kedd, november 13, 2012

Almás-mákos habfalatok (paleo)




Mákos-gyümölcsös-tepsis süti rajongók figyelem! Ez a süti olyan habkönnyű, hogy szinte nem is érzed, ahogy beleharapsz. A piskóta könnyű és mákos, rajta pihen egy igencsak vastag és istenes finoman savanykás alma réteg, azon pedig egy mákos tojásfehérje-hab, amibe ízlés szerint tehetünk nagyon apróra darabolt gyümölcsöket, vagy ahogy a mostani esetben történt: bogyós gyümölcsöket. (Mi mindig fagyasztunk le áfonyát és fekete ribizli a télire, főzelékbe vagy sütikbe.)

Ennél könnyebb, habosabb már nem is lehet tepsis sütemény szerintem, paleo ide vagy oda. Édességét ízlésünkhöz mérten alakíthatjuk, azonban a recept szerinti minimális méz mennyiség is egy kielégítően édes süteményt hoz. 

Még egy figyelmeztetés: készüljünk fel Hölgyeim (és Uraim?) hogy ez a süti, pillanatok alatt el fog tűnni, nem számít mekkora adagot készítünk. :)



A recept Édesanyám (remek)műve, úgyhogy az elismerő szavak is őket illetik majd meg. :)

(Megsúgom: ezt mindenki imádni fogja! Igazi régies, házi süti, amolyan nagyi-sütije jellegű.)







30 megjegyzés :

  1. Jól néz ki! Anyuméknak is ilyen étkészlete van :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :) Édesanyámé, de imádom használni.

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem a sütit, de a tojásfehérje, nekem nem akart felverődni a citromlével egyáltalán. Én voltam az ügyetlen, vagy nem is kell felverődnie hagyományos kemény habbá? Mivel én nem tettem semmilyen gyümit a fehérjébe, így nagyon furin nézett ki.
    A tészta rétegem sem lett ilyen szép, magas mint a tied. Az enyém inkább linzertésztához hasonlított, alig bírtam szétlapítani a tepsibe. Olyannak kell lennie?
    Az íze az FANTASZTIKUS volt, mindenkinek ízlett egyébként, csak miután látom a fotót a te sütidről, ahhoz képest az enyém, hát...
    Üdv, Xéna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Xéna!

      Annak nagyon örülök, hogy ízlett, azonban nem értem, miért sikerült másképp külsőre, mint a mienk. Ezt a sütit nagyon sokszor elkészítettük már, és mindig ugyanúgy néz ki, mint a képen, ráadásul pontosan lemértük az adatokat, még a tepsi méretét is.
      A tojásfehérjének fel kell verődnie, esetleg lehet, hogy régi volt?
      Mitől nézett ki furin a fehér hab? Mi is csináltuk gyümölcs nélkül is, és akkor is finom és szép volt.
      A tésztát szét kell egyengetni, bár azért nem olyan nagyon kemény, főleg ha megsül, de viszonylag tömör.
      Azért örülök, hogy ízre ízlett.

      Törlés
  4. A tojásfehérje habom kifehéredett, de nem nőtt meg a térfogata, nem lett levegős, nem keményedett meg. Talán igazad lehet, hogy nem volt friss a tojás, hiszen nem aznap vettem és nem a citromlé a ludas.
    A tészta sütés után már teljesen jó volt, mind állagra, mind ízre.
    Biztos el fogom még készíteni ezt a sütit, mert ahogy írtam, az íze csuda finom. Lehet, hogy másodjára jobban/szebben fog sikerülni.
    Xéna

    VálaszTörlés
  5. Ez isteni lett.:) Nagyon szépen köszönöm a receptet. Biztos, hogy még sokszor elkészítem majd.:)

    VálaszTörlés
  6. Elkészítettem másodjára is és tökéletes lett, akár csak a képen! Első esetben biztos a tojással volt a gond. Nagyon köszönöm ezt a receptet (is)! Szuper finom! Aki mákos-almás ízvilágot szereti, annak szerintem kötelező kipróbálni!
    Xena

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Xena!

      Nagyon-nagyon örülök, hogy másodjára olyan lett, amilyen a képen! És köszönöm a kedves szavakat. Ez tényleg szuper almás-mákos süti. :)

      Törlés
  7. En is elkesztettem es isteniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Koszi a receptet
    Ildiko

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök neki, hogy isteniiiii! :)))

      Törlés
  8. Köszönöm a receptet, nagyon finom, karácsonykor is elkészítem, mind ízben, mind külcsínben megállja a helyét ünnepi alkalmakkor is!
    Marianna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök Marianna, hogy ízlett. Véleményem szerint is megállja a helyét az ünnepi asztalon. :)

      Törlés
  9. No, kérdeztem korábban és nem látom a kommentemet. De update: sokkal magasabb lett a tészta, és nem is lett olyan vastag az almaréteg, mint sütés előtt látszott. Én fagyasztott vegyes erdei gyümölcsöt tettem a hab alá. A hab nem lett tökéletes, nem olyan magas, kicsit szerintem összetörtem a mák belekeverésekor, de megsült. Nagyon mutatós lett, tényleg majdnem olyan, mint a képen! Az ízéről meg ne is beszéljünk :)
    Köszönöm, még sok ilyen receptet kérek! :)

    A 12 alma rengeteg héjából pedig finom almahéjtea készült közben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Timi!

      Nem moderálom a hsz.-eket, automatikus feltölti ide, ezért nem tudom mi történhetett, lehet, hogy elszállt.
      Amúgy pedig nagyon-nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült és finomnak találjátok!
      Igyekszünk még sok ilyen receptet írni! :)

      Törlés
  10. Most sül, nagyon izgulok! :)
    Ági

    VálaszTörlés
  11. Többször csináltam már szilvával is, most éppen meggyel és nagyon szeretjük, isteni finom, de hab mindig össze esik amikor kihűl. Mi lehet a baj? Mindent úgy csinálok, ahogy írod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlik! Egy kicsit talán összeesik, de nem olyan nagyon. Amit tehetsz, ha szeretnéd, hogy magas maradjon, rakj a tojásfehérjéhez egy kis citromot. Egy kicsit nekünk is összeesik amikor teljesen kihűl, de az kivédhetetlen.

      Törlés
  12. Valóban könnyed és ízletes. Kezdő szakács létemre is nagy sikert aratott a családban, köszönöm a nagyszerű recepteket és étvágygerjesztő fotókat! :)

    VálaszTörlés
  13. A fehérje habba én kókuszt tettem, mert nem vagyunk akkora mák fanok, elég volt csak a tésztájába. Lehagytam a legtetejéről az áfonyát, vagy bármi mást helyette. Így is tökéletes volt. Ez volt életem legelső paleo sütije tegnap, és mondhatom remekül sikerült. Egy kérdésem lenne, mennyit lehet megenni ezekből a paleos finomságokból büntetlenül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi!

      Mit értesz bűntetlen alatt? Kalóriában, hízásban vagy esetleg gyomor terén? Gyomor terén az ember nem tud megenni egy fél tepsivel, bár a sütitől is függ, ebből én egy 4 szeletet simán le tudok zúzni egyszerre. :) Kalóriákra nem figyelek, nincs minden nap süti. :) De ez pl. nem hízlaló szerintem annyira, hiszen nincs benne édesítés.

      Törlés
  14. Szia Panna, arra gondoltam, hogy pl tízóraira, uzsira ha mondjuk négyet megeszünk, akkor lehet-e még fogyni, vagy csak tartjuk a súlyunkat. A férjem eléggé édesszájú, neki minden nap kell süti. :) Reggeli után is eszik 1 darabot, meg ebéd után is...délután 4-5 körül meg többet :)Csapjak a kezére, hogy csak naponta egyszer sütizzen még ebből is?

    VálaszTörlés
  15. Szia Panna!

    Szuper a recept! Előszőr megijedtem milyen kevés a "tészta", de hihetetlenül megnött. Az almát a párolás után gondolom le kell csepegtetni, ugyanis nálam rengeteg levet eresztett. Mézet csak elvétve használok, mert az sztem elég kompromisszumosan paleo, így eritrittel (Xukor zero) helyettesítettem.
    Köszönöm a receptet!
    Nagyon szép a blogod!

    Anna

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jó recept. Isteni finom lett! Köszönet érte! :) Még a nem paleosoknál is nagy sikert aratott. Egy gond van vele, túl hamar elfogy. :)
    Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  17. Szükségem volt egy látványos sütire, ez pedig igencsak az... Ma sütöttem meg először. A fehérje nekem se verődött keményre, s a máknál össze is törtem, jó hát ritkán sütök, nem vagyok olyan ügyes és tapasztalt ezekben... El voltam készülve, hogy nem lesz az igazi, de teljesen rendben volt a hab is, bizonyára kevésbé volt magas, mint kéne neki, de elég hatásosan nézett ki így is :) Aszalt vörösáfonyát raktam bele, mert a képről tudtam, hogy valami kell oda, nagyon feldobják a piros szemek :)
    Az almát nem dinszteltem és nagyon kicsavartam, ez hiba volt, mert leheletnyit száraz lett úgy (most már tudom :)), viszont nem paleós, de házi és finom baracklekvárral ettük, szerintem legközelebb teszek az almás réteg alá s amikor érnek a barackjaink, barackkal fogom csinálni alma helyett :)

    Ez egy gyönyörű, finom süti, amit büszkén lehet vinni nem paleós társaságba, én azt fogom tenni a jövő héten :) Köszönet a receptért!

    A fotók pedig gyönyörűek, ez az étkészlet bámulatos. Azt gondoltam volna, hogy egy ilyen díszes süti egyszerű fehéren mutat jól, de nem, így tökéletes :)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon köszönöm a receptet! Habár kevesebb almából készítettem és tortaformában, nagyon jól sikerült. A nem-paleósok is dicsérték, repetáztak. :)

    VálaszTörlés
  19. Megsütöttem, de nem nekem nem lett olyan magas a tésztája, bár a tepsim nagyobb volt, mint a tied, ezért vettem egy kisebbet. Jövő hétvégén a vendégeknek megsütöm már az új tepsiben. Amúgy nagyon finom lett.:)Köszönböm a receptet.

    VálaszTörlés
  20. Sziasztok!
    Én is megsütöttem és tényleg isteni lett. A családomnak is nagyon ízlett. A többi recepted is gyönyörű és biztosan elkészítek jó sokat belőle. A paleoval még csak próbálkozok, pl. az ilyen sütikkel. Köszönjük szépen és alkoss minél többi finomságot! :) Üdv. Szekrényesi Tünde

    VálaszTörlés
  21. Köszönöm a receptet Pocak Panna és Édesanyádnak is! :)
    Többször megsütöttem,különféle gyümölcsökkel is, és mindig sikert aratott és nagyon gyorsan elfogyott... :)
    Szeretem a receptjeidet és minden elismerésem egy ilyen fantasztikus "paleo" anyukáért!
    Nagyszerű, hogy a családotok ennyire oda figyel az egészséges táplálkozásra és rugalmasan paleosítjátok az ételeket! :) Köszönet és hála minden egyes megosztásodért, ami minden olvasó számára hasznos! További vidám élvezetes gasztronómiai felfedezéseket,módosításokat kívánok, mi meg örömmel elkészítjük a találmányaitokat!EGÉSZSÉGÜNKRE! :) Szép napot! :)

    VálaszTörlés
  22. Kedves Panna, nagyon szeretném elkészíteni ezt a finomságot, kérdésem a következő: lehet-e mákliszttel csinálni a darált mák helyett? ha igen, mit változtassak? gondolom ahhoz kell plusz zsiradék bele!

    Köszi előre is,
    Eszter

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!