csütörtök, augusztus 25, 2011

Epres "Sajttorta" (paleo, vegán, nyers/raw)


Hőség van. Őrült hőség. Persze a sötét és hűs napokon ezért imádkoztam, most meg nyomatom a légkondit ezerrel, ha lehetséges lenne befagyasztanám magam a lakásba.... persze este azért megteszem a nagy sétáimat a kertben, mezítláb, csak úgy csöndesen, a naplementében. Rendezem a gondolataimat, rendezem a lelkem. Csak úgy, szimplán, mezítláb, a földhöz kötve, mégis messze... Imádom.


Ismét egy ütös sütivel jöttem, és ismét nem saját szerzemény. Az eredeti receptet Sarah kreálta a My New Roots blog szerzője, akinek egyébként az egész blogja nagyon izgalmas és inspiráló. Imádom. 
A sajttorta pedig maga a süti mennyország. Eredetileg kesuval készül, de nálam csak mandula volt kéznél, de olyan finom krémes, sima, hogy habár eddig is igencsak kacsingattam a nyers sütik felé, most már végleg itt van a szívem. Nem csak, hogy ilyen finom és krémes süteményt még SOHA ÉLETEMBEN nem ettem, de a magvak és gyümölcs összes vitaminja megmarad. Ráadásul a fagyasztóba berakva napokig várhatja a sorsát, hogy elfogyasszuk és a fagyasztóból kivéve 10 perc után már szeletelhető is és ne aggódjatok, nem kell visszatenni (a hűtőbe kéne egyébként), mert garantálom, hogy a 8 szeletes tortaformával rögtön el fog fogyni, akár 4 személynél is. 

Hideg, hűsítő, krémes, savanykás, gyümölcsös, friss. Mindannyian oda vagyunk meg vissza tőle. Óriási kedvenc lett, és biztosan rengetegszer meg fogom még csinálni. Máris kakaóporral képzeltem el, esetleg gesztenyével, vagy bármilyen más gyümölccsel...hmm alma! :) Na jó, elég, menjetek és készítsétek el!




Én másodjára egy extra adag epret tettem a tetejére, mert eperből sosem elég...

35 megjegyzés :

  1. Nyammmmm,csak az a mandulavaj ne lenne..........Irtó jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  2. Pilchard!

    Nem fogod elhinni, de pont Rád gondoltam, mikor töltöttem fel a bejegyzést! Ígérem, hogy a következő posztban nem lesz mandulavaj és isteni lesz! :) Csak a meleg miatt ezt akartam előbb.

    VálaszTörlés
  3. Valami nagyon hasonlot csinaltam en is a nyaron, csak en sargadinnyebol es kokusz tejjel. Engem a turotortara emlekeztetett az ize.

    Tunde

    VálaszTörlés
  4. Kedves Panna! Nekem nagyon sok olyan recepted tetszik nagyon-nagyon, amiben datolya van (mint pl. ez is), de én azokat a cukorbetegségem miatt nem merem bevállalni (sok szénhidrát, magas glikémiás index). Kérdésem, hogy nem tudnál-e esetleg javasolni valamit, amivel helyettesíthetném. Főleg állagra, az édességét steviával és/vagy xilittel ki tudom váltani. Köszi szépen előre is!

    VálaszTörlés
  5. Ezt a tortát borítékoltam volna tőled, amikor belenéztem pár napja a My New Roots blogba :D
    Tünde ötlete is jó, el is fogom készíteni a magam változatát. Főleg így, hogy ilyen jó véleménnyel vagytok róla :)

    VálaszTörlés
  6. Csaszarok!

    Nagyon jól hangzik sárgadinnyéből is!!!

    Judit!
    Datolya helyett kipróbálhatnád csak mandula+kókusz+kevés kókuszolaj (lást Sárgabarackos Galette receptemet, ott a tészta pl. ide simán jó!), vagy ha aszalt gyümit ehetsz, akkor ajánlom mandula+áfonya, én másodszorra így csináltam, mert elfogyott a datolya.

    Alexandra!

    Jól ismersz nagyon ezek szerint! :))) Már hosszú idő óta fájt a fogam erre a tortára. Őrült jó ebben a hőségben. Én is fogom más más változatban csinálni az tuti. Izgatottan várom a Te variációdat! :)

    VálaszTörlés
  7. Fantasztikus, micsoda remek szeletke

    VálaszTörlés
  8. Panna, le a kalappal, ez az egyik legszebb alkotásod. Nagyon szépek a színek benne! Hétvégi desszert kiválasztva. Referálok majd, remélem jól sikerül. Zsófi

    VálaszTörlés
  9. ...és igen! mélyhűtőben van, csorgó nyállal várom, mikor lesz kész. A gyümölcs áfonya (tökjó lila a 2. réteg), illetve nem volt elég mandulám és mogyoróval kellett kipótolnom - remélem, nem viszi el nagyon az ízét.
    Szurkoljatok, férjemből most válik gyanútlan paleo-ízlelő, remélem, horogra akad (mellesleg ő a laktózérzékeny).

    VálaszTörlés
  10. ZsófikaKG!

    Nagyon szurkolok, hogy finom legyen! Nem hiszem, hogy a mogyoró elrontaná! Majd írd meg hogy ízlett, nekünk nagyon bejött itthon szélesebb családi körben is!

    VálaszTörlés
  11. Na azért nem adom fel ilyen könnyen,futok még egy kört mandulavaj kérdésben,de nagyon várom a következő receptedet is! Miután napi szinten jó sokat olvasom a blogodat és mentegetem le a receptjeidet,ma ráakadtam a zserbó fagyidra,eszméletlen jól néz ki,már a hűtőben csücsül az alap,bár én géppel fogom keverni.

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok, szia Panna, köszönöm az érdeklődést, teljes győzelem!!! Ez a torta tényleg nagyon különleges (férj szerint is), köszönöm.

    VálaszTörlés
  13. NAGYON OTT VOLT:))))))))))))))

    VálaszTörlés
  14. Jé ezt én is megcsináltam már áprilisban (http://bit.ly/ovFiND), málnával. Isteni finom, imádjuk! :)

    VálaszTörlés
  15. Nos, az elmúlt két napban háromszor készítettem el... :-)

    VálaszTörlés
  16. Kysu! Nagyon örülök neki, én is így jártam vele! :)

    VálaszTörlés
  17. Hi Panna, Your Strawberry "Cheesecake" recipe has been selected by Knapkins to be featured in a Recipe Guessing Game. Please share the following link with your friends and fans. To play, go here: http://knapkins.com/guess_games/417?source=blog Congrats again!! :)

    VálaszTörlés
  18. Szia! Nagyon megtetszett a recepted, gondoltam el is készítem ma, viszont lenne néhány kérdésem...
    Az alapba használhatok 5dkg diót és 5 dkg mandulát? Sajnos csak 20 dkg-os mandulát sikerült vennem és nem szívesen mennék már vissza a boltba :)
    Valamint: méz helyett xilit-et használnék inkább, de nem tudom, mennyivel tudnám helyettesíteni kb.
    Köszi előre is a (gyors) választ! :)

    Juci

    VálaszTörlés
  19. Kedves Juci!

    Természetesen használhatod a diót és a mandulát együtt, nagyon finomak.
    A xilit kérdés az fogós, mert itt az állagot is befolyásolja a méz, ezért ami most hirtelen eszembe jut az az, hogy esetleg olvaszd fel egy kis vízben a xilitet és úgy add a méz helyett, szerintem így működni fog. Majd meséld el, hogy sikerült! :) Sok sikert kívánok és remélem ízleni fog!

    VálaszTörlés
  20. Köszönöm szépen, nagyon jól sikerült! Apró bakiktól eltekintve (véletlenül 60 dkg áfonyát vettem, és csak itthon vettem észre, hogy tizedannyi kell - sebaj, lesz mit nassolni), az aprítógépem nem bírta szusszal a mandulavaj készítést, úgyhogy inkább kikapcsoltam amikor már nagyon forró volt, de darált mandulával is tökéletes lett szerintem. Végül mézzel csináltam, úgy döntöttem, ennyi még belefér :)
    Mindenkinek nagyon ízlett, nekem olyannyira, hogy 3 szeletet is megettem (amit utólag már bánok kicsit, de majd ledolgozom)!

    Még egy utolsó kérdés: hol lehet olyan aszalt gyümölcsöt venni, amibe nem raknak cukrot? Az enyémben sajnos van nádcukor, de már nem volt időm keresgélni olyat, amiben nincs...

    Köszönöm még egyszer ezt az isteni receptet, széppé tetted a Valentin napunkat!!! :)

    VálaszTörlés
  21. Juci! Nagyon örülök, hogy sikerült megoldani a dolgokat és finomra sikerült! :) A cukormentes áfonya kérdése fogós, mert én régen is külföldről vettem, de a Nobilisnek pl. áfonyán kívül a többi gyümölcse cukormentes, ahogy nézegettem a honlapjukon.

    VálaszTörlés
  22. A képen úgy néz ki, mintha az epres rész lenne a krém 2/3-a.. Biztos, hogy az 1/3-ba keverjük az epret?? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves kishovirag!

      Igen, jól látod több is. Igen, az 1/3-adához keverjük. Azonban mivel ahhoz az 1/3-adhoz még adunk epret, ami nem kis mennyiségű eper, növekszik a tömege, ezért lesz több (ha x-hez adsz még hozzá akkor az x több lesz azzal, amit még hozzáadtál).

      Törlés
    2. Oké, köszönöm, közben túlhaladtam a kérdésen, már el is fogyasztottuk.. :-) Isteni volt, de ami a legjobb, hogy meg tudtam csinálni a mandulavajat!! Nagyon féltem tőle, de teljes siker! :-) Igazából nem mértem fel a mennyiségeket, nem gondoltam, hogy az eper ennyit dob rajta. Azt hiszem, be kell szereznem egy 18 cm-es tortaformát.. :-) Nagyobb mennyiségekhez szoktam eddig.. :-)
      Biztos, hogy még sokszor készítem, a férjemnek is nagyon ízlett (akinek a születésnapjára készült..)!
      Nagyon köszönöm, üdv:
      Niki

      Törlés
  23. Ez volt tegnap a szülinapi tortám:)))
    Nagyon nagy sikere volt.
    Köszönöm a receptet: Vikóc

    VálaszTörlés
  24. Régóta halasztgattam az elkészítését, de végre ma rávettem magam! Megérte! Fantasztikus ízorgia jellemzi ezt a tortát, ráadásul rém egyszerű elkészíteni. :) Köszönöm, kedvencek közé mentve! :) Zsu

    VálaszTörlés
  25. Szia!
    Nem jön be a recept, pedig isteni ez a torta. Nem tudnál valamit tenni? Azt írja, hogy a doc nem található :-(
    Köszönöm!
    Marcsi

    VálaszTörlés
  26. Kedves Panna!

    Egész éjszakára is maradhat a fagyóban a torta?
    Köszönettel:
    Ildi

    VálaszTörlés
  27. Már kétszer megcsináltam, azóta is úgy kívánom, olyan finom! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  28. Ajanljatok kerlek olyan hatekony alritot,ami nem eg le!
    Egyet kinyirtam,befigtam a turmixgepet,de kb semmit nem csinal,csak zug.
    Hogy lesz igy mandulavaj??
    Ti milyen gepet hasznaltok?
    Delutanra tortat kell varazsolnom,es ezt szeretnem mindenkepp.
    Daralt mandula is eleg a vajhoz?

    VálaszTörlés
  29. Hihetetlen finom ez a torta! Kis reszelt citromhejat is dobtam a kesu melle es kicsit savanykasabb lett. 2napon belul mar 2.keszult el most malnas verzioban- ez benne a zsenialis hogy akarhogy lehet varialni. Koszonet a receptert!

    VálaszTörlés
  30. A recept mézet tartalmaz,így nem vegán, ezt jobb lett volna, ha javítod, de apró baki, biztos nagyon fincsi😊
    Juhar vagy agavedziruppal ki fogom próbápni.

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!