hétfő, augusztus 08, 2011

Sárgabarackos Galette vaníliás mézzel és omlós mandula tésztával (paleo)


Habár lassan kifelé megyünk a sárgabarack szezonból, remélem sokan hasznát veszik ennek az isteni finom pite receptnek. Bármilyen más gyümölcsből tökéletes lesz, én szerintem ugyanúgy isteni lehet például fahéjas szilvával, vagy körtével, esetleg almával és persze mindehhez ugyanúgy tökéletes választás a vaníliás-mézes "máz". 

Maga a pite tészta nagyon finom puha és omlós, olyan, mint a legjobb fajta vajas tészták. Nálunk kisebb vendégség volt, mikor megkóstolhatta egy nagyon kedves barátnőm, aki nem is tudta eleinte mi ez a paleo, de nagyon-nagyon ízlett neki, azt mondta nagyon különleges és kétszer is repetázott. Tehát ne tántorítson el senkit a paleo jelző (aki nem paleos azokra értem), mert tényleg egy nagyon finom és különleges ízvilág tárul elénk. Legjobb szobahőmérsékleten fogyasztani. Könnyű szeletelni, finom omlós, puha, lágy, nagyszerű kontrasztot adva a vanílliától illatozó, kissé savanykás gyümölcsöknek. 





13 megjegyzés :

  1. Ez nagyon finom lehet,szeretem a vajas tésztákat,na meg pláné barackkal:)

    VálaszTörlés
  2. Szívesen csipegetnék belőle!

    VálaszTörlés
  3. Hű, de szép! Egy kis kóstolót én is elfogadnék. :)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a blog. Kezdő paleos vagyok, sokat foglak olvasni, ha nem bánod:-)):-P
    A sütit megpróbálom a hétvégén megsütni.....:-P

    VálaszTörlés
  5. Szia! ha jó emlékszem, nem az első alkalom, hogy őszintén megcsodálom és dicsérem a blogodat. Most azonban egy kis jótanács kellene. Talán tudhatod a blogomról (napmátka tűzhely), hogy párom egy jó ideje átállt a paleo étkezésre, ami tőlem sem idegen, bár hozzám nagyon régóta a testkontroll áll közel. De amit kérdezni akarok: ha szeretnék többféle alapanyagot használni, hol érdemes beszerezni pl. a kókusztejet, kókuszolajat, mandulalisztet, mandulavajat, lenmaglisztet, nyírfacukrot megfizethető áron?
    Segítségedet előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Ildikó!

    Igen, nem ez az első alkalom, nagyon szépen köszönöm. Én is nagyon szeretem a Te blogodat, habár én egy tipikusan csöndes olvasó vagyok.
    Igen, tudom a Párodról, hogy paleo. Én úgy tudom, hogy a Metro áruházban olcsóbban lehet nagy kiszerelésben beszerezni a mandulát vagy aszaltakat. Kókusztejet legolcsóbb elkészíteni és nem is macerás ha az embernek van erős aprítója. Az alapanyagok résznél leírtam hogy kell. Én is el szoktam készíteni, mert egy kókuszdió kb 160 Ft, és abból van kb 3 dl kóksztej, szóval érdemes csinálni. A kókuszolaj amit én használok 1L-es kiszerelés, és a vajohoz viszonyítva olcsóbb. 100% szűz, de kezelt, tehát nem kókusz ízű. A márkája: Barco (remélem ezért nem harapnak meg). Nagyon-nagyon sok helyen árulják, ilyen natúr boltokban/bio boltokban. Mandulalisztet én nem használok, hanem az összes magvak aprítom aprítóval. A mandulavajat is én készítem aprítóval. Nyírfacukrot nem használok, helyette mézet használok, abból is keveset, azt pedig hát ugye bárhol, de legjobb termelőtől a piacokon, megbízható forrásból. Remélem tudtam segíteni. Ha bármilyen további kérdésed van írj, nagyon szívesen segítek, ha tudok.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépen köszönöm! Utánanézek és beszerzek valami rendes aprítót is, mert nekem csak darálóim vannak meg turmixom. A kókusztej készítését is megnézem Nálad, már csak a remek paleo fagylaltjaid okán is, mivel nálunk eddig többnyire a sörbet volt az alternatíva. Mézet használok én is, nem sokat, azt hiszem, ha nem is annyira paleo, de legalább természetes. Aprítóhoz még nagyon örülnék valamilyen konkrét termékajánlatodnak, mert elvileg a turmixomnak is vannak aprító poharai, de azok egyáltalán nem alkalmasak a célra, noha Philips. Gondolom, a "késes aprító" termékcsaládot kellene keresnem. Olyat szeretnék, ami nem túl nagy, nem túl csicsa, nincs kismillió egyéb funkciója. Egyszerű, jól működik. Ha van ötleted, örülnék neki, és elnézést a sok zavargásért.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Ildikó!

    Egyáltalán nem zavarsz, nagyon örülök a kérdéseknek. :)
    Te hol olvastad azt, hogy a méz "nem is annyira paleo"? Mert én úgy tudom, hogy az. Külföldön még a juharszirupot is paleonak mondják. Csak itthon terjedt el ilyen őrülten a nyírfacukor, külföldön a méz meg juharszirup dívik. Nekem nagyon bevált, nem viszi fel a cukrom. Persze nem tömöm kilóra. :)
    Philipsem van nekem is, egy nagyon fullos kis gép, de már a sokkal egyszerűbb gépek is megteszik, az a fontos, hogy erős gép legyen. Konkrétat nem tudok mondani, mert én olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy kaptam szüleimtől a gépet karácsonyra, nem kellett utánajárnom. DE annyit tudok, hogy bármely erős gép megteszi. A szüleimnek is Philips van, de az már legalább 15-20 éves és még mindig viszi a magvakat, pedig túráztatjuk rendesen most, hogy itthon vagyok. Remélem tudtam segíteni. :) Továbbra is nagyon szívesen válaszolok bármire, amire tudom a választ! :)))
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  9. Szia! Ismét köszönöm a segítséget! Már nézegettem is kedvemre való masinát, egy jó kis Bosch-t is találtam a Philips mellett. Méz: a Paleolit szakácskönyv (Szendi Gábor-Mezei Elvira) nem ajánlja, mert glikémiás indexe majdnem azonos a cukoréval. De mondjuk, nekem nincsen bajom vele, és amúgy is keveset használok.

    VálaszTörlés
  10. Ildikó!

    Örülök,hogy segíthettem. Hmm...a Szendi Gábor a zabot is felajánlja kompromisszumként, pedig az a zab, amit a boltban vásárolunk nagyon esélyes, hogy gluténnel szennyezett, szóval...érdekes dolgok ezek. Amúgy mindenhol azt lehet olvasni a mézről, hogy nem emeli meg a vércukrot úgy, mint a cukor. Ki hogyan dönt, azt hiszem. :) A mértékletesség sosem árt.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Panna,

    A tesztam a hutoben csucsul...de alig allt ossze gombocca, inkabb maradt porhanyos es mindenfele gurultak a kokuszos mandulas darabkak mikor a foliaba probaltam gombocca osszegyurni. Remelem jo lesz a teszta, ez lesz az elso paleos sutim, eddig csak muffinnal probalkoztam sikerrel;) Egy honapja vagyok paleo dietan, es nagyon tetszik, bar most ertem el arra a pontra, hogy olni is tudnek egy igazi finom ropogos rozsos cipoert;)

    Irnal nekem a tesztarol par sorban, szerinted az en tesztam a leirtak alapjan sutheto lesz? ;)

    Kosoznom a segitseget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez nehéz tészta, mármint nehéz kezelni. Ízre milyen lett? :)

      Törlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!