vasárnap, november 20, 2016

Thai tökös curry (vegán)


Vettem egy fél tököt (butternut squash), ami már pár napja bent ült a hűtőben, mivel nem tudtam eldönteni mi legyen vele. Ehhez hozzá jött, hogy múlt hét óta nem vágyom a csirkére, de nagyon más húsra sem, de nagyon nem. Talán besokalltam volna? Én, a hardcore húsevő? Hát, lehet. 
Aztán nézegettem a Pinterestet, és rátaláltam a Pinch of Yum blogban egy vegán thai curryre, ami nagyon megtetszett. Még sosem csináltam ilyesmit, ezért úgy döntöttem megcsinálom, csak az édes buri helyett a tököt tettem bele (amúgy is hasonlóak). Sikerült kicsit elsóznom (pont nekem, aki inkább sótlanul főz), de korrigáltam egy kis cukorral (ajjaj) és limeal. Muszáj volt menteni a menthetőt, de így is igazán finom lett. Egy nagyon gyors, húsmentes, krémes étel, amihez a thai piros curry pasztán kívül semmi egzotikus nem kell. Ha adhatok egy tippet, szerintem az otthoni hideg időjárásba ez tökéletesen beleillik, csak fejeljük meg a legelején egy kis chillivel még. 

Gyerekbarát tipp: Mint az előző receptemnél is, itt is azt csináltam, hogy mikor már minden benne volt a serpenyőbe, utolsóként adtam hozzá egy teáskanál piros curry pasztát, azt alaposan elkevertem, majd kb 5 percnyi főzés után szedtem ki Bogyókámnak belőle. Ez az ő adagja. Ezek után a sajátunkba még tettem 2 teáskanálnyi pasztát, az csípősebb, ütősebb lett. :) A tányérjában összekevertem a rizzsel és elnyomkodtam a tököt villával. Nagyon ízlett neki.

Bogyóka tányérja. Szívesen kóstol mindenféle új ízt. 

Thai tökös curry

4 főre
2 evőkanál ghee
egy termetes fél tök (butternut squash)
3 maroknyi spenót
4 shalott hagyma
1 doboz (4dl) zsíros kókusztej
3 teáskanál thai piros curry paszta
fél lime leve
ízlés szerint só

Elkészítés: A tökről lefaragjuk a héját és felkockázzuk kicsire (előbb fől át). A serpenyőbe tesszük a gheet, ahhoz adjuk a tököt és a hagymát. Mikor a tök félig puha, hozzáadjuk a spenótot és átkeverjük, amíg megfonnyad (lehet meg kellett volna abálni előtte). Mikor összeesett a spenót, hozzáadjuk a kókusztejet és a curry pasztát. Végül só és lime lé. Rizzsel tálaljuk. 

Remélem ízleni fog, nekünk nagyon bejött! :)

11 megjegyzés :

  1. Ez nagyon finom, köszi a receptet! :) Nekem édesburgonya volt itthon, így azzal készült tök helyett, és tettem hozzá brokkolit is, nagyon jó bele.

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!