hétfő, augusztus 23, 2010

Zakopane, a Tátra gyöngyszeme

Zakopane a Tátra lengyelországi felének első számú turista központja, mely télen síparadicsom, nyáron pedig a hegymászók, túrázók és a hegyvidék szerelmeseinek Paradicsoma.
Mi már sokadszorra látogattunk el a Tátra fővárosába, s mint mindig, most is csodálatos időt töltöttünk ott el. Rengeteg látnivalót rejt magában, hiszen megannyi szemet gyönyörködtető túraútvonalán kívül, rengeteg szép templomban és óriási farönkökből épült hegyvidéki faházakban gyönyörködhetünk. A főutcája a nyüzsgést kedvelők számára tökéletes egész napos, esti, éjszakai programokat szolgáltat, az egész napos túra után élményekben feltöltődött lelkek, de üres pocakok pedig élvezhetik a magyar éttermekhez képest olcsó, fantasztikusan bőséges és ízletes lengyel konyhát.

Mi a túrázás szerelmesei vagyunk. Nincs is jobb az adrenalinlöketnél, mely hajt, hogy felérj a csúcsra, s nincs jobb annál a pillanatnál, mikor elönt a végtelen béke, mikor egy magas szikláról nézed a tájat.

Imádom, hogy amerre csak nézek a nyuglmat árasztó zöld ölel körbe.

A romantikus kis patakoktól kezdve a gyönyörű, erőt sugárzó vízesésekig mindennel találkozhat a kalandos kedvű vándor.

Titokzatos, vadregényes, romantikus.

A sokféle túraútvonal közül bármelyiket választjuk is, mindegyik rabul ejt szépségével.

Remélem, tetszett a beszámolóm! Legközelebb Zakopane piacát mutatom be Nektek.

8 megjegyzés :

1. 32 éve járom és megunhatatlan. :)

2. Lengyelországot (plusz a konyháját) szeretjük mi is, a családi kapocs okán voltunk néhányszor az elmúlt években, de komolyabb túrázás nekünk még kimaradt. Kíváncsian várom a piaci beszámolót!

3. Mirelle, akkor ti már biztosan ismeritek minden zugát! Mi 5 éve járunk.

Frau Paprika, a túrázást nem érdemes kihagyni, a levegő is más az erdőben, eufórikus érzés!

4. Ismerem az érzést, mely egy-egy szirten kapja el az embert:) Én anno a Bükkben túráztam rengeteget, sajnos mostanság már ritkán jutok el túrázni.
    Nagyon klassz fotókat mutattál, kíváncsian várom a folytatást!
    Szállásról lehet érdeklődni?

5. Szecsi!

A Bükkben én is voltam, még kisdiák koromban, és csodás élményeim maradtak!
    Természetesen, szállást mi neten keresztül szoktunk foglalni itt http://www.apartamentywpolsce.pl/en/ , de egyébként neten keresztül rengeteg szálláslehetőség van. Ott minden szoba kiadó. De ezt nagyon ajánlom. Bármilyen további kérdésre szivesen válaszolok.

6. Köszönöm szépen!
    Én még nem voltam soha Zakopane-ban, ha nem probléma leírnál 1-2 túraútvonalat, ami neked nagyon tetszett?
    Megadom az e-mail címem: renata.szecsko@gmail.com
    Köszi!

7. Szecsi!

Megmondom őszintén, hogy mindegyik túraútvonal a kedvencem. Végigjártam már mindet, talán csak a legdurvábbak maradtak ki,de már olyanon is voltam. A legnehezebbek a kedvenceim. De ha pl. a Pilduszickiego utcán végigmész, akkor annak a végén van két útvonal, könnyebbek és gyönyörűek, ajánlom őket nagyon. Az összeset ajánlom, mert mindegyik gyönyörű, vadregényes, amíg a szem ellát. Be vannak jelölve nehézségi szint szerint.

8. Köszi szépen! Tegnap már mondtam is a férjemnek, hogy ősszel menjünk el erre a helyre;)
    Szóval, nálam abszolut kedvet csináltál :)

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.