péntek, április 02, 2010

Répás cupcaket minden nyuszinak!


Be kell vallanom, csak félig répás, no nem azért, mert kispóroltam belőle a répát, hanem mert szeleburdi nyuszi voltam, mikor vásároltam és csak 1 répát hoztam haza, ami csak a fele a megadott mennyiségnek. Nem ijedtem meg, kipótoltam még dióval és kókusszal. A liszt 4/5-e pedig teljes kiőrlésű liszt lett, így nem csak finom, de egészséges és laktató is. A kókusz nagyon kellemes aromát ad a diós-répás tésztának. A cukor mennyiségét szintén csökkentettem (na de nem én lennék, ha nem tenném így), azonban a répatortához dukáló sajtkrém maradt a régi, bevált recept. Isteni finom lett!
Minden kis nyuszinak jó rágcsálást, és boldog húsvéti ünnepeket kívánok!
A marcipán nyuszit is én készítettem életemben először! Szerintem aranyos lett!

Hozzávalók: 13 db-hoz
  • 120 g vaj
  • 150 g cukor
  • 3 tojás
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 2 ek citrom leve
  • 150 g teljes kiőrlésű liszt
  • 40 g sima liszt
  • 1/2 tk fahéj, szódabikarbóna, sütőpor, só
  • 120 g répa reszelve
  • 70 g dió durvára aprítva
  • 40 g kókusz reszelék
Elkészítés:
  1. A vajat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a tojásokat és a citrom héját és levét, habosra keverem.
  2. A kétfajta lisztet összekeverem a fahéjjal, szódabikarbónával, sütőporral és sóval, majd hozzákeverem a vajas-tojásos krémhez.
  3. A reszelt répát, diót és kókuszreszeléket is belekeverem és kész a tészta. 
  4.  175°C-on 20-25 percig sütöm. Tortarácsra rakva hagyom hűlni.
A sajtkrémhez az elkészítése a blogomban itt található, a hozzávalókat pedig negyedeltem, íme:
  • 125 g Philadelphia natúr sajtkrém
  • 30 g szobahőmérsékletű vaj
  • 80 g porcukor
  • 1/2 tk vanília aroma 

    1 megjegyzés :

    Kedves Hozzászóló!

    Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

    Köszönöm a hozzászólásod!