péntek, december 11, 2009

Sült tök



Igen tudom, banális, ez nem is tekinthető receptnek, inkább csak egy feljegyzés saját magam részére, mivel évről évre képes vagyok elfelejteni hány fokon, meddig és hogyan süssem a tököt. Valamint mert szeretem fotózni. Annyira gyönyörű színe van, hogy elég csak ránéznem és máris átmelegszek. Hidegen szeretem a legjobban.




Hozzávalók:
1 kisebb sütő tök

Elkészítése:
  1. A tököt megmosom, majd kettévágom és megszurkálom villával.
  2. Sütőpapíros tepsire rakom.
  3. 150°C-on légkeverésesen 2 óráig sütöm (nagyobb tököt tovább kell sütni).

2 megjegyzés :

  1. Azta! Két órát sütöd? Addig én éhen is halnék az illatától! :-)
    Én úgy szoktam sütni, hogy ugyanígy félbevágom, majd néhány centis szeletekre darabolom és úgy állítom egymás mellé a tepsire. Ezek után 180 fokon kb 45 percet sütöm, de töktől függően legtöbbször elég kevesebb is.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Igen, tudom, hogy sok, és tudom, hogy feldarabolva kevesebb idő lenne, de én valahogy imádom a látványát ahogy egyben megsül és abból szoktam kikanalazni. :-) Ez ilyen rituálé, hagyomány már.
    Köszönöm, hogy írtál! :-)

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!