szombat, január 14, 2012

Marcipános-mandarinos gesztenye torta (glutén-, méz- és cukor-mentes)




A karácsony és az szilveszter éjszaka is csöndesen telt, de ez még nem jelenti azt, hogy sütivel nem rúgunk ki a hámból! Miután mindannyian nagy gesztenye rajongók vagyunk, és még volt bőven a fagyasztóban a Maroni  nagyszerű gesztenyepüréjéből, nem volt kérdéses, hogy felhasználjuk-e vagy sem. Az alkalom pedig hozta magával a marcipánt, ami szinten mindannyian szeretünk. Azonban a marcipánt ezúttal én készítettem el, méghozzá xilittel, amely az első xilit próbám volt. Meglepően hasonlít a xilit a cukorhoz és tényleg van egy enyhe kis hűsítő utóíze, azonban ha szavazni kéne én még mindig a mézre szavaznék, azonban azok számára, akik nagyobb mennyiségű édességet fogyasztanak nap mint nap, azoknak ajánlom a xilitet. Részemről maradok a méznél, hiszen azt sem viszem túlzásba napi szinten. 


 Ez a torta viszont mennyei édesség volt. A piskóta tömény gesztenye, amelyet ketté vágtam, s a közepébe került egy réteg selymesen lágy gesztenye krém, arra házi paleo marcipán, arra pedig egy réteg édesen-savanykás mandarin. Meglepően édes, krémes, mégis üdítő volt a torta. A mandarin és marcipán nagyon jó páros. Minden alkalomra ajánlom! :)

Hopsz, és mielőtt bárki meglepődne, hogy vajat használtam a receptben, olvassa el ezt a bejegyzésemet, hogy rájöjjön miért vagyok ilyen bátor. Azonban pánikra semmi ok, továbbra is rengeteg kókuszolajas receptet várhattok tőlem az új évben is!


Új évi blog fogadalmam:

Köszönöm, hogy ilyen sokan reagáltatok az új évi kérdésemre, miszerint "mit látnátok szívesen az új évben a Pocak Panna blogon?", s miután én is szeretném csökkenteni a desszert kínálatot a konyhámban, igyekszem átevezni a sósabb vizekre, illetve ételekre.

7 megjegyzés :

  1. A xilit 2 tk. mennyiség fölött nálam hashajtó hatású, így vagy eritritol vagy a méz marad.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Panna! Azt meg tudnád mondani, hol tudok paleo kenyeret venni? Vagy simán mandulalisztből készültet? Az igazság az, hogy egyrészt nincs sütőm, másrészt pedig időm sem lenne a megsütésére. Köszönöm!
    Kriszta

    VálaszTörlés
  3. Orsi, én is jobban szeretem a mézet, de a marcipán miatt most azt használtam.

    Kriszta, sajnos fogalmam sincs, de elkészítheted a sajátodat is otthon, mert gyanítom, hogy amit a boltban kapnál sokkal drágább. Viszont ha nincs sütőd úgy nehézkes.... valaki más esetleg tudja hol lehet kapni paleo kenyeret?

    VálaszTörlés
  4. Kedves Panna,
    Skociaban hol vasarolsz gesztenyepuret? En Angliaban elek immar negy eve, de en sehol sem talaltam. Ugy orulnek, ha valahol lehetne kapni natur gesztenyepuret! Koszi
    Ildiko

    VálaszTörlés
  5. Kedves Ildikó!

    Én ezt a tortát otthon sütöttem Magyarországon. Itt kinn én sem találtam, de friss gesztenye (héjastul) van a Tescoban, azt csak meg kell sütni, lehámozni és leturmixolni egy kis folyadékkal. A Mont Blanc receptemben leírtam hogyan készíthetünk gesztenyepürét a nulláról!
    Remélem tudtam segíteni!

    VálaszTörlés
  6. Ez a gesztenyedara tényleg az a gesztenyedara? Abból a nagyszemű Nature Cookta gesztenyedarából ezt lehet?

    VálaszTörlés
  7. teavaj helyett vajon kókuszolajjal is működne?

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!