vasárnap, augusztus 14, 2011

Mit (t)egyek paleosként ha nyaralok?

Paleosként ez az első nyaram és ennek megfelelően a mostani volt az első paleos nyaralásom is. 
Biztos sok kezdő paleos rájött már, hogy nagyon-nagyon jókat lehet enni otthon, a konyhánk biztonságában. Mi legalábbis rendszerint tobzódunk a finomabbnál-finomabb fogásobank és kényeztető desszertekben anélkül, hogy az egészségünk vagy alakunk rovására menne. 

De mi van akkor, ha a paleos nyaralni megy?

Ez a kérdés tőlem sem volt idegen. Sokan biztosan elcsábulnak a szállodák bő és gusztusos kínálatát illetően, azonban a kitartó paleos, az bizony tudja, hogy nem kényezteti magát a finom habart/tejszínes/vajas/rántott  vagy éppen krémes/habos/tejszínes/cukorral telenyomott ételekkel, hanem szadizik a saját testével. És még nem is említettem azokat a "szegény" (szegény?) társainkat, akik allergiások valamilyen ételre, alapanyagra. (Én is az vagyok, de erről egy másik bejegyzésben bővebben.)

Nem kell azonban elkeseredni, vagy megijedni. Elmesélem mi hogyan oldottuk meg: 

Nővérem, akinél egyébként rátermettebb embert nem igazán ismerek, volt olyan édes, hogy minden reggel megkérdezte a séfet, hogy mi az esti menü, aki pedig volt olyan kedves, hogy kinyomtatta és bejelölte, hogy mit ehetek. Ezt bárki megteheti bármilyen szállodában, ugyanis ott értünk vannak és boldogan megteszik. Így nem kell ott matekozni a hat féle szaftos-húsos pult előtt, hogy melyik lehet a kakukktojás. Valamint ahol mi voltunk, nagyon készségesen sütöttek kérésemre grill húst. Ezt is nagyon sok helyen megteszik tudomásom szerint. Köretnek pedig rengeteg felszeletelt zöldség volt és savanyúság. Desszertnek pedig finomabbnál-finomabb gyümölcsök. Nem kell mondanom, hogy nem éheztem soha, nagyon jó ízűen ettem. 

És mi a helyzet a reggelivel?

Nem feledkeztem meg róla. Ahol mi voltunk (és a legtöbb helyen így van) svédasztalos ajánlat volt reggel, este. Egyik reggel a mobilommal nem túl feltűnően (mondjuk nem vagyok túl szégyenlős) lefotóztam a legkiadósabb reggelim. Úgy bereggeliztem és olyan finomakat, hogy tényleg estig nem éheztem meg. Íme, mit reggelizett Paleos Pocak Panna, remélem ezzel meg tudok nyugtatni mindenkit:
(előre is elnézést a fotókért, mobillal készültek)

Tojásrántotta, sonkával, hagymával, gombával. Az a kis sárga kupac a tányér elején pedig magos dijoni mustár. Isteni volt egy nagy bögre fekete teával.

Hál' Istennek a sok féle reggeliző pehely mellett volt nagy tányér dió, szezámmag, és egyéb magokat, legalább 4 féle, valamint aszalt szilva, aszalt barack, mazsola. Volt még valamint mézben eltett dió, mazsola és egyéb is. Én vettem az összes natúr magból és dióból, meg a natúr aszaltakból és adtam hozzá egy kanál mézben eltett mazsolát és letöntöttem bio szója tejjel. Nem vagyok a szója híve, nem is paleo, de jó tej alternatíva ilyen esetekben, nagyon boldog  voltam, hogy van lehetőség a fogyasztására. Ezt szedtem legelőször és mire oda jutottam, hogy megegyem nagyon finomra felpuhult az összes benne lévő mag és gyümölcs. Csak egy kis fahéj hiányzott róla. Isteni volt. 

Reggeli tobzódásom utolsó állomása: kávé, egy kis mézzel és szójatejjel. 

Mindezt egyébként otthon is elkészíthetjük, mi rendszeresen ilyesmiket reggelizünk. Ilyen finomságok mellett nincs hiányérzete az embernek. 

Hát ilyen ötletesen és finomságokkal telt a nagyszerű hosszú hétvégénk. Remélem tudtam ötletet adni annak, akinek nem volt, és megnyugtattam az aggódókat is.


Ti hogyan oldjátok meg a paleos étkezést a nyaralás alatt?

11 megjegyzés :

  1. Nagyon egyszerű!Apartmanba kell menni és ott az ember magának főz!:)
    Van aki így csinálja.De mégis nyaral,mert elszabadul otthonról:)
    Éteremben pedig lehetőleg olyan ételt kell választani,ami paleos,vagy majdnem az,pl.indiait..:)-ha van.
    Én igyekezetem idén úgy kiválasztani ételt,hogy tudjam pontosan mi van benne,hogy ne legyen benne mesterséges anyag, ízfokozó,stb.De sokszor nyerset ettem,gyümölcsöt,zöldséget.
    Jó kis beszámoló,tetszik nagyon,akárcsak az egész blog!:)

    VálaszTörlés
  2. Kriszta!

    Igen, az apartmanos megoldás is nagyon jó, mi is úgy szoktuk általában, most ez így jött ki.
    Egyébként indiait én is imádom, csak az a bajom vele, hogy ők nagyon sok vajat/joghurtot használnak meg sokszor lisztet is, de pl. egy Tandoori csirke mindig jöhet. :-) Bár...most hogy belegondolok az is úgy készül, hogy fűszeres-lisztes joghurtban pácolják a húst sütés előtt, szóval nagyon kell vigyázni, mindig meg kell kérdezni mi van benne.
    Köszi, örülök, hogy tetszett!

    VálaszTörlés
  3. A szójatej az elképzelhető legrosszabb alternatíva...

    VálaszTörlés
  4. Senkinek sem muszáj semmi, ami itt le van írva! :)

    VálaszTörlés
  5. Én is hasonlóan jártam elmint te, amikor egy hónapja Hévízen voltam párommal.
    Ez csak leleményesség és akaraterő kérdése, hogy úgy tudd körbejárni a svédasztalt, hogy nem csábulsz el. A tojás, szalonna, kolbász mindig kisegít ilyen helyzetekben :)
    Szerintem az olajban sütést a legnehezebb elkerülni, ha nem otthon főz az ember, mert általában hidrogénezett növényi olajokban készülnek a sült húsok is a kifőzdékben éttermekben. Biztos bután néznének rám, ha azt kérném az én husimat inkább zsírban süssék ki. :)

    VálaszTörlés
  6. Senga!

    Szerintem is nagyokat pislognának, ha ilyet kérnénk! :)
    Egyébként szerintem ez tényleg csak felfogás kérdése. Nem azt kell nézni a svédasztalnál, hogy na ezt sem ehetem meg azt sem, hanem hogy jaj de jó ezt is ehetem meg ezt is és milyen sok finom zöldség van stb. Mindig pozitívan kell. :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Pocak Panna,

    Ez nekem is nagy probléma. Most Erdélybe, egy panzióba megyünk, ahol lesz reggeli és vacsora. Itthon szezám és lenmagból sütök kenyeret, nagyon szeretem. Viszont ez kb. 2 napig áll el és mi 6 napra megyünk Erdélybe. Nincs valami ötleted, hogy nyaralás alatt mit egyek reggelire kenyér helyett? Sajnos muszáj kenyeret ennem.

    Köszi,
    Kriszta

    VálaszTörlés
  8. A gluténmentes kenyér 4-5 napra nem helyettesítheti a paleo kenyeret?

    Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!

      Elvileg nem, a gluténmentes kenyér nem helyettesítheti a paleo kenyeret, mert a gluténmentes kenyerek rizsből meg egyéb nem paleo, de gluténmentes gabonából készülnek. VISZONT itt minden arról szól, hogy az ember mennyire "aszkéta", mennyit enged meg magának. Próbáld meg jól érezni magad szerintem, ez nem egy törvény, ez egy diéta, amit magunkra szabunk, a fő, hogy élvezhető legyen, szóval ha úgy érzed szerintem nyugodtan nyúlj a gluténmentes kenyér után.
      Kellemes nyaralást kívánok!

      Törlés
    2. Köszönöm a gyors választ. Én inzulinrezisztencia miatt választottam a paleot, 3 évig gyógyszerrel sem tudták levinni a magas inzulint, a paleo étrendnek 4 hét alatt sikerült. Félek tőle, hogy a gluténmentes kenyérnek magas a glikémiás indexe, főleg, ha rizsből van.

      Még egyszer köszi a választ.

      Kriszta

      Törlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!