vasárnap, április 11, 2010

Granola - az "über" müzli - XXXIII. VKF!

 A Granola elnevezést a 19. századi Egyedült Államokban kezdték el használni a teljes értékű gabona termékekre, melyeket morzsolás után ropogósra sütnek, a müzlivel ellentétben, melyet nem sütnek meg. Tartalmilag pedig semmi különbség nincsa a kettő között, hiszen mindkettő zabpehelyből, magvakból, aszalt gyümölcsökből és mézből áll. Egészséges, finom és tápláló.
Ezért szeretem én is. A boltban kapható müzlikkel annyi bajom van, hogy rengeteg cukrot, glükóz-fruktóz szirupot és egyéb oda nem illő dolgokat tartalmaznak, valamint legalább ötöt kell megennem belőlük, hogy kibírjam még ebédig az órák között. Amerikában nagyon megy a Granola őrület, s ezt látva buzdultam fel én is, hogy kikísérletezzem a saját receptem. Nincs benne cukor, csak méz, és rengeteg finomság. Reggelire joghurt mellé szeretem a legjobban, vagy tízóraiként bárhol az "úton".
VKF!-ről annyit, hogy életemben először csatlakozom, és izgatottan várom a többiek kreációit és a reakciókat.
Hozzávalók: 8 szelethez
  • 100 g zabpehely
  • 10 g aprómag keverék
  • 30 g mandula felaprítva
  • 40 g aszalt gyümölcs felaprítva: meggy, cseresznye, áfonya, mazsola
  • 1/2 tk fahéj
  • 25 g vaj
  • 100 g akác méz
Elkészítés:
  1. A magokat, zabpelyhet és mandulát 150°C-ra előmelegített sütőben tolom 10 percre.
  2. Egy kisebb edényben megolvasztjuk a vajat, mézet és fahéjat, és homogénre keverjük.
  3. Ebbe kerül bele a felaprított aszalt gyümölcs, majd a zabpehely, melyeket jól összekeverünk.
  4. Belelapogatjuk egy sütőpapírral kibélelt edénybe, és 150°C-on 20 percig sütjük. Másnap reggel lehet szépen szeletelni.



14 megjegyzés :

  1. Ez nagyon csábítóan néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Még Londonban ettem ilyesmit, úgyhogy már csak nosztalgiából is szívesen megcsinálom! Kb. mekkora edénybe kell lapogatni és sütni ezt az adagot? Köszi! Zsuzsi

    VálaszTörlés
  3. Vali! Az íze is ilyen csábító!

    Zsuzsi! Én kb. egy 10x10 cm-es edénybe lapogattam bele és úgy vágtam 8 szeletet. Majd mondd el hogy ízlett!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm! Éppen most is egyet majszolok. :-)

    VálaszTörlés
  5. Hú, ez nagyon guszta! Biztos ki fogom próbálni!
    Megírnád,hogy az aprómag keverék mit tartalmaz?

    VálaszTörlés
  6. Szia, nagyon jól néz ki ez a granola szelet. Azt szeretném kérdezni, hogy az aprómag keverék pontosan mit takar?
    Köszi.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!

    Én a Naturfood Mag koktél keverékét vettem, amiben van: hántolt napraforgó, héjnélküli tökmag, fényőmag. Ez ilyen kis 100 g-os kiszerelésben van, nagyon sokáig elég. :-) Majd mondjátok el hogy ízlett!

    Köszi,hogy benéztetek!

    VálaszTörlés
  8. Szia, tegnap megcsináltam és nagyon finom lett. Tuti, hogy még sokszor meg fogom csinálni. Köszönet a receptért. :F

    VálaszTörlés
  9. xenasi! Nagyon örülök,hogy ízlett a recept! :-)

    VálaszTörlés
  10. Előző héten barátnőmmel megcsináltuk ezt az "übermüzlit". Hát, teljesen odavoltunk érte! (meg az anyukák is :) Szóval nagyon jó a recept, biztos, h többször fogom csinálni :)

    VálaszTörlés
  11. Julia!

    Hú, nagyon örülök, hogy kipróbáltátok és ízlett! Köszönöm, hogy írtál! Ha esetleg legközelebb is kipróbálsz valamit a blogról, nagyon szivesen olvasom a véleményeket! :-)

    VálaszTörlés
  12. oks! :) Tuti,h kipróbálunk még jó sokat! Amúgy Juli, csak a Google-ban Julia a nevem. Jövő héten sztem a paleo brownie jön. Majd megírom :)

    VálaszTörlés
  13. Okés, Juli. :-) Köszönöm, hogy írtál! És várom a további véleményeket!

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!