vasárnap, december 27, 2009

Vanília kivonat házilag


Egy újabb dolog az életemben, amiről nem tudtam, hogy létezik. Persze, ismerem a boltban kapható vanília aromát, de nem tudtam, hogy el is tudnám készíteni itthon a konyhámban bő 10 perc alatt!

Mindössze annyi a teendőnk, hogy valamilyen alkoholba (nem kell, hogy drága legyen) például vodkába, rumba, brandybe belerakjuk a felhasított vaníliababokat. Az arány amit én használtam: 2 dl vodkához 3 bab.
A Madagascar-i vanília babot interneten rendeltem potom összegért a Beanilla honlapjáról. Szép, díszes üveg hiányában pedig vettem 200 ml-es vodkát és abba raktam (2in1).
Tavaly óta igyekszem hagyománnyá tenni, hogy házi készítésű ajándékkal lepjem meg szeretteimet, ezért idén a karácsonyi ajándékok sorába beállt a házi vanília kivonat is. Eggyel magamat is megleptem.

Hozzávalók 1 üveghez:
  • 2-3 dl vodka / rum / brandy vagy amit csak akarunk 
  • 3 rúd vanília (szintén bármilyen fajta lehet)
Elkészítés:
  1. A vanília babokat hosszanti irányba felvágjuk és belerakjuk az alkoholba.
  2. Amikor eszünkbe jut kicsit megrázzuk az üveget (3 naponta vagy hetente).
  3. 3 hónap múlva éri el teljesen kész állapotát, ekkora látszik, hogy szépen besötétedik.
  4. Ha fogy, nem kell pánikolni: csak egyszerűen után kell önteni alkohollal. Évekig használható így.

8 megjegyzés :

  1. Szia!

    Azt szeretném megkérdezni, hogy a vanília kivonatnál említett honlapról mennyi postaköltségért sikerült beszerezned a rudakat?

    Köszi
    Szilvi

    VálaszTörlés
  2. Szia Szilvi!

    Hát a postaköltség majdnem annyi lett volna, mint maga a vanília rudak ára, azonban valahogy an online fizetés során valami gixer lehetett, mert nem kellett fizetnem semennyi postaköltséget. :-)

    VálaszTörlés
  3. Szerintetek Napóleon konyakkal is meg lehet csinálni a vaníliakivonatot?

    VálaszTörlés
  4. Bármivel, ami alkohol tartalmú!

    VálaszTörlés
  5. Panna, az alkohol tartalom megmarad? Vagyis ilyen süti után, amiben ezt használtad pl lehet vezetni?

    Köszi, üdv:
    MW

    VálaszTörlés
  6. Kedves MW!

    Ebből a vanília kivonatból kb. 1 max 2 evőkanállal használunk el egy tortához. 100% hogy nem marad belőle semmi ha megsütöd a süteményt vagy krémet főzöl és ahhoz rakod. Lehet vezetni akár repülőt is utána. :)

    VálaszTörlés
  7. Nem gixer volt. Oda van irva hogy free shipping. De csak néhány termékre vonatkozik. Üvegárúra pl nem.

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!