szerda, május 23, 2012

Citromos pite (paleo, xilittel)



Az áprilisi Kifőztük magazinban találkozhattatok ezzel a citromos pite receptemmel, amely itthon már egy legalább két éve bevált itthon, és rendszeresen készül Párom kívánságára télen-nyáron. Önmagában vagy friss gyümölccsel, mindig tökéletes választás akár csak két főre, akár akkor is ha egy családot kell elkápráztatni. A pite tésztáért külön is hátbaveregettem magam, amely olyan jól sikerült, hogy szerintem az idők végezetéig ezt fogom használni...már több különböző töltelék van meg a fejemben. 



27 megjegyzés :

  1. Kedves Panna!

    Ugye a tésztához kókuszzsírra gondoltál és nem tejre....
    Üdv: Szilvi

    VálaszTörlés
  2. Jöhet nekem is...télen-nyáron :)

    VálaszTörlés
  3. Kikészítesz, mennem kell sütni. :DDD

    Inkább holnap reggel. Nagyon meleg van. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok sikert, majd meséld el, hogy ízlett! :)

      Törlés
  4. Szuperjól néz ki! Köszi, én biztosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
  5. Zseniális lett! Igaz, most is variálnom kellett, mert most meg az aprító, daráló gépem halt ki, így a diót max nézegetni tudtam. :D De 10 dkg mandulaliszt és 5 dkg kókuszreszelék tökéletesen helyettesítette. :)

    VálaszTörlés
  6. szia Panna! megsütöttem és jelentem iszonyú finom!!! :) köszi a receptet, mentettem a gyűjteményembe. :)

    VálaszTörlés
  7. Hella, dorw, annyira nagyon örülök, hogy sikerült és ízlik! Nálunk óóóriási kedvenc! :)

    VálaszTörlés
  8. szia Panna, írtam mailt, de lehet hogy a spambe tette?:( mert nem jött válasz lassan egy hete...
    Hédi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. poszivocska, elnézést kérek a késésért, mostanában kevés időm jut leülni a gép elé, de amint tudok becsülettel válaszolok az emailekre! :)

      Törlés
  9. Szia!

    A problémám az volt, hogy nem dermedt meg a krém a tetején. Már elején fura volt, mitől fog megdermedni. Tettem is a krémbe egy csapott teáskanál agar-agart is, de ez is kevésnek bizonyult, pedig még a kókusztej is sűrű volt.. Mindenesetre a süti finom, kárba nem vész, legközelebb 2 kanál agar-agar lesz a zselésítő!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nem lehet, hogy 700 ml kókusztejjel csináltad? Én is elnéztem, és másfél dobozzal bekevertem. Nem csoda, hogy folyt. A napokban megcsinálom újra, mert íze nagyon finom, csak hát az állaga...

      Törlés
    2. Kedves Attila, kedves Névtelen!

      Velem is ez történt, pedig sosem nézem el a receptet. Betettem éjszakára a hűtőbe, hátha dermed valamennyit, de nem. (Persze, hiszen tízszeres folyadékmennyiséggel készült.) Reggel beleöntöttem az egészet egy turmixgépbe, tettem hozzá egy kis rumot...és most a világ legjobb rumos dió fagyija csücsül a fagyasztóban :-)

      Törlés
  10. Kedves Attila!

    A tojástól kell megdermednie. Ez egy nagyon sokszor elkészített recept, már két éve csinálom, még sosem maradt folyós, és sosem raktam bele keményítőt. Remélem legközelebb sikerül! Esetleg a sütő hőfokát és a sütési időt ellenőrizném legközelebb.

    VálaszTörlés
  11. Nekem is teljesen sűrű, túrószerű állaga lesz. Mindenki azt hiszi, hogy túrós sütit eszik, amíg nem mondom meg, hogy mi az. :D Ez így tökéletes. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hella, sajnos nem értem mitől lehet túró szerű. Én mindig turmixgépbe rakom és ott turmixolom teljesen simára a teljes "citrom puding" tartalmat, majd utána beleöntöm a pitetésztába. Soha nem lett még túrós.... nem értem.

      Törlés
  12. Jajj, nem amikor folyékonynak kell lennie! Rosszul fogalmaztam.

    Folyékony, amikor folyékonynak kell lennie és sűrű, amikor sűrűnek. Úgy értettem, hogy az eredmény olyan sűrű, mintha túró lenne. Vagy még sűrűbb. Szóval teljesen jó sűrűségű sűrítés nélkül az eredmény.

    VálaszTörlés
  13. Szia Panna, ez valami istenien nez ki..:) Elarulnad,hogy milyen atmeröjü formaban keszited?
    Elöre is köszönöm!
    Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Barbara, remélem nem túl késő a válaszom, elnézést a késlekedésért: kb. 18 cm-es, kicsi nagyon!

      Törlés
  14. Sziaaa!!
    Ezer köszönet ezért a fantasztikus receptért. Volt ma sikere a pesti paleo klubban :)

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4110887938904&set=a.2090763197048.2133058.1484289517&type=1&theater

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anita, nagyon-nagyon örülök, köszönöm a dícséretet!! :)

      Törlés
  15. Hát 160 fokon, ami 8 fokozatú gaz sütőn állítólag 1 fokozat egy ragacs maradt.
    A tojás fehérjét nem kellett volna felhasználni? A 20 cm forma is nagy ehhez az adaghoz szerintem.
    Kukac

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kukac!

      Sajnálom, hogy nem sikerült / nem nyerte el a tetszésedet. Ez egy nagyon sokszor kipróbált és elkészített recept, már nagyon rég bevált. Nem tudom, mi mehetett félre.
      Sokszor a 160 fok a legjobb, ugyanis pont a paleo recepteknél nem lehet túl magas hőfokon sütni, különben megégnek a magok. Ettől függetlenül azért is jó, mert 160 fokon tapasztalatom szerint szépen és jól átsülnek a sütemények.

      Törlés
  16. Kedves Panna!

    És a tojásfehérje nem kell?
    Még próbálkozom!

    VálaszTörlés
  17. Szia!
    Lenne egy kérdésem. Milyen kókusztejet használtál? Én cocomos kókusztejsűrítményt használtam,de folyékony maradt. Igaz így is elfogyott. Várom a válaszod. Eszter

    VálaszTörlés
  18. Kókusztejszín kell bele, nem kókusztej!

    VálaszTörlés
  19. Én eritrittel készítettem el, ami sajnos nem oldódott fel a masszàban és leült a tészta aljàra, ott viszont roszog. A tészta is nagyon zsíros lett, ezt nem tusom miért, talàn a dióba is sok az olaj és még pluszban a kókuszzsír…nincs ami felszívja. Összességében nekem sajnos nem jött be, de biztos én csinàltam rosszul.:(

    VálaszTörlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!