péntek, november 05, 2010

Mamma csoda-paleos muffinja


For the English version please click here.
 Édesanyám nagy paleo guru. Mióta elkezdtük Ő is nagy paleo-lázban ég a konyhában, mint én. Rengeteg muffint csinált már, jobbnál-jobbakat, ezért úgy gondoltam, hogy most ezt az új szerzeményét - ami csak úgy, mint a többi, rekord idő alatt tűnt el - felrakom a blogra.

Azonban ezeknek a kis mini-muffinoknak van ám egy vicces kis sztorija! Tegnap előtt, ismét náthától leverten, nyakig az ágyban a takaróval burkolózva feküdtem, száz és egy ezer zsebkendő, C-vitamin és egy óriási, legalább fél liter bögre tea társaságában, mikor a Gasztroshopon bonbon formákra vadászva megakadt a szemem a szilikonos muffin formákon. Bele is raktam a virtuális kis kosaramba, hogy majd én meglepem vele Édesanyám karácsonyra (igen, én eléggé időben készülök), nagy örömömben szaladtam is Édesapámhoz lezsírozni az ajándék ötletet, Ő is támogatta, aztán valami azt súgta nekem, hogy várjak vele egy-két napot, és elmentettem a kosarat, nem fizettem ki. Másnap reggel, azaz tegnap reggel, mikor későn kelve csoszogtam a mamuszomban a konyha felé, fél szemmel keresve a vízforralót, a másik fél szememmel pedig utolsó álmom foszlányait hessegetve, észrevettem két piros valamit a konyhapulton. Erőt vettem magamon, kinyitottam a másik szemem is és ni-ni mit látok? Hát két szilikonos, mini-muffin sütőformát! Anyu vette, beadta a derekát a modern kor forradalmának. Na, megérzésem volt, vagy megérzésem volt?
 Veletek volt már ilyen?




17 megjegyzés :

  1. Gyönyörű a kép! És olyan jó, hogy családilag nyomjátok:) Megkérdezhetem, hogy mit tanulsz? Bár lehet, hogy valahol már kiderült csak én lemaradtam róla:)
    Dóri

    VálaszTörlés
  2. Bianka!
    Köszönöm!

    Dóri!
    Köszönöm szépen! Persze, hogy megkérdezheted. Angol nyelv szakos bölcsész és tanárként vagyok az utolsó évemben. :-)

    VálaszTörlés
  3. :) remélem, már jobban vagy! fantasztikus a felső kép (is).

    VálaszTörlés
  4. Doctor Pepper!
    Kezdek kilábalni, most doki nélkül kicsit lassabb. :-)
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  5. A recept nagyon jól hangzik, az a kérdésem lenne, hogy honnan veszed ilyenkor a sárgabarackot hozzá? Vagy jó az (előre beáztatott) aszalt barack is bele?

    VálaszTörlés
  6. Sysa!

    Aszalt sárgabarackról van szó,csak lemaradt! :-) Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem!

    VálaszTörlés
  7. Aranyos a sztori, velem is elő szokott fordulni ilyesmi :) A muffinok pedig nagyon guszták, már a hozzávalóktól éhes lettem :))

    VálaszTörlés
  8. Zsiri!
    Köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  9. Csókoltatom a kedves mammát, igen ügyes!:) Együtt sokkal jobb lehet paleo- zni. Meglepő, hogy finomított dolgok nélkül is mennyi minden finomságot lehet készíteni.

    VálaszTörlés
  10. Ms. Poppy!

    Köszönöm, átadom. :-)
    Együtt tényleg nagyon jó, szerencsé vagyok, hogy nálunk mindenki ilyen egészség mániás. :-)

    VálaszTörlés
  11. Megnéztem a magyar és az angol receptet is, és most gondban vagyok, hogy mit kell beletenni: kókusz tejet, vagy kókusz olajat? Egyébként először a magyar recept szerint csináltam. Úgy sem lett rossz!

    VálaszTörlés
  12. Névtelen!

    Kókusztejet, angolba majd javítom, köszönöm!
    Örülök,hogy finom lett!

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Ugye a másik receptnél is írtam ,hogy nem nagyon szeretjük a datolyát :)
    itt mivel lehetne helyettesíteni?
    Köszikee előre is!

    VálaszTörlés
  14. Szia!

    Szerintem kihagyható, vagy esetleg kiváltható más aszaltakkal: pl. kicsit több mazsola mehet bele vagy sárgabarck, esetleg áfonya. Bátran! :)

    VálaszTörlés
  15. Szia Panna!
    Csak félve jegyzem meg, hogy Szendi G. oldalán mintha azt olvastam volna, hogy az aszalványok csak megtűrtek a paleo-ban, vagyis jó ha kerüljük. De azért guszta a muffinod.

    VálaszTörlés
  16. Szia Panna!
    NAgyon guszták ezek a muffinok :) AZt szeretném kérdezni, h a dió egészbe darálva vagy darabosan kerül bele? :)
    Egyébként nemrég szemezgetek ezekkel a reform desszertekkel és nagyon tetszenek :)

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!