kedd, november 13, 2012

Almás-mákos habfalatok (paleo)




Mákos-gyümölcsös-tepsis süti rajongók figyelem! Ez a süti olyan habkönnyű, hogy szinte nem is érzed, ahogy beleharapsz. A piskóta könnyű és mákos, rajta pihen egy igencsak vastag és istenes finoman savanykás alma réteg, azon pedig egy mákos tojásfehérje-hab, amibe ízlés szerint tehetünk nagyon apróra darabolt gyümölcsöket, vagy ahogy a mostani esetben történt: bogyós gyümölcsöket. (Mi mindig fagyasztunk le áfonyát és fekete ribizli a télire, főzelékbe vagy sütikbe.)

Ennél könnyebb, habosabb már nem is lehet tepsis sütemény szerintem, paleo ide vagy oda. Édességét ízlésünkhöz mérten alakíthatjuk, azonban a recept szerinti minimális méz mennyiség is egy kielégítően édes süteményt hoz. 

Még egy figyelmeztetés: készüljünk fel Hölgyeim (és Uraim?) hogy ez a süti, pillanatok alatt el fog tűnni, nem számít mekkora adagot készítünk. :)



A recept Édesanyám (remek)műve, úgyhogy az elismerő szavak is őket illetik majd meg. :)

(Megsúgom: ezt mindenki imádni fogja! Igazi régies, házi süti, amolyan nagyi-sütije jellegű.)







31 megjegyzés :

  1. Jól néz ki! Anyuméknak is ilyen étkészlete van :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :) Édesanyámé, de imádom használni.

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem a sütit, de a tojásfehérje, nekem nem akart felverődni a citromlével egyáltalán. Én voltam az ügyetlen, vagy nem is kell felverődnie hagyományos kemény habbá? Mivel én nem tettem semmilyen gyümit a fehérjébe, így nagyon furin nézett ki.
    A tészta rétegem sem lett ilyen szép, magas mint a tied. Az enyém inkább linzertésztához hasonlított, alig bírtam szétlapítani a tepsibe. Olyannak kell lennie?
    Az íze az FANTASZTIKUS volt, mindenkinek ízlett egyébként, csak miután látom a fotót a te sütidről, ahhoz képest az enyém, hát...
    Üdv, Xéna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Xéna!

      Annak nagyon örülök, hogy ízlett, azonban nem értem, miért sikerült másképp külsőre, mint a mienk. Ezt a sütit nagyon sokszor elkészítettük már, és mindig ugyanúgy néz ki, mint a képen, ráadásul pontosan lemértük az adatokat, még a tepsi méretét is.
      A tojásfehérjének fel kell verődnie, esetleg lehet, hogy régi volt?
      Mitől nézett ki furin a fehér hab? Mi is csináltuk gyümölcs nélkül is, és akkor is finom és szép volt.
      A tésztát szét kell egyengetni, bár azért nem olyan nagyon kemény, főleg ha megsül, de viszonylag tömör.
      Azért örülök, hogy ízre ízlett.

      Törlés
  4. A tojásfehérje habom kifehéredett, de nem nőtt meg a térfogata, nem lett levegős, nem keményedett meg. Talán igazad lehet, hogy nem volt friss a tojás, hiszen nem aznap vettem és nem a citromlé a ludas.
    A tészta sütés után már teljesen jó volt, mind állagra, mind ízre.
    Biztos el fogom még készíteni ezt a sütit, mert ahogy írtam, az íze csuda finom. Lehet, hogy másodjára jobban/szebben fog sikerülni.
    Xéna

    VálaszTörlés
  5. Ez isteni lett.:) Nagyon szépen köszönöm a receptet. Biztos, hogy még sokszor elkészítem majd.:)

    VálaszTörlés
  6. Elkészítettem másodjára is és tökéletes lett, akár csak a képen! Első esetben biztos a tojással volt a gond. Nagyon köszönöm ezt a receptet (is)! Szuper finom! Aki mákos-almás ízvilágot szereti, annak szerintem kötelező kipróbálni!
    Xena

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Xena!

      Nagyon-nagyon örülök, hogy másodjára olyan lett, amilyen a képen! És köszönöm a kedves szavakat. Ez tényleg szuper almás-mákos süti. :)

      Törlés
  7. En is elkesztettem es isteniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Koszi a receptet
    Ildiko

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök neki, hogy isteniiiii! :)))

      Törlés
  8. Köszönöm a receptet, nagyon finom, karácsonykor is elkészítem, mind ízben, mind külcsínben megállja a helyét ünnepi alkalmakkor is!
    Marianna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök Marianna, hogy ízlett. Véleményem szerint is megállja a helyét az ünnepi asztalon. :)

      Törlés
  9. No, kérdeztem korábban és nem látom a kommentemet. De update: sokkal magasabb lett a tészta, és nem is lett olyan vastag az almaréteg, mint sütés előtt látszott. Én fagyasztott vegyes erdei gyümölcsöt tettem a hab alá. A hab nem lett tökéletes, nem olyan magas, kicsit szerintem összetörtem a mák belekeverésekor, de megsült. Nagyon mutatós lett, tényleg majdnem olyan, mint a képen! Az ízéről meg ne is beszéljünk :)
    Köszönöm, még sok ilyen receptet kérek! :)

    A 12 alma rengeteg héjából pedig finom almahéjtea készült közben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Timi!

      Nem moderálom a hsz.-eket, automatikus feltölti ide, ezért nem tudom mi történhetett, lehet, hogy elszállt.
      Amúgy pedig nagyon-nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült és finomnak találjátok!
      Igyekszünk még sok ilyen receptet írni! :)

      Törlés
  10. Most sül, nagyon izgulok! :)
    Ági

    VálaszTörlés
  11. Többször csináltam már szilvával is, most éppen meggyel és nagyon szeretjük, isteni finom, de hab mindig össze esik amikor kihűl. Mi lehet a baj? Mindent úgy csinálok, ahogy írod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlik! Egy kicsit talán összeesik, de nem olyan nagyon. Amit tehetsz, ha szeretnéd, hogy magas maradjon, rakj a tojásfehérjéhez egy kis citromot. Egy kicsit nekünk is összeesik amikor teljesen kihűl, de az kivédhetetlen.

      Törlés
  12. Valóban könnyed és ízletes. Kezdő szakács létemre is nagy sikert aratott a családban, köszönöm a nagyszerű recepteket és étvágygerjesztő fotókat! :)

    VálaszTörlés
  13. A fehérje habba én kókuszt tettem, mert nem vagyunk akkora mák fanok, elég volt csak a tésztájába. Lehagytam a legtetejéről az áfonyát, vagy bármi mást helyette. Így is tökéletes volt. Ez volt életem legelső paleo sütije tegnap, és mondhatom remekül sikerült. Egy kérdésem lenne, mennyit lehet megenni ezekből a paleos finomságokból büntetlenül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi!

      Mit értesz bűntetlen alatt? Kalóriában, hízásban vagy esetleg gyomor terén? Gyomor terén az ember nem tud megenni egy fél tepsivel, bár a sütitől is függ, ebből én egy 4 szeletet simán le tudok zúzni egyszerre. :) Kalóriákra nem figyelek, nincs minden nap süti. :) De ez pl. nem hízlaló szerintem annyira, hiszen nincs benne édesítés.

      Törlés
  14. Szia Panna, arra gondoltam, hogy pl tízóraira, uzsira ha mondjuk négyet megeszünk, akkor lehet-e még fogyni, vagy csak tartjuk a súlyunkat. A férjem eléggé édesszájú, neki minden nap kell süti. :) Reggeli után is eszik 1 darabot, meg ebéd után is...délután 4-5 körül meg többet :)Csapjak a kezére, hogy csak naponta egyszer sütizzen még ebből is?

    VálaszTörlés
  15. Szia Panna!

    Szuper a recept! Előszőr megijedtem milyen kevés a "tészta", de hihetetlenül megnött. Az almát a párolás után gondolom le kell csepegtetni, ugyanis nálam rengeteg levet eresztett. Mézet csak elvétve használok, mert az sztem elég kompromisszumosan paleo, így eritrittel (Xukor zero) helyettesítettem.
    Köszönöm a receptet!
    Nagyon szép a blogod!

    Anna

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jó recept. Isteni finom lett! Köszönet érte! :) Még a nem paleosoknál is nagy sikert aratott. Egy gond van vele, túl hamar elfogy. :)
    Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  17. Szükségem volt egy látványos sütire, ez pedig igencsak az... Ma sütöttem meg először. A fehérje nekem se verődött keményre, s a máknál össze is törtem, jó hát ritkán sütök, nem vagyok olyan ügyes és tapasztalt ezekben... El voltam készülve, hogy nem lesz az igazi, de teljesen rendben volt a hab is, bizonyára kevésbé volt magas, mint kéne neki, de elég hatásosan nézett ki így is :) Aszalt vörösáfonyát raktam bele, mert a képről tudtam, hogy valami kell oda, nagyon feldobják a piros szemek :)
    Az almát nem dinszteltem és nagyon kicsavartam, ez hiba volt, mert leheletnyit száraz lett úgy (most már tudom :)), viszont nem paleós, de házi és finom baracklekvárral ettük, szerintem legközelebb teszek az almás réteg alá s amikor érnek a barackjaink, barackkal fogom csinálni alma helyett :)

    Ez egy gyönyörű, finom süti, amit büszkén lehet vinni nem paleós társaságba, én azt fogom tenni a jövő héten :) Köszönet a receptért!

    A fotók pedig gyönyörűek, ez az étkészlet bámulatos. Azt gondoltam volna, hogy egy ilyen díszes süti egyszerű fehéren mutat jól, de nem, így tökéletes :)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon köszönöm a receptet! Habár kevesebb almából készítettem és tortaformában, nagyon jól sikerült. A nem-paleósok is dicsérték, repetáztak. :)

    VálaszTörlés
  19. Megsütöttem, de nem nekem nem lett olyan magas a tésztája, bár a tepsim nagyobb volt, mint a tied, ezért vettem egy kisebbet. Jövő hétvégén a vendégeknek megsütöm már az új tepsiben. Amúgy nagyon finom lett.:)Köszönböm a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annak örülök, hogy finom lett! :)

      Törlés
  20. Sziasztok!
    Én is megsütöttem és tényleg isteni lett. A családomnak is nagyon ízlett. A többi recepted is gyönyörű és biztosan elkészítek jó sokat belőle. A paleoval még csak próbálkozok, pl. az ilyen sütikkel. Köszönjük szépen és alkoss minél többi finomságot! :) Üdv. Szekrényesi Tünde

    VálaszTörlés
  21. Köszönöm a receptet Pocak Panna és Édesanyádnak is! :)
    Többször megsütöttem,különféle gyümölcsökkel is, és mindig sikert aratott és nagyon gyorsan elfogyott... :)
    Szeretem a receptjeidet és minden elismerésem egy ilyen fantasztikus "paleo" anyukáért!
    Nagyszerű, hogy a családotok ennyire oda figyel az egészséges táplálkozásra és rugalmasan paleosítjátok az ételeket! :) Köszönet és hála minden egyes megosztásodért, ami minden olvasó számára hasznos! További vidám élvezetes gasztronómiai felfedezéseket,módosításokat kívánok, mi meg örömmel elkészítjük a találmányaitokat!EGÉSZSÉGÜNKRE! :) Szép napot! :)

    VálaszTörlés
  22. Kedves Panna, nagyon szeretném elkészíteni ezt a finomságot, kérdésem a következő: lehet-e mákliszttel csinálni a darált mák helyett? ha igen, mit változtassak? gondolom ahhoz kell plusz zsiradék bele!

    Köszi előre is,
    Eszter

    VálaszTörlés
  23. Kedves Pocak Panna! Nekem dinszteles után sok leve maradt az almának. Mivel nem írta a recept, hogy ki kell nyomkodni, és tettem ra a sütire. Ettől nagyon nedves lett a végeredmény és nem igazan marad egyben a süti. Ki kell nyomkodni az almat reszelés vagy dinsztelés után? Köszönöm, Lívia

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!