kenyeret. A sóson még dolgozom, de ha kissé édesre, kalácsra hajazó kenyérre vágytok, amit lehet a reggeli kávéhoz, teához majszolni önmagában, vagy esetleg bátrabbak által megkenve minden jóval (paleo nutellával?), akkor ez az a recept, amit nem lehet kihagyni. A kókusz rajongóknak kötelező, azonban akik nem nagy rajongói a kókusznak, azoknak se menjen el a kedvük, mert habár nagy adag kókusz van benne, mégsem csömör kókusz ízű. 

Sokáig kísérleteztem, míg összehoztam azt a megfelelő állagot, ami a kenyérre hajaz, bátran szelhető, nem morzsálódik, nem esik szét, és nem túl nedves, mégsem folytós. Nem speciális paleo lisztekből készül, hanem mindenki számára elérhető és viszonylag olcsó hozzávalókból. Szerintem tökéletes lett, és ezt a család is megerősítette, ugyanis egy nap alatt elfogyott. Kicsik-nagyok egyaránt szeretni fogják, és még uzsonnára is tökéletes útravaló. Alig vártam, hogy eltaláljam az állagot, hogy rögtön felrakhassam Nektek, és őszintén mondom, hogy nem fogom soha változtatni, olyan jó. 
Ezen felül irtó gyorsan elkészíthető, nagyon kevés összetevője van. Este 10-kor is simán összedobom, amíg elkészítem az esti rituális teámat, és megsül amíg fürdök és alváshoz készülök.

Imádom a meleg, édes kenyér illatát, ahogy sül és belengi a hideg lakást, felmelegítve ezzel a lelket is, nem csak a megfáradt testet... Ilyenkor alig várom, hogy reggel legyen és a kávém mellé tömhessem magamba. :)

Remélem, hogy Ti is olyan nagy örömötöket lelitek majd ebben a receptben, ahogy én és családom. 

A képen cukormentes baracklekvárral kentem meg. Azonban jó még vajjal (aki eszi), mézzel, vajas-mézzel, vagy akár paleo mogyoróvajjal is. Én személy szerint önmaga natúrságában szeretem a legjobban. :)






52 megjegyzés :

  1. Mit gondolsz, dióból is megsüthető? Gondolom ugyanakkora mennyiséggel kéne próbálkozni, nem?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Karulino!

    Igen, szeritem dióból is meg lehet sütni, habár én keverném azt is kókusszal, vagy mandulával, tisztán dióból esélyes hogy kissé erős íze lenne.

    VálaszTörlés
  3. A kókuszreszelék kókuszliszttel lecserélhető szerinted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hella!

      Szeritem lecserélhető, de akkor pótolni kell az olajat is, ami az eredeti receptbe nincs. (Miért választanád a kókuszlisztet, amikor olcsóbb a reszelék és kellően zsíros is?)

      Törlés
    2. Csak lustaság. :D Van otthon kókuszliszt és nem szeretem a darálót tisztítani. :D Ez gáz tudom :) Na jó, erőt veszek magamon. :D

      Törlés
  4. Ó, és csak nem a kedvenc narancslekvárom?! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barack,most látom... az is biztosan nagyon finom.

      Törlés
  5. Panna, istenien hangzik!!! A mézet ki lehet váltani valamivel, hogy "cukormentes" legyen? pusza

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csibe! Talán el is hagyható a méz, de akkor nem lesz csak nagyon-nagyon enyhén édes. Ha azonban ragaszkodsz az édes ízéhez (ami nagyon jól megy a kókuszhoz) akkor én ajánlom a xilitet. Simán lehet lecserélni szerintem.

      Törlés
  6. Szia!
    Én megcsináltam,mindent úgy tettem bele ahogy kellett, de a kapott tésztát majdnem bele kellett nyomkodnom a formába, annyira kemény lett. Megsűlés után meg persze töredezik :/ Nem tudom hog mi lehetett a baj,de az íze attól függetlenül isteni! Gratulálok a receptekhez!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      A tésztának sűrűnek kell lennie, tehát azzal valószínűleg nem volt gond. Nem tudom, mi lehetett a baj, nekem nem törik. Leellenőrzök mindent.

      Törlés
    2. Szia!
      Ha túlságosan besűrűsödik tegyél bele egy kis vizet, az hígítja egy kicsit, sütéskor meg úgyis elpárolog! :-)

      Törlés
  7. Erre tényleg megérte várni, nagyon jól sikerült, finom, szuper az állaga, hajszálvékonyra is lehet vágni. Sós is érdekelne, mert még nem igazán vált be egyik kenyérféle sem, benned van minden bizodalmam :).

    VálaszTörlés
  8. Nem világos sajnos, hogy a hozzávalóknál a 120 g egész mandulát ÉS a 90 g daráltat együtt kell beletenni, vagy ez egy vagy-vagy lehetőség? (Tehát nem mindkettőt, hanem vagy a darált vagy az egész mandulát). Jól gondolom? Lehet, hogy ez többünket összezavar, mert nem egyértelműen van leírva. Ezt majd javítsd ki légyszíves. Amúgy nagyon köszönjük a receptet. Amíg nem jön meg a válaszod, addig nem merek nekiállni sütni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Annika!

      Javítottam. Egyébként én a per jelet (/) a "vagy" helyett használom.
      Remélem ízleni fog! :)

      Törlés
    2. Köszönöm! Igen, gondoltam én is. Köszi, hogy mégis, ennek ellenére kijavítottad. Nagyon várom a ma esti sütés eredményét!
      Fenn vagy facebook-on?

      Törlés
    3. Na megcsináltuk, és tényleg nagyon-nagyon finom lett!!!! Készénjük a kitűnő receptet!

      Törlés
  9. Ez lett a kedvenc reggeli kenyerünk. Köszönöm, Panna! Klassz, hogy nem lisztek kellenek hozzá, így jóval olcsóbb, mint sok más kenyér, amit eddig próbáltam, és szuper, hogy elképesztően egyszerű elkészíteni. Ráadásul a 13 hós Pannim is imádja a gyümölcspüréje mellé csipegetni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katanyu!

      Nagyon-nagyon örülök, hogy ízlik a családnak! Remélem a jövőben is tudok hasonlóan jó recepteket összeállítani. :)

      Törlés
  10. Szia Panna! Jól gondolom, hogy megváltoztattad az arányokat ami a kókuszt meg a mandulát illeti? Mintha 220 vagy 230 g kókusz lett volna legutóbb.. Vagy én olvastam félre? Egyébként isteni!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kysu!

      Igen, mert csészéztem és gramra változtattam, de mostmár teljesen bombabiztos! :)
      Nagyon örülök, hogy ízlik!

      Törlés
  11. Kedves Pocak Panna!

    Először is gratulálok legújabb ételkölteményedhez! Holnap nevemnapom :-) alkalmából reggelire elkészítem. Édes kis falánkság lesz ez nekem!
    Másodszor pedig ezúton is szeretném megköszönni ötleteidet, receptjeidet, nagyon sokat ültetek át a receptgyűjteményembe.
    Kívánok sok-sok örömet, kiratást, s mindig nagy izgalommal várom újabb "költeményed"!

    Bocika78

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bocika78!

      Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, nagyon jól esnek. Igyekszem jobbnál-jobb receptekkel örvendeztetni Titeket!
      Remélem, hogy ízleni fog a kalács/kenyér és nagyon boldog névnapot kívánok!

      Törlés
  12. Kedves Panni!

    Megcsinaltam es tenyleg isteni lett.Koszonom es legy oly kedves 2013-ba is megorvendeztetni mindenkit ilyen csodas receptekkel.
    Minden jot.
    Ildiko

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm, és nagyon örülök, hogy sikerült és ízlik! Igyekszem a jövőben is. :)

      Törlés
  13. Kedves Pocak Panna!

    Remek jó az oldalad!Gratula!
    Egy kérésem lehet? Én most ismerkedem a paleoval, és a kenyerek..... hát mit mondjak.talán a kritikán aluli elég jó szó:-) nálam ez a sarkalatos pont, hogy át tudok-e térni. Meg tudnád ezt a receptet sós formában is csinálni? Eredetiben isteni, de érzem Benned az erőt hogy ez Neked menne!

    lécci lécci
    köszi
    Orsi

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    Nekem is nagyon bejött, elsőre tökéletes lett! (A mézet sajnos helyettesítenem kellett steviával meg nyírfacukorral, de még így is nagyon finom!) Szóval köszi szépen nagyon ezt a receptet, számomra ez most életmentő! :) Nekem édesen (lekvárral) meg sósan (sonkával meg zöldséggel) is ízlik, minden igényt kielégít. :) Köszi még egyszer!
    Judit

    VálaszTörlés
  15. Kedves Pocak Panna!
    Tegnap találtam a blogodra, és egyszerűen el vagyok ájulva, mennyi szuper recept és jótanács van az oldalon. Csúcs ez az oldal, úgy ahogy van. :)
    Én nagyon kezdő paleós vagyok, mondhatni még csak ismerkedem a paleo táplálkozással. Kicsit tanácstalan voltam, amikor olvasgattam, mennyi minden nem ajánlott fogyasztani, de ennyi szuper recept láttán már nem kell attól félnem, mit eszek majd ezután. Ez a kókuszos kenyér recept is nagyon tetszik, biztosan ki fogom próbálni. Köszi
    (Még csak egy kérdés, mivel nekem még nincs itthon, a kókuszvajat, olajat mivel lehet helyettesíteni?)
    Moncsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Moncsi!

      Nagyon szépen köszönöm a kedves szavaidat, örülök, hogy tetszik az oldal. Mivel a kókuszolaj csak az edény kikenésére van, használhatsz egyszerűen sütőpapírt (legjobb megoldás) vagy esetleg bármilyen más növényi olajjal is helyettesítheted.

      Törlés
  16. Szia Panna, köszönöm a receptet, szuper lett!!! Tényleg nagyon jó az íze is, állaga is. Az egész család követeli az újabb adagot, csak nincs itthon több kókusz.
    Megsütöttem sós verzióban is: kókusz helyett darált szezámmag, méz és a vanília helyett só és újhagyma. Az is nagyon jó lett, a gyerekek végre "IGAZI SZENDVICSET" vihettek az iskolába, kész örömünnep!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves ditte!

      Nagyon-nagyon örülök, hogy sikerült és ízlett! Ez nagyon szuper!

      Törlés
  17. Szia Panna:)

    Azt szeretném kérdezni,hogy a tojás vagy legalább annak fele helyettesíthető vízzel elkevert lenmaggal?
    Gondolom nem lenne olyan az állaga,de talán megérhet egy próbát....

    Köszi előre is:)

    Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Rita!

      Ezt még sosem próbáltam, így nem tudom azt mondani, hogy "persze, biztos sikerül", ezért inkább azt mondom, ha kipróbálod, kíváncsian várom az eredményt!

      Törlés
  18. Szia Panna!

    Elkeszitettem, fini lett. En osszeturmixolt gyumolcsokkel ettem (banan, bogyok, grapefruit, narancs, eper), ugy isteni volt. Koszi a receptet!

    Virag

    VálaszTörlés
  19. Szia Panna!

    Gratula a receptedhez, nálam ez az új Jolly Joker, amúgy is főtt a fejem, hogy mit kezdjek a kókusztejkészítés során visszamaradt kókusszal (sok kókusztejet használok). Már rengeteg változatot csináltam, a kedvencem a meggyes, tök olyan, mint az igazi meggyes piskóta, de volt már itthon fahéjas-mazsolás, gyömbéres, citromos és gyümölcskenyérnek is megcsináltam. Az új adaghoz erdei gyümölcskeveréket vettem, már alig várom, hogy elkészítsem!

    Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlik és bevált! :)

      Törlés
    2. Szia Eszter!
      Mennyivel több kókuszolajat tettél a tésztához? Én is házilag készítem a kókusztejet, így ez pont jó lenne a megmaradt reszelék felhasználására.
      Köszi a választ!
      Orsi

      Törlés
    3. Amint láthatód a receptem, a tészáthoz nem tettem olajat. Szükségtelen, hiszen a kókuszreszelék is tartalmaz olajat.

      Törlés
    4. Kedves Panna nálunk is sok a visszamaradó kókuszreszelék mandula szürlemény a tejgyártás után...azt is használhatnám ehhez? nem gond hogy nincs a kókuszreszelék ledarálva? csak amennyire a magtej fözö darálja?

      Törlés
  20. Kedves Panna!
    Épp most készítettem el a kenyér sós változatát, az édes nagyon bevált! 150g kókuszt tettem bele, 50g diót, a mandulát darált lenmag és szezámmag keverékével váltottam ki. Kb 2 kk sót tettem bele, a tetejét megszórtam lenmaggal és szezámmaggal, szerintem isteni lett! Ha van kedved, próbáld ki te is! Rozi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól hangzik Robi, köszönöm a tippet, ki fogom próbálni mindenképpen! :)

      Törlés
  21. Megsütöttem!
    Isteni finom!
    Köszönjük a receptet!
    Vikóc

    VálaszTörlés
  22. Szia!
    Meg tudnád írni, hogy baracklekvárt paleo módra hogyan lehet készíteni?
    Köszönöm előre is!
    Maya

    VálaszTörlés
  23. Szia Panna!

    A méz nem igen illik a paleóba...és akinek inzulin rezisztenciája van, annak pláne. Szendi G oldalán is azt olvastam, hogy csak nagyon kivételesen lehet használni...
    Ugyanez vonatkozik a főtt és sült gyümölcsökre, lekvárokra is...mert besűrűsödve egy pici adagban is
    sok fruktóz van! szóval csak mértékkel, akinek ilyen gondja van.
    Szeretem az oldaladat és a sütijeidet :) Mado

    VálaszTörlés
  24. Kedves Panna, fantasztikus az oldal, nagyon nagyon megörültem neki, amikor egy barátosném belinkelte :D Tegnap vacsira megsütöttem a kókuszos kenyeret, hát vmi fantasztikus volt :D Az utolsó morzsáig elfogyott :D Én is fantáziáltam már, hogyan tudom továbbfejleszteni, hogy még változatosabb legyen, ez akár tízórairais kitűnö, ami most még elég kemény dió, hogy mit pakoljak a gyerekeknek :D
    Legközelebb durvára tört diót v. mogyit fogok a tésztába keverni és kipróbálom muffin formában is :D

    VálaszTörlés
  25. Kedves Panna!
    Köszönöm a receptet! Nagyon sokszor megsütöttem már, isteni finom nassolnivaló.
    Sajnos fogalmam sincs, miért, a tészta alja kb a felétől sötétebb, zöldes árnyalatú lesz (nem az a szép aranyló, mint felül). Ez nem ront az ízén egyáltalán, csak nem olyan esztétikus, mint pl a fotón. Van ötleted, hogy mi okozhatja?
    Köszi előre is!
    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  26. Hogy van az, hogy némelyik recepthez sütőpor kell? Hiszen annak nagy része búzaliszt, nem?
    Katka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szódabikarbóna és kukoric keményítő, rá van irva.

      Törlés
  27. Kedves Panna!
    Szuper a recept, (az összes többi is), nagyon finom lett!:) A reggeli kávémhoz kerestem valami finom piskóta vagy kalács szerűséget, és itt találtam meg az igazit!:)
    Ezer köszönet érte!:)
    Marcsi

    VálaszTörlés
  28. Kedves Panna! Nemrég leltem a receptedre és ma elkészítettem. Nem bántam meg, és persze sokat segítettek a kommentek is! Nagyon finom lett, baracklekvárral isteni! Hálás köszönet érte! Gitta

    VálaszTörlés
  29. Kedves Panna! Meddig tartható el és miben szoktad tárolni? Köszönöm előre is! Gitta

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!