csütörtök, augusztus 18, 2011

Sült,fahéjas késő nyári gyümölcsök vanília fagylalttal (paleo, vegán)


Imádom a nyári gyümölcs-özönt! Minden hónapban más gyümölccsel lehet tobzódni. Mostanra a szilva és nektarin már olyan finom édes, hogy őszintén szólva sajnáltam kicsit megsütni, bár nem bántam meg végül, nagyon finom szaftosra, fahéjasra sült, és a forró gyümölcs a hideg vanília fagylalttal mennyei! 


Igazság szerint most készítettem először ilyen desszertet. Mármint úgy, hogy minden összetevőjét én készítem. Régebben is készítettem sült őszibarackot, az nagy sláger volt egy időben, azonban ahogy átnyargaltam az egészséges életmódra egyre jobban sajnáltam megsütni a friss, mézédes, vitamindús gyümölcsöket, féltve a benne lévő vitaminokat. Ezért az esetek 99%-ában nyersen fogyasztom, desszertként, reggeliként, tízóraiként, uzsonnaként, vacsoraként, szóval bármikor. Gyümölcs mindig jöhet. Azonban a dinnyével nem vagyok idén elégedett, sajnos nagyon ízetlenek amiket az utóbbi hetekben ettem, ezért már nem is vesszük, viszont a szilva, nektarin és szőllő annyi jót tartogat mint tápanyagban mind ízben, hogy ilyenkor feltakolunk. 

Akkora fahéj rajongó vagyok, hogy ha nagyon őszinte szeretnék most lenni, akkor azt mondanám, hogy csakis a fahéj kedvéért készítettem az egészet - mármint, hogy fahéjas szilva! Hát persze, a szilvás gombós kimarad az életünkből a paleo miatt, de abban én úgyis mindig a fahéjas-szilva részt szerettem, de mostmár arról sem kell lemondanom. Ilyen mézédes szilvák mellett pedig a mézet is elfelejthetjük. 

Ez a desszert egy tipikus könnyű, ebéd utáni ejtőzés, vagy egy késő délutáni felfrissülés. 
Ajánlom mindenkinek!


Sült,fahéjas késő nyári gyümölcsök vanília fagylalttal

szilva
nektarin
fahéj

vanília fagylalthoz:
10 dkg mandulavaj
4 dl kókusztej
4 ek méz
1 rúd vanília belseje
2 ek vanília kivonat (vodkában eltett vanília)

Az ízlés szerinti mennyiségű szilvát és nektarint megmossuk és cikkekre szeleteljük. Tepsibe helyezzük őket szorosan majd megszórjuk bőséges mennyiségű fahéjjal. 150°C-on, kb. 40 percig sütjük.
A vanília fagyihoz az összes hozzávalót turmixban összeturmixoljuk és fagyasztjuk. Egyszer újra keverjük (akár villával is elég) hogy ne üljön le az aljára a vanília. 
A gyümölcsöket forrón tálaljuk egy nagy gombóc vanília fagylalttal. 


Ti hogy szeretitek a késő nyári gyümölcsöket?

6 megjegyzés :

  1. Nagyon szeretjük! Főleg ahogy te tálaltad. :)))

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Ezt a blogot - nem tudom, ismered-e -, már régen akartam mutatni Neked. Nagyon ötletes receptek vannak benne. Nem kimondottan paleo, hanem kimondottan gabonamentes. Sok mandulát használ, nagy ritkán tejterméket is, de utóbbinál mindig szerepel alternatíva (pl. kókusztej)
    http://www.roostblog.com/

    VálaszTörlés
  3. Ildikó!

    Hú de jó nagyon tetszik, köszönöm szépen!!! (Remélhetőleg nemsokára válaszolok a másikra is!)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    A képeket is te csinálod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dóra!

      Igen, az összes fotót én magam csinálom egy alap, Canon 450D-vel.

      Törlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!